تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818741293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارشناس : همكاري اطلاعاتي بانكهاي سوئيس با آمريكا به زيان بازار سرمايه است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كارشناس : همكاري اطلاعاتي بانكهاي سوئيس با آمريكا به زيان بازار سرمايه است
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1392/09/18
00:02:17.24
استاد بانكداري بين المللي در دانشگاه ساوث هامپتون انگليس تاكيد كرد همكاري اطلاعاتي بانكهاي سوئيس با آمريكا مي تواند به زيان بازار سرمايه سوئيس باشد.
به گزارش شبكه تلويزيوني بي بي سي، پرفسور ريچارد ورنر در گفتگو با اين شبكه درباره درخواست آمريكا از بانكهاي خصوصي سوئيس براي دادن اطلاعات مشتري گفت به نظر من اكنون ما در يكي از مراحل نهايي حل اختلافات ميان آمريكا و سوئيس بر سر همكاريهاي بانكي ميان دو كشور قرار داريم. پيش بيني مي شود نظام بانكي سوئيس با آمريكا همكاري كند و با واشنگتن به توافق برسد. نظام بانكي سوئيس تا كنون امتيازات قابل توجهي به آمريكا داده است و احتمالا ما شاهد گامهاي بيشتري در اين جهت خواهيم بود.
اين اقتصاددان گفت كاملا روشن است اگر سوئيس بخواهد اطلاعات مشتريان خود را به آمريكا بدهد، اين مسئله براي بازار سرمايه خوب نخواهد بود و مي تواند بسياري را از سرمايه گذاري در بانكهاي سوئيس منصرف كند. البته تا اينجا هم، بانكهاي سوئيس سرمايه گذاريهاي كلاني را از دست داده اند. البته چنين اقداماتي نمي تواند به طور كامل مانع فرار مالياتي شود زيرا در نهايت كساني كه مي خواهند اين كار را بكنند، از روشها و جاهاي ديگر كه اطلاعات مشتريان مخفي نگاه داشته مي شود ، استفاده خواهند كرد. جالب است برخي از اين مخفيگاهها براي فرار از پرداخت ماليات در خود آمريكا از جمله دلاور است. بنابراين وقتي همه تمركزها روي سوئيس باشد، از ديگر جاها غافل مي شويم. هم اكنون در انگليس موسساتي وجود دارد كه افرادي كه مي خواهند از پرداخت ماليات فرار كنند پولهاي خود را به آن موسسات منتقل مي كنند.
ريچارد ورنر افزود البته هدف از دسترسي به اطلاعات مشتريان در بانكهاي خصوصي سوئيس فقط جلوگيري از فرار مالياتي نيست بلكه اين بحث هم وجود دارد كه رژيمهاي سركوبگر و افراد و ديكتاتورهايي كه داخل اين رژيمها هستند براي حفظ پولهاي خود از چنين بانكها و موسساتي استفاده مي كنند. در هر حال وجود چنين بانكهايي كه اطلاعات مشتريان را مخفي نگه مي دارد ، باعث شده است درآمدهاي مالياتي عظيمي به خزانه دولتها وارد نشود. به ويژه اين مسئله براي كشورهاي در حال توسعه اهميت زيادي دارد. بنابراين با اجبار اين بانكها به همكاري مي توان تا حدود زيادي جلوي فرار مالياتي را گرفت.
00:05:49.23

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن