تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820265587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداحافظي بانك مركزي با بسته سياستي نظارتي/ بانك مركزي پيگير اجراي سياستهاي پولي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: خداحافظي بانك مركزي با بسته سياستي نظارتي/ بانك مركزي پيگير اجراي سياستهاي پولي است
بانك مركزي اگر چه خداحافظي با بسته سياستي نظارتي را به مرحله اجرا گذاشته اما همچنان پيگير اجراي سياستهاي صحيح پولي و مالي براساس مقررات پولي و مالي كشور است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، پيمان قرباني مديركل اداره بررسيها و سياستهاي اقتصادي بانك مركزي در نشست خبري در جمع خبرنگاران گفت: معاونت اقتصادي طبق وعده‌اي كه ارائه داد قول داد، كه وقفه‌هاي مربوط به ارائه آمارها كم شود كه اين كار در ماههاي اخير به مرحله اجرا گذاشته شده و اين وقفه‌ها كم شده است به طوري كه در سه ماهه اول سال 92 گزيده آمارها براي ارائه به تصميم گيران اقتصادي به منظور تصميم گيري در عرصه اقتصادي كشور منتشر شد.

قرباني تصريح كرد: در آمارهاي مربوطه كه از سوي بانك مركزي منتشرشده ارقام مربوط به رشد اقتصادي نيز منتشر شده آمار و اطلاعات نقش ويژه و جايگاه مهمي در تبيين شرايط و شكل‌دهي انتظارات و افزايش آگاهي جامعه و متخصصان و ايجاد ارتباط سازنده بين بانك و بيرون از آن محسوب مي‌شود.

***كاهش وقفه در ارائه آمارها براي اتخاذ تصميم گيريهاي صحيح

مدير اداره بررسيها و سياستهاي اقتصادي بانك مركزي تصريح كرد: تبيين شرايط باعث مي‌شود فعالان اقتصادي و مردم اطلاعات بهتري را در رابطه با شرايط اقتصادي دريافت كنند در سياستگذاري سه وقفه تشخيص تصميم و اجراي سياستگذاري‌ها وجود دارد كه هر چقدر اين وقفه‌ها كاهش يابد سياستگذاري اقتصادي بهتر مي‌شود.

وي افزود: بعد از انتشار آمار مربوطه گزارش جامعي به شوراي پول و اعتبار ارائه شد آنچه را كه ما دنبال مي‌كرديم اين بود كه با تاكيد و تركيب شوراي پول و اعتبار در اين شرايط اقتصادي سياستگذاران ترجيح مي‌دهند كه آمارهاي مربوطه بدون وقفه تهيه و در اختيار اعضاي شوراي پول و اعتبار به منظور اتخاذ تصميم گيريهاي صحيح ارائه شود.

مدير اداره بررسيها و سياستهاي اقتصادي بانك مركزي با بيان اينكه تاكنون سه گزارش فصل به شوراي پول و اعتبار ارائه شده اظهار داشت: اين سه گزارش به ترتيب در تاريخ هاي 7، 14 و 21 آبان ماه سال جاري تهيه و به شواري پول و اعتبار ارائه شد كه در اين آمارها بررسي دقيقي از وضعيت متغيرهاي كلان مانند مسكن مهر و آثار سياستهاي پولي به طور كامل بررسي و گزارش هاي مربوط به آن به شواري پول و اعتبار ارائه شد.

وي افزود: در اين گزارشها آثار مطلوب شيوه تامين منابع مال توسعه‌اي از جمله منابع مالي مسكن مهر در گزارش بانك مركزي قيد شده كه مسكن مهر 43 درصد از افزايش پايه پولي كشور را به علت شيوه نامناسب تامين مالي مسكن مهر به خود اختصاص داده است.

وي ادامه داد: هدف از ارائه اين گزارش ايجاد ثبات و مهار تورم توسط بانك مركزي است ضمن آنكه بانك مركزي به هيچ عنوان مخالفتي را با مسكن مهر نداشته بلكه فقط شيوه تامين مالي ان در اين گزارش مورد انتقاد قرار گرفت.

مدير اداره بررسيها و سياستهاي اقتصادي بانك مركزي ادامه داد: شيوه تامين مالي ناسالم فعلي در آينده ادامه نخواهد يافت و به همين منظور در بانك مركزي و وزارت راه و شهرسازي كارگروهي براي شناسايي و طراحي شيوه جديد تامين مالي مسكن مهر تشكيل شده ولي هنوز ما به جمع بندي نهايي نرسيديم.

*اصلاح سياستهاي پولي

وي در رابطه با روند اجراي سياستهاي پولي در كشور توسط بانك مركزي گفت: طبيعتا براساس الزامات قانوني ماده 92 و برخي از قواعد سياستگذاري مورد بررسي قرار گرفته و نتايج آن به شوراي پول اعتبار گزارش داده شده است به طوريكه قواعد مربوطه راهگشا براي اجراي سياستهاي پولي نيست و بايد به شرايط اقتصادي توجه ويژه شود.

به گفته‌ي قرباني در حال حاضر تورم نقطه به نقطه طبق آمار بانك مركزي در خرداد ماه امسال 45.1 درصد بود كه هم‌اكنون به 31.9 درصد رسيده، ضمن آنكه نرخ تورم هم 40 درصد بود هم‌اكنون روند كاهشي را به خود گرفته است.

*نوسان در بازار خودرو و مسكن به حداقل رسيد

به گفته‌ي مدير اداره بررسي‌ها و سياستهاي اقتصادي بانك مركزي در حال حاضر ساير دارايي‌هاي ديگر در يك آرامش مطلوب به سر مي‌برند.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون بازار خودرو، مسكن و حتي بازار ارز نوسانشان به شدت محدود و به آرامش رسيدند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن