تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819038497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شركت آبفاي استان تهران:سهل‌انگاري پيمانكار مترو تهران علت نشست زمين در خيابان ولي عصر بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شركت آبفاي استان تهران:سهل‌انگاري پيمانكار مترو تهران علت نشست زمين در خيابان ولي عصر بود
شركت آب و فاضلاب استان تهران در واكنش به اطلاعيه شركت مترو مبني بر پوسيدگي لوله آب‌رساني در حادثه اخير فرونشست خيابان ولي عصر، علت اين حادثه را سهل‌انگاري پيمانكاران حفاري تونل مترو اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شركت آب و فاضلاب استان تهران ، رضا خودچياني معاون بهره‌برداري آبفاي منطقه 5 تهران در اين باره گفت: البته پيگيري حقوقي و دريافت نظر كارشناسان رسمي دادگستري نيز همانند ديگر حوادث اين خيابان در حال پيگيري است كه در صورت لزوم در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

وي افزود: در بازبيني سوابق ثبت حوادث روزانه در سامانه‌هاي شركت آب و فاضلاب پيش از شروع به كار شركت مترو هيچ گونه حادثه‌اي كه منجر به ايجاد چنين خسارت گسترده‌اي شود، وجود ندارد، ولي هم‌زمان با آغاز به كار مترو از ميدان راه آهن، مجموعه‌اي از فرونشست‌ها شروع شد و تا چهارراه امير اكرم نقطه خروج دستگاه حفاري TBM حوادث به طور سريالي در طول ماه‌هاي گذشته ادامه داشته است.

وي با بيان اين‌كه شركت مترو هنگام پُركردن محل خروج دستگاه حفاري نسبت به ايجاد سازه‌هاي نگهبان خطوط آب‌رساني اقدام كرد كه اين اقدام به دليل فني غيراستاندارد بود، افزود: در مورد سازه نگهبان بايد اذعان داشت كه اين سازه بعد از خروج دستگاه TBM بايد جمع‌آوري و زيرسازي مناسب براي حفاظت از لوله آب انجام مي‌شد، ولي نه‌تنها اين امر صورت نگرفت، بلكه بدون هماهنگي و اطلاع‌رساني روي لوله آب‌رساني را پوشانده‌اند و مسير بدون توجه به شرايط لوله آب بهره‌برداري شده است.

بنابراين گزارش، در طول ماه‌هاي اخير در اثر حفاري‌هاي مربوط به توسعه خطوط مترو تهران، حوادث مشابهي در خيابان ولي عصر رخ داده كه در جريان آن علاوه بر شكستگي خطوط و آب‌رساني و قطع‌شده آب مشتركان، مقادير قابل ملاحظه‌اي آب تصفيه‌شده هدر رفته است.

انتهاي پيام/ب

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن