تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805134954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي شهادت حسان اللقيس و محمود المبحوح فرماندهان مقاومت لبنان و فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بررسي شهادت "حسان اللقيس" و "محمود المبحوح" فرماندهان مقاومت لبنان و فلسطين
نويسنده و پژوهشگر فلسطيني ماجراي شهادت "حسان اللقيس" و "محمود المبحوح" فرماندهان مقاومت لبنان و فلسطين را از چند جنبه به هم شبيه دانست.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري شبكه العالم، دكتر "مصطفى يوسف اللداوي" در مطلبي نوشت: شهادت "حسان اللقيس" مبارز لبناني آنگونه كه شايسته يك مبارز شريف است مورد توجه قرار نگرفت، و به ماجراي ترور وي مانند شهيد "محمود المبحوح" مبارز فلسطيني كه درسال 2010 از سوي يك گروه امنيتي اسرائيلي در يكي از هتل‌هاي دبي ترور شد، توجه نشد.

وي افزود: اين درحالي‌است كه هر دوي اين افراد، در مسير مقاومت فعاليت مي‌كردند و هردوي آنان در كار خود مبدع بودند و در مقاومت و مقابله با دشمن شجاع و غيور بودند؛ آنها در به چالش كشيدن دشمن صهيونيستي محكم و استوار بودند و فداكاري‌هاي بسياري را براي مقاومت انجام دادند، و درحد توانشان از ملت‌هاي خود دفاع كردند و مايه افتخار ملت خود شدند؛ آنان در پي كسب شهرت نبودند و تلاش نمي‌كردند كه جلوي دوربين ها حاضر شوند و از ديگران انتظار تشكر و تقدير نداشتند.

اللداوي اظهار داشت: المبحوح واللقيس اين دو شهيد فلسطيني و لبناني ، دو قهرمان مقاومت بودند كه در زمينه طرحي واحد و براي رسيدن به هدفي مشترك فعاليت كردند؛ آنان يك دشمن مشترك داشتند و طراحي كننده ترور آن يك طرف واحد بود؛ طرفي كه تصميم ترور آنان را اتخاذ كرد، كابينه (رژيم) اسرائيل بود و همين رژيم بود كه سرويس‌هاي امنيتي خود را مامور ترور آنان كرد، زيرا اين دو ، دل رژيم صهيونيستي را به درد آوردند و به آن ضربه زدند و خسارت‌هاي واقعي به آن تحميل كردند و موفق به ارتقاي مقاومت - آنگونه كه بايد و شايد - شدند.

اين نويسنده فلسطيني ادامه داد: اگر" حسان اللقيس" در زمينه تجهيز به سلاح و پشتيباني به طور برجسته فعاليت كرد ، شهيد مبحوح ، در مقاومت الكترونيكي كه عنواني براي مقاومت جديد است بلوغ پيدا كرد و مقاومت به پيروزي‌هاي بسياري از طريق آن دست يافت و به سيستم هاي پيچيده و دستگاه هاي نوين نفوذ پيدا كرد و توانست كه شخصيت هاي بزرگ صهيونيستي را شناسايي و مكالمه هاي آن‌ها را شنود كند، و از اسرارشان آگاه شود و حافظه‌هاي تلفن‌ها و كامپيوترهاي آنان را شناسايي كند؛ و همچنين توانست كه كدهاي جنگنده‌هاي اسرائيلي و طرح هاي آن را رمزگشايي كند و وارد نقشه‌هاي آن شود.

اللداوي تأكيد كرد: شهادت اين دو نفر فقط به نفع دشمن صهيونيستي است، كه واقعيت نقش آنان و عظمت ماموريت آن‌ها را مي داند و به توان آن‌ها براي آزار اين رژيم و وارد كردن خسارت به جبهه‌هاي مختلف آن واقف است، رژيم صهيونيستي مي‌داند كه اين دو خدمات زيادي به ميهن و مردم خود ارائه نموده‌اند و در زمينه فعاليت خود برجسته بودند؛ از اين رو با وجود اينكه ابزارهايي كه براي ترور آنان به كارگرفته شد متفاوت است، عامل ترور اين دو نفر يكي است.

اللداوي اظهار داشت: درچنين شرايطي ، انكار ترور المبحوح و اللقيس از سوي رژيم صهيونيستي فايده اي ندارد و گذشت زمان ثابت خواهد كرد عامل ترور المبحوح همان كسي است كه اللقيس را ترور كرد؛ سياست رژيم صهيونيستي همواره اينگونه بوده است كه به عمليات خود اعتراف نكرده و جزئيات عمليات خود را سال‌ها بعد فاش كرده است؛ به هرحال انكار به معناي تبرئه شدن نيست، و ما نبايد فريب مكر و نيرنگ هاي اين رژيم را بخوريم.

اين نويسنده فلسطيني خاطرنشان كرد: اسرائيل امروزه از واكنش‌ها مي‌هراسد و از انتقام مبارزان در هراس است و نمي‌خواهد كه اتباعش به مناطق ديگر سفر كنند و درصورت سفر هم در ترس شديد و نگراني دائم از اين مساله به سر مي‌برند كه آنان با عمليات انتقام جويانه نيروهاي مقاومت روبرو شوند.

وي افزود: رژيم اسرائيل مي‌داند كه مقاومت راستگو است و اهل دروغ نيست و درصورتيكه وعده اي بدهد ، حتما به وعده‌اش وفا خواهد كرد و درصورتيكه تهديدي كند ، تهديداتش را عملي خواهد كرد و از مبارزان ديگر محافظت خواهد كرد و از ظلم و ستم‌هاي خود پشيمان نخواهد شد و در برابر ترور آنان سكوت نخواهد كرد، بلكه برنامه ريزي مي‌كند و خود را براي پاسخ دادن به دشمن صهيونيست آماده مي‌كند و به دشمن اعلام مي‌دارد كه هرگز در برابر كشته شدن نيروهاي مقاومت سكوت نخواهد كرد ، از اين روست كه دشمن امروزه نگران واكنش مقاومت است.

اللداوي تأكيد كرد: نيروهاي مقاومت بايد بدانند كه نبرد با دشمن صهيونيستي، نبردي فراگير و مستمر است و اين رژيم عمليات خود را ضد نيروهاي مقاومت متوقف نخواهد كرد و كينه‌اي ديرينه نسبت به مقاومت دارد و همچنان در حال تحرك در كشورهاي عربي است و مزدوران خود را دراين كشورها به كار مي‌گيرد و به جمع آوري اطلاعات و كار گذاشتن دستگاه‌ها اقدام مي‌كند و درصورت پيش آمدن فرصت ، عمليات و طرح‌هاي خود را اجرايي خواهد كرد.

وي ادامه داد: اما اگر دشمن صهيونيستي گمان مي‌كند كه درصورت ترور يكي از فرماندهان مقاومت و كشته شدن يكي از بنيانگذاران آن مقاومت متزلزل خواهد شد سخت در اشتباه است؛ زيرا مقاومت مربوط به يك فرد يا يك رفتار شخصي نيست؛ بلكه مقاومت اصل و كرامت انساني و عقيده‌اي است كه ما آن را به ارث مي‌بريم و در راه حفظ آن مي كوشيم.

اللداوي خاطرنشان كرد: اما فرماندهان مقاومت بايد بدانند كه كوتاهي در واكنش به عمليات رژيم اسرائيل و تاخير در انتقام گيري، اسرائيلي‌ها را براي اجراي عمليات ترور بيشتر جري مي‌كند و به آنان اطمينان مي‌دهد كه مقاومت از پاسخ دادن ناتوان است و ضربه‌هاي وارده از سوي دشمن صهيونيست را تحمل مي‌كند، و فقط اعلام مي‌دارد كه در زمان و مكان مناسب ، پاسخ تجاوزهاي اسرائيل را خواهد داد.

اين نويسنده فلسطيني افزود: بعد از موج تهديدات مقاومت عليه رژيم اسرائيل در پي ترور شهيد عماد مغنيه و شهيد محمود المبحوح و فتحي الشقاقي ، درصورتيكه مقاومت در اجرايي كردن تهديدات خود تعلل يا تاخير كند ، اين مساله دردناك خواهد بود و باعث خواهد شد كه نيروهاي مقاومت احساس ضعف كنند ، عليرغم اينكه مي دانند كه مقاومت قادر به پاسخگويي است و قادر به تعامل با هر هدفي است.

وي تأكيد كرد: شايد كابينه اسرائيل بيش از همه اين واقعيت را مي‌داند و به آن واقف است؛ به همين دليل امروزه نگران واكنش نيروهاي مقاومت است، و سرويس‌هاي امنيتي اين رژيم به سفارت خانه ها و نمايندگي‌هاي اسرائيل در خارج از فلسطين اشغالي توصيه كرده‌اند كه جانب احتياط را رعايت كنند و همچنين اين رژيم از اتباع خود خواسته است كه در سفرهاي خود مراقب خطرناك بودن اوضاع و افزايش احتمال انتقام نيروهاي مقاومت باشند.

اللداوي گفت: فرماندهان مقاومت كه همواره صادق بوده اند و ما به وفاداريشان ايمان داريم، البته آنان بايد درانتقام گيري تعجيل كنند تا دل‌هاي دوستان و حاميان آنان شاد شود و دل‌هاي اسرائيلي را كه گمان مي‌كنند كه فقط كشته مي‌شوند و نمي‌كشند ، به درد آورند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن