تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820215762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني دموكراتها از كاهش محبوبيت اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: نگراني دموكراتها از كاهش محبوبيت اوباما
عليرضا صادقي

كاهش شديد محبوبيت باراك اوباما رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا ضربه سختي به حزب دموكرات زده است. ادامه اين روند منجر به شكست دموكراتها در انتخابات مياندوره‌اي كنگره در سال 2014 و متعاقبا انتخابات رياست جمهوري سال 2016 ميلادي خواهد شد. كاهش محبوبيت اوباما نگراني‌هايي را در بين دموكرات‌هاي كنگره به وجود آورده است زيرا سال آينده ميلادي انتخابات مياندوره‌اي كنگره برگزار مي‌شود و دموكرات‌ها كه در واقع حزب رئيس‌جمهور آمريكا هستند به دنبال كسب اكثريت كرسي‌هاي مجلس نمايندگان آمريكا هستند كه هم‌اكنون در كنترل جمهوريخواهان است.نتايج نظرسنجي واشنگتن‌پست و اي بي سي نيوز نشان مي‌دهد كه اوباما در چندين موضوع كليدي، برتري خود در مقابل جمهوريخواهان را از دست داده است به طوريكه در سئوالي كه چه كسي بهتر مي‌تواند مشكلات اصلي كشور را اداره كند، اوباما و جمهوريخواهان هر دو از حمايت 41 درصدي برخوردار شدند و اين در حالي است كه يكسال پيش اوباما با اختلاف 15 درصدي از جمهوريخواهان پيشي گرفته بود.در هر صورت آمار موجود نشان دهنده عدم اقبال دوباره مردم آمريكا به حزب دموكرات است. اين مسئله مي تواند بار ديگر منجر به حضور جمهوريخواهان در راس معادلات سياسي و اجراتيي واشنگتن شود.

در چنين شرايي دموكراتها نگران موقعيت از دست رفته خود هستند.آنها به خوبي مي دانند كه اگر در انتخابات مياندوره اي كنگره شكست بخورند، عملا بايد خود را براي واگذاري رقابت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري سال 2016 نيز آماده كنند. اين خود بدترين خبر ممكن براي دموكراتها محسوب مي شود.

طبق نتيجه نظرسنجي مشترك واشنگتن‌پست و اي بي سي نيوز، در حالي كه اوباما پنجمين سال رياست‌جمهوري خود را به پايان مي‌برد، محبوبيتش بين مردم كشورش به شدت در حال افت است.

نتايج جديد نظرسنجي مشترك «واشنگتن‌پست و اي بي سي نيوز» نشان داد كه در حاليكه «باراك اوباما»، رئيس‌جمهور آمريكا، پنجمين سال رياست‌جمهوري خود را به پايان مي‌رساند ميزان محبوبيتش در ميان مردم كشورش به شدت در حال افت است.در عين حال نظرسنجي‌‌ها نشان مي‌دهد كه وضع هر دو حزب دموكرات و جمهوري‌خواه كنگره از اوباما بدتر است و اين مي‌تواند به شكاف اين دو حزب كه به تعطيلي چند روزه دولت فدرال منجر شد ارتباط داشته باشد.جدال دو حزب دموكرات و جمهوريخواه آمريكا جهت پيروزي در انتخابات مياندوره‌اي كنگره همچنان ادامه دارد. اين جدال در حالي تشديد مي شود كه هر دو حزب اصلي آمريكا پيروزي در انتخابات سال 2014 را مقدمه و پيش شرطي مهم جهت پيروزي نهايي در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 مي‌دانند.در دوران رياست جمهوري بوش نيز حزب جمهوريخواه پس از شكست در انتخابات مياندوره اي سال 2006، عملا از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 بازماند. هم اكنون كبوترها و بازهاي آمريكايي هر دو در وضعيت سختي قرار دارند.در فضاي مبهم موجود، اساسا مشخص نيست كه كدام حزب مي تواند در يكدست سازي كنگره به سود خود موفق باشد.

در اين خصوص نكاتي وجود دارد كه
نمي توان آنها را ناديده انگاشت. مهم ترين نكته اينكه كماكان بحران اقتصادي ايالات متحده آمريكا نقش مهمي در معادلات انتخاباتي سال 2014 خواهد داشت.اين در حالي ا‌ست كه هيچ يك از دو حزب دموكرات و جمهوريخواه بحران اقتصادي ايالات متحده را درك نكرده و در نتيجه راهكاري نيز براي غلبه بر آن ارائه نكرده است .اوباما و رامني در اين خصوص دست به نوعي فرافكني آشكار زده و سعي دارند بحران اقتصادي آمريكا را به گردن يكديگر بيندازند. در جريان مناظره هاي انتخاباتي سال 2012 نيز هر دو حزب دموكرات و جمهوريخواه در اين خصوص محكوم بودند. به عبارت بهتر، اوباما و همراهانش نتوانسته اند خود را از اتهام تشديد بحران مالي مبرا سازند.

نظرسنجي اخير نشان مي‌دهد كه اوباما همچنين محبوبيت خود را در ميان زنان، ليبرال‌ها و جوانان آمريكايي كه نقش مهمي در پيروزي او در دور دوم انتخابات رياست‌جمهوري داشتند، از دست داده است.بر اساس اين گزارش، محبوبيت اوباما به طور كلي 43 درصد است و اين در حالي است كه نارضايتي از او 55 درصد مي‌باشد.

اوباما پنجمين سال خود در صدارت را با ميزان محبوبيت پايين‌تري در مقايسه با دو رئيس‌جمهور اخير ديگر آمريكا به پايان مي‌رساند. براي مثال در همين دوره در سال 2005، ميزان محبوبيت «جرج بوش» 42 درصد و ميزان نارضايتي از او 52 درصد بوده است.طبق نتايج اين نظرسنجي، ميزان محبوبيت كنگره همان 16 درصد مي‌باشد كه در مقايسه با ماه گذشته 4 درصد افزايش داشته است اما در عين حال همچنان در پايين‌ترين حد خود است.

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن