تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805251214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدال در كرانه هاي جاده هاي آذربايجان غربي/ سكان ساماندهي در دست راهداران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جدال در كرانه هاي جاده هاي آذربايجان غربي/ سكان ساماندهي در دست راهداران
اروميه- خبرگزاري مهر: بارش برف سنگين در محورهاي برفگير و كوهستاني سالانه موجب مسدود شدن راههاي ارتباطي روستايي و اختلال در تردد وسايط نقليه مي شود كه نيازمند اجراي طرحهاي ويژه هماهنگي توسط دستگاههاي اجرايي است.

به گزارش خبرنگار مهر، انسداد راههاي روستايي، گردنه هاي برفگير بين شهري و اختلال در تردد در محورهاي كوهستاني و گردنه ها آذربايجان غربي همه سالانه با اغاز فصل سرما رخ نشان داده و دستگاههاي امداد و نجات و راهداران با اكيپهاب عملياتي خود در جدال با برف سنگين اقدامات لازم را انجام مي دهند.

نجات مادران باردار در راه مانده، مسافران گرفتار در برف و كولاك، روستاييان در محاصره برف و يخبندان و ... بخش كوچكي از ضروريات اجراي طرحهاي ويژه زمستاني توسط دستگاههاي اجرايي و در برخي موارد شركتهاي خدمات رسان است.

وزش تندبادهاي شديد نيز كه موجب بروز خسارتهاي سنگين به تاسيسات شهري و برق مي شود نيز نيازمند اجراي برنامه هاي ضربتي و تدبير براي جلوگيري از بروز خسارتهاي بعدي بوده كه بايد مورد توجه مجموعه مديريت شهري قرار گيرد.

هر چند سوخت زمستاني مناطق صعب العبور و عشايري آذربايجان غربي قبل از آغاز فصل سرما در اختيار مردم قرار مي گيرد ولي برودت دماي هوا نيز باعث مصرف بيش از حد ميانگين و بروز كمبودهايي مي شود كه در اين جهت نيز دستگاههاي ذيربط بايد برنامه ريزي كنند.

اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي بعنوان متولي اصلي راههاي استان براي مقابله با هر گونه حوادث احتمالي در جاده ها، 49 راهدارخانه را در محور هاي برف گير استان مستقر كرده كه از اين تعداد 44 راهدارخانه ثابت و 5 راهدارخانه سيار با 620 نفر پرسنل است.

مسافران گرفتار در برف و كولاك و در راه مانده مي توانند نسبت به اسكان موقت و خورد و خوراك از راهدارخانه ها استفاده كنند، همچنين اين نهاد براي جلوگيري از بروز يخبندان در محورها 20 هزار تن نمك و 40 هزار تن ماسه در انبار راهدارخانه ها دپو كرده است.

تعداد ماشين الات سنگين ، نيمه سنگين و سبك راهداري در فصل زمستان 92 نيز 483 دستگاه بوده كه اين در حالي است كه 69 اكيپ راهداري و 17 اكيپ گشت در راههاي استان عمليات راهداري را انجام مي دهند .

همچنين اين اداره 23 دوربين نظارت تصويري در گردنه ها و مناطق خاص نصب كرده تا با مشاهده تصاوير توسط مركز مديريت راهها در اسرع وقت اطلاعات لازم در اختيار مسافران قرار گيرد.

راه اندازي پليس راه روستايي در آذربايجان غربي

همچنين بر اساس اعلام رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي، پليس راه روستايي راه اندازي و اكيپ‌هاي تيم‌هاي طرح زمستاني در تمام راهدارخانه‌ها و معابر صعب‌العبور حضور دارند.

پليس راه آذربايجان غربي در طرح زمستاني با حضور گسترده ضمن برخورد جدي با تخلفات و متخلفان، سعي مي‌كند در ساير موارد از جمله امداد و نجات در اسرع وقت در محل حادثه حضور يابد.

مسافران نيز در صورت تردد در محورهاي آذربايجان غربي تجهيزات ايمني و گرمايشي را بايد به همراه داشته و رانندگان در نقاطي كه احتمال يخ‌ زدگي بالا بوده به خصوص در شب وجود دارد بايد با احتياط رانندگي كنند.

اورژانس و هلال احمر نيز از دستگاههاي درگير در اجراي طرح زمستاني بوده كه سالانه با برنامه ريزي و تشكيل اكيپهاي عملياتي در اين راستا فعال بوده و عملكرد قابل قبولي از خود ارائه مي دهند.

حوادث روز گذشته آذربايجان غربي در اثر بارش برف سنگين و توصيه هاي ايمني

وزش تندباد شديد در اشنويه، كاهش 10 درجه اي دماي هوا در مناطق جنوب آذربايجان غربي و احتمال يخ زدگي كنتورهاي آب در مناطق پر بارش حوادثي هستند كه عصر و شامگاه گذشته در اثر بارش سنگين برف در اغلب نقاط استان بوقوع پيوسته اند.

فرماندار اشنويه در اين راستا با بيان اينكه وزش تندباد شديد در روز گذشته كه اين منطقه را در نورديد موجب بروز خساراتي در بخش هاي مختلف شده كه از طريق ستاد حوادث غير مترقبه در حال برآورد ميزان اين خسارت ها هستند.

حسين زاده سرعت اين تندباد را حدود 90 كيلومتر در ساعت اعلام و اظهار داشت: وزش تندبادي به اين شدت در طي سال هاي اخير در اين شهرستان كم سابقه بوده بوطريكه تعدادي از درختان واقع در معابر و گذرگاه ها شكسته شد و مشكلاتي براي مردم به وجود آورد.

وي اعلام كرد: اين تندباد همچنين موجب پارگي خطوط انتقال برق و قطع جريان آن در برخي مناطق شهري و روستايي شد كه با تلاش ماموران اداره برق پس از چند ساعت آن را ترميم كردند.

احتمال يخ زدگي كنتورهاي آب و فاضلاب در مناطق پر بارش آذربايجان غربي

مدير آب و فاضلاب شهري سلماس نيز به مشتركان در مورد يخ زدگي كنتور و تأسيسات آبي در فصل زمستان هشدار داد و گفت: نگهداري سيستم لوله كشي آب داخل منازل و كنتور آب به عهده مشتركان بوده كه براي جلوگيري از يخ زدگي كنتور و تاسيسات آبي بايد اقدامات لازم را انجام دهند.

كاهش 10 درجه اي دماي هوا در مناطق جنوبي آذربايجان غربي

دماي هواي مهاباد و شهرهاي جنوبي آذربايجان غربي نيز به علت بارش سنگين برف به طور ناگهاني با 10 درجه كاهش همراه بوده و هم اكنون ميانگين دماي هوا در اين مناطق استان 5 تا 6 درجه زير صفر گزارش شده است.

بر اساس اعلام اداره كل هواشناسي آذربايجان غربي يك سامانه بارشي جديد با قدرت بارش بيشتر از اواخر هفته جاري از سوي مرزهاي غربي وارد استان شده و ضمن بارشهاي فراوان موجب افت شديد دماي در اغلب نقاط مي شود.

كد خبر: 2192576

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۲:۲۳

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن