تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803682394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيخ الاسلامي در گفت‌وگو با فارس:توضيح در خصوص كارت هديه ميليوني تآمين/وزير احمدي نژاد شكايت مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شيخ الاسلامي در گفت‌وگو با فارس:توضيح در خصوص كارت هديه ميليوني تآمين/وزير احمدي نژاد شكايت مي‌كند
وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي گفت: آن بخش از گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تأمين اجتماعي كه در باره اينجانب مطرح شده است بي پايه و غير منصفانه است و بنده پيگيري قضايي را حق خود مي‌دانم و اتهامات زده شده را پيگيري خواهم كرد.


عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي و همچنين معاون رئيس جمهور در دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس با اشاره به گزارش هيئت تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي اظهارداشت: حق اين بود كه اگر سوال،ايراد و اشكالي براي هيئت تحقيق و تفحص مجلس درباره من مطرح بود ، آن را قبل از انتشارعنوان مي‌كردند و توضيحات مرا نيز مي‌شنيدند .ارائه گزارشهاي غير مستند و بي اساس كار درستي نيست.

وي تصريح كرد: اين كار هيئت تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي شايسته نبود .چون حقيت امر مكتوم ماند و اذهان عمومي مشوش شد. بهتر بود قبل از انتشار اين گزارش نظرات مرا نيز در آن لحاظ مي‌كردند.

شيخ‌الاسلامي ادامه داد: متاسفانه بازار اينگونه كارها ( اتهام زدن هاي بي اساس) الان كمي پر رونق شده است كه كار پسنديده‌اي نيست و بنده هميشه سعي كردم اينگونه رفتار نكنم.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: در گزارش هيئت تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي، مواردي مطرح شده است كه نه فقط افراد و اشخاص ،بلكه مديران دولت نهم و دهم و در واقع خدمات دولت را زير سئوال برده است و بنده اگر مسئله شخصي بود در پي پاسخگويي بر نمي‌آمدم.

وي ادامه داد: اين گونه موارد بي جهت چهره دولت نهم و دهم را مخدوش مي‌كند. دولتي كه با سلامت و صداقت تمام در دوران 8 ساله كاري خودبيشترين خدمات را به كشور ارائه كرد.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي بيان داشت: در يكي از بندهاي گزارش گفته شده كه حسب مصوبه هيئت امنا قرار بود 500 نفر در سازمان تامين اجتماعي جذب بشوند كه از اين تعداد 26 نفر مربوط به استان مازندران بوده و در واقع با اين بيان به طور ضمني مي‌خواستند اين طور القا كنند كه چون شيخ‌الاسلامي مازندراني است احياناً اين 26 نفر با حمايت او در پروسه جذب قرار گرفته ‌اند!

وي ادامه داد: اين در حالي است كه بنده در معرفي و جذب افراد هيچ نقشي نداشته‌ام و اين افراد طبق ترتيباتي كه بنده خيلي در جريان آن نيستم معرفي شده‌اند. به علاوه اگر سقف پانصد نفر را با هر معياري در بين استانهاي كشور توزيع كنيم سهميه استان مازندران از 26 نفر كمتر نخواهد بود..

شيخ‌الاسلامي تصريح كرد: در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي آمده است كه 3 نفر از سوي آقاي شيخ‌الاسلامي معرفي شده‌اند! لازم است به اين نكته اشاره كنم كه در طول 8 سال دولت نهم و دهم بنده هيچ گاه كسي را به صورت ويژه براي كاري معرفي نكرده‌ام.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: بسياري از اقوام و نزديكان ما شايستگي‌هاي فراواني هم از لحاظ علمي و هم اجرايي داشتند اما من به خاطر پرهيز از همين شائبه ها هيچ‌كدام از آنها را در اين وزارتخانه بزرگ و سازمانها و شركتهاي فراوان آن در پست و مسئوليتي به كار نگرفتم .به همين جهت بسياري از خويشان من از بنده به نوعي گلايه دارند كه حتي از حقوق عادي خودشان بعنوان يك شهروند نيز برخوردار نبوده‌اند.

وي افزود: حالا اين انصاف است كه پس از دوران مسئوليت بنده به عنوان وزير، مواردي اين چنين مطرح شود؟

شيخ‌الاسلامي ادامه داد: زماني كه از وزارتخانه كنار رفتم و در كنار رئيس جمهور به عنوان معاون اجتماعي مشغول به فعاليت شدم با توجه به سوابق و مسئوليتهايم محل مراجعه تعداد قابل توجهي از مردم بودم و افراد تقاضاهاي متعددي از جمله تقاضاهاي اشتغال خودشان را به بنده مي‌دادند.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي اضافه كرد: بنده همانند همه مسئولان و حتي خود نمايندگان مجلس مواردي را كه به من ارائه مي‌شد به وزارت كار ارجاع مي‌دادم و طبعاً طبق روال قانوني اين موارد پيگيري مي‌شد.

وي بيان داشت: با اين وصف نه فقط تقاضاي 3 نفر، بلكه ده‌ها و صدها نفر را جهت طي كردن مراحل قانوني به مسئولان ذيربط ارجاع ‌دادم .اين وظيفه من بود .پس من بايد نامه‌ها و تقاضاهاي مردم را چه مي كردم ؟!، البته طبيعي بود كه همه اينها طي يك فرايند قانوني از جمله آزمون و گزينش در مسير جذب نيرو قرار گيرند و نه به صورت غير قانوني كه چنين هم شد.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: بنده در تمام دوران وزارت حتي از اختيارات و سهميه ويژه خود براي جذب حتي يك نفر استفاده نكردم ، چرا كه قوياً بر اين باور بودم كه همه مردم كشور بايد به صورت برابر از فرصتهاي اشتغال برخوردار باشند.

شيخ‌الاسلامي در ادامه با اشاره به موضوع كارت‌هاي هديه يكصد ميليون توماني كه در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي آمده است، گفت: اين موضوع نيز به آن شكلي كه در گزارش آمده كذب محض است و درست نيست و صحت ندارد.

وي ادامه داد :جاي تعجب و سوال جدي است در حالي كه حتي يك برگه رسيد دريافت كارت يا حتي تقاضاي دريافت كارت از سوي بنده وجود ندارد آقايان زحمت حتي يك سوال ساده از چند و چون ماجرا را به خود نمي‌دهند و با ذوق زدگي از كشفيات خود سخن مي گويند!

وي افزود: در مورد كارتهاي هديه، دستگاه‌هاي حمايتي يك روال قانوني و عرف جاري دارند. اين دستگاهها و سازمانها بعضاً به مقامات و مسئولان كشور و حتي نمايندگان مجلس (همچنان كه در گزارش تحقيق و تفحص آمده است ) مقداري بن كاغذي يا بن‌كارت‌ و يا كارت هديه مي‌دهند تا آن را در اختيار افراد نيازمند و خانواده هاي بي بضاعت قراردهند.

وي تاكيد كرد: بنده در طي دوران وزارت هرگز از تامين اجتماعي چنين اقلامي را دريافت نكردم اما پس از اينكه از سمت وزير كنار رفتم و به عنوان معاون اجتماعي رئيس جمهور مشغول به كار شدم كارتهايي از سوي تامين اجتماعي داده شد كه همان طور كه گفتم جنبه اختصاصي نداشته است و اين كارتها حتي بنا به تقاضاي بنده نبوده است بلكه با تشخيص مديريت سازمان و به اعتبار شخصيت حقوقي اينجانب به عنوان رياست هيئت امناي تامين اجتماعي ،كه جزء اركان سازمان است، صورت گرفته است.

شيخ‌الاسلامي اظهارداشت: كارت هديه‌ يك "اسم" است . يعني كارتي است كه بر روي آن نوشته شده است "كارت هديه" و مبلغي در حد پنجاه يا صد هزار تومان در آن شارژ مي شود و از طريق مقامات و مسئولاني كه طرف مراجعه افراد نيازمند هستند به آنان اعطا مي‌شود و در واقع به جاي پول نقد اين كارتها به افراد بي بضاعت و محتاج هديه مي‌شود ،و باز هم تكرار مي‌كنم كه اين كارتها هديه اختصاصي به شخص مسئولان و نمايندگان و.... نيست.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد: متاسفانه در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي طوري وانمود شده كه گويي به اشخاص پولي داده شده و توضيح ديگري نداده اند. در حالي كه غير ممكن است نمايندگان محترم مجلس كه بعضاً خود از دريافت كنندگان اين قبيل كارتها و بن ها و .... بوده‌اند از واقعيت ماجرا بي اطلاع باشند.!

وي افزود :اگر بعضي از نفرات هيئت تحقيق و تفحص نسبت به اصل اين كار اشكال دارند مي‌توانند از طريق ضوابط قانوني پيگيري كنند ،نه اينكه بر اساس سليقه شخصي اعمال نظر و اين و آن را متهم كنند..

شيخ‌الاسلامي خاطرنشان كرد: در طول دوران مسئوليت هر يك از وزرا و مقامات ميلياردها تومان اعتبار در اختيار آنان قرار مي‌گيرد تا در موارد مربوط به خود هزينه كنند ، آيا اعطاي اين مبالغ تقديم آن به شخص وزير و مدير و ...است؟!

شيخ‌الاسلامي افزود: جاي ديگري از گزارش عنوان شده كه تامين اجتماعي به شركت كنندگان در جشن مبعث كه در زمان انتخابات شوراي شهر برگزار شد بن رفاه توزيع كردند! سوال اين است كه اولاً اين موضوع بر فرض صحت چه ربطي به من دارد كه نام مرا آورده اند؟ ثانياً دهها شخصيت و مقام ديگر نيز در اين مراسم حاضر بوده اند ،چرا از آنان ذكري به ميان نيامده ؟ جالب اين جا است كه مسئولان تامين اجتماعي از اساس اين موضوع را تكذيب مي‌كنند و عاري از حقيقت مي دانند.

وزير اسبق وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي گفت: بنده در زمان انتخابات شوراهاي شهر و روستا بعنوان يك كانديداي شوراي شهر مطرح بودم . جبهه متحد كارگران ايران اسلامي نيز به دليل شناخت ، لطف يا هر دليل ديگري، حتي بدون اطلاع اينجانب، بنده را به عنوان نامزد مورد علاقه خود به جامعه معرفي كردند. آيا كسي حق دارد براي تضعيف رقباي سياسي خود از هر طريق و ابزارممكن استفاده كند ؟

وي ادامه داد: گفته شده است كه در روزنامه خورشيد پوستر جبهه متحد كارگران ايران اسلامي چاپ شده است و آنها هم هزينه‌‌هاي آن را پرداخت نكرده اند! اين موضوع هم به هيچ وجه ارتباطي به من ندارد . ضمن اينكه بنده اين موضوع را از مسئولان ذيربط پرسيدم و باز هم به شدت تكذيب كردند و تاكيد داشتند كه اسناد مربوط به پرداختي‌ها وجود دارد.

شيخ‌الاسلامي در پايان گفت: اين مجموعه حرفها و القائات، مناسب و شايسته نيست و بنده پيگيري قضايي را حق خود مي‌دانم و موضوعات و اتهامات زده شده به خود در گزارش تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعي را پيگيري مي‌كنم.

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن