تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820525028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با موضوع عاشورا و جنگتئاتر «نگين بام» علاقه‌مندان ساوه‌اي را به تماشا مي‌خواند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با موضوع عاشورا و جنگتئاتر «نگين بام» علاقه‌مندان ساوه‌اي را به تماشا مي‌خواند
از آن زمان كه تئاتر توانست در ساوه هنرمندان خاص خود را جذب كند، اداره ارشاد به اين مهم ارج نهاد و اين هنر ماندگار رنگ و بويي تازه به خود گرفت.


به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، تئاتر؛ هنري با قدمت طولاني است كه تلاش دارد ژرفاي وجود مخاطبين را نشانه گرفته و تاثيري عميق بر روان آدمي بر جاي بگذارد، اثر بخشي كه روز به روز بر تعداد مخاطبين خود افزوده و جاي پاي محكمي در ميان عامه مردم ساوه باز كرده است.

در اين راستا رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه و در ادامه جشنواره تئاتر دفاع مقدس، از اجراي نمايش «نگين بام» از فردا در شهرستان ساوه خبر مي‌دهد و يك بار ديگر علاقه‌مندان به هنر تئاتر را به تماشا مي‌خواند.

حسين محمودي‌فر در حالي به اين موضوع اشاره مي‌كند كه چند روزي بيشتر از برگزاري جشنواره استاني تئاتر دفاع مقدس در ساوه نمي‌گذرد، جشنواره‌اي كه مخاطبان خود را به خوبي جذب كرد و در اين مسير اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ساوه كه سال گذشته نيز توانسته بود اثري ماندگار از خود به جاي بگذارد تلاش فراواني را به منظور هر چه بهتر برگزار شدن اين گرد هم‌آيي كرده و توانست ضمن كسب رضايت حاضرين خاطره سال گذشته را جاني دوباره بخشد.

وي ضمن اعتقاد به اين مهم كه براي جذب جوانان بايد فرهنگ و هنر اين شهر را ارتقا داد، گفت: نمايش نگين بام كه قرار است به مدت 9 روز در سالن سلمان ساوجي شهرستان ساوه به نمايش در آيد سعي دارد در تلفيقي نوين و از دريچه‌اي تازه به موضوع عاشورا و جنگ بپردازد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه ادامه داد: نگين بام نمايشي مذهبي روايي است كه تلاش كرده است ضمن پرداختن به آئين و سنت‌هاي قومي خاص به گونه‌اي ظريف اما اثر بخش به موضوع دفاع مقدس نيز اشاره داشته باشد.

محمودي‌فر افزود:‌ بايد بسترهاي لازم را براي اجراي تئاتر و ديگر هنرهاي اين شهر فراهم كرد و اداره ارشاد ساوه در اين مسير از هيچ كوششي دريغ نخواهد ورزيد چرا كه وظايف ذاتي ما حكم مي‌كند شاخصه‌هاي هنري شهر را واكاوي كرده و با ديدي باز به اين مهم بپردازيم.

وي تاكيد كرد: ‌در هنر جاذبه‌اي است كه اگر شناخته شود زمينه‌هاي كج وري جوانان به حداقل خواهد رسيد و چه خوب است كه مسئولين با در نظر گرفتن اين موضوع بسترهاي لازم را براي جوانان فراهم كرده و آنها را در مسير خوشايندي از علايق‌شان راهنما باشند.

رئيس انجمن نمايش شهرستان ساوه نيز با اشاره به اينكه پيام نمايش نگين بام كاملا مذهبي است در ارتباط با چگونگي استقبال از آن گفت:‌ با توجه به پشت سر نهادن جشنواره تئاتر دفاع مقدس و استقبال قابل توجهي كه در ساوه از موضوع اين تئاتر به عمل آمد و نيز با توجه به حضور بازيگران به نامي همچون مهدي ملكي در اين تئاتر بي‌شك در پايان استقبال خوبي از آن را شاهد خواهيم بود.

محمد فضل‌الهي اظهار داشت: ‌اين نمايش قرار بود در جشنواره دفاع مقدس به اجرا در آيد كه متاسفانه پاره‌اي از مشكلات اجازه آماده شدن كار و حضور در اين جشنواره را نداد و در حال حاضر شاهد اجراي آن هستيم.‌

«نگين بام» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه و با همكاري انجمن هنرهاي نمايش و گروه نمايشي شهيد سيد محمدعلي سبط احمدي به كارگرداني علي اصغر سعادت‌پور از فردا 18 آذر ماه تا 25 اين ماه و از ساعت 18 در محل سالن سلمان ساوجي ساوه به اجرا در خواهد آمد.

انتهاي پيام/87002/ر40

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن