تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804628308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متن كاملطرح حمايت از ديپلماسي هسته‌اي و الزام دولت به حفظ حقوق مسلم هسته‌اي و مصاديق آن در مذاكرات هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: متن كاملطرح حمايت از ديپلماسي هسته‌اي و الزام دولت به حفظ حقوق مسلم هسته‌اي و مصاديق آن در مذاكرات هسته‌اي
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در طرحي دولت را به حفظ حقوق هسته‌اي و مصاديق آن در چارچوب NPT، در مذاكرات هسته‌اي ملزم كردند.


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روابط عمومي مجلس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در طرحي دولت را به حفظ حقوق هسته‌اي و مصاديق آن در چارچوب NPT ، در مذاكرات هسته‌اي ملزم كردند.

در ابتدا و با عنوان موضوع طرح آمده است: دولت مؤظف است در جهت ذيل به اهداف چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران و برنامه‌هاي توسعه‌آينده از جمله برنامه پنجم و بر اساس احكام ذكر شده در قوانين موصب معابر شوراي اسلامي از جمله توليد 200هزار مگاوات برق هسته‌اي-بر همكاري‌هاي قانوني با آژانس بين‌المللي هسته‌اي و فتواي جهاني مقام معظم رهبري مبني بر حرام بودن ساخت سلاح هسته‌اي. كليه حقوق هسته‌اي ايران را كه قوانين بين‌المللي آن را به رسميت شناخته و مورد احترام قرار داده و همچنين مصاديق بارز اين حقوق هسته‌اي را بشرح ذيل حفظ نموده و آن را توسعه دهد. اين حقوق و كاهش توليد و توقف روند توسعه هسته‌اي ملت قابل اغماض و مذاكره نبوده و دولت مجاز به هيچگونه توافقي كه اين حقوق را ناديده بگيرد نمي‌باشد.

بر همين اساس مقدمه طرح مي‌افزايد: ملت بزرگ و مقاوم و ايماني ايران عزيز اسلامي و ولايي در پرتو نظام مقدس جمهوري اسلامي و ايمان به اين آرمان كه امام رضوان‌الله تعالي عليه فرمودند (ما مي‌توانيم) و با تقويم صدها هزار شهيد از جمله شهداي عزيز دانشمند هسته‌اي توانست با مجاهدت و حمايت ملي و رهبري معظم و تلاش دولت‌ها در ساليان گذشته به چرخه كامل غني‌سازي ارانيوم و علوم صلح‌آميز هسته‌اي دست يافته و اين فناوري و صنعت را با پشتوانه دانشمندان عزيز هسته‌اي خود كاملاً بومي نمايد. و آن را پشتوانه عظيمي براي توسعه اقتصادي، صنعتي،‌درماني، كشاورزي براي نسل‌هاي آينده قرار دهد.

از آنجائيكه در اين ايام تيم مذاكره كننده هسته‌اي كه بچه‌هاي اين انقلاب مي‌باشند مورد خشم و تهاجم صهيونيست‌هاي جنايتكار واقع شده‌اند و تلاش مي‌نمايند ملت ايران را از حقوق مسلم خود محروم نمايند و در مقابله با اين تهاجم ملت بزرگ و نستوه و مقاوم ايران اسلامي روي اصل مذاكره براي حفظ حقوق هسته‌اي مسلم خود و رفع هرگونه بهانه‌اي و رفع تحريم‌هاي ظالمانه و دور كردن هرگونه تهديد و حفظ عزت الهي خود به اجماع رسيده‌اند و دولت و تيم مذاكره را با نگرش به توانائيهاي داخلي و خلق حماسه اقتصادي و وحدت ملي ياري مي‌دهند. نمايندگان ملت در مجلس نهم كه منتخب مردم مي‌باشند و از جانب آنها هستند را تصويب اين قانون دولت و تيم مذاكره كننده حمايت مي‌‌كنند.

نمايندگان در متن اصلي طرح به الزامات دولت مبني بر حمايت از ديپلماسي هسته‌اي اشاره و بر همين اساس آورده‌اند:

1-ادامه توسعه سايتها و كارخانجات غني‌سازي وابسته (از جمله كارخانه غني‌سازي نطنز) براي توليد سوخت نيروگاه‌هاي پرقدرت هزار مگاواتي تا سقف توليد 20هزار مگاوات برق هسته‌اي بر اساس برنامه.

2-ادامه اقدام به ساخت و نصب سانتريفيوژهاي نسل دوم و سوم و جايگزين نمودن آنها با سانتيريفيوژهاي نسل اول به منظور بهره‌وري اقتصادي و صنعتي توليد اورانيوم با غناي مورد نياز بر اساس برنامه‌هاي اجرايي سازمان انرژي اتمي.

3-ادامه ذخيره‌سازي اروانيوم غنيشده براي سوخت سه ساله يك نيروگاه (نيروگاه‌هاي موجود و توسعه آينده).

4-ادامه اقدام به اكتشاف و توسعه معادن اورانيوم در سطح كشور بر اساس برنامه

5-ادامه توليد اورانيوم با غناي 20درصد براي رفع نياز به توليد ميله‌هاي سوخت و توليد راديو داروها، پرتودرماني و ساير مصارف صلح‌آميز هسته‌اي بر اساس نياز داخل و بازار تجار.

6-ادامه و تكميل كارخانه آب سنگين اراك جهت بهره‌مندي ملت ايران خصوصاً بيماران سرطاني

7-ادامه همكاري‌هاي لازم با آژانس هسته‌اي و تلاش و غناي افكار عمومي براي مقابله با تهاجمات دشمنان براي محروم نمودن ملت ايران از حقوق مسلم هسته‌اي خود.

8-چنانچه هر يك از نهادهاي حكومتي طرف مذاكره هسته‌اي تحريمها يا اقدامات غير دوستانه‌اي را عليه نهادها و اشخاص جمهوري اسلامي ايران تصويب يا اعمال نمايد دولت مكلف است اقدامات مقابله به مثل از جمله تقديم لايحه براي تصويب در مجلس شوراي اسلامي را بعمل آورد.

9-هرگونه موافقت با خواسته‌اي طرف مقابل نبايد خارج از معاهده NPT باشد.

10-حمايت و حفاظت همه جانبه از دانشمندان و كارشناسان حوزه هسته‌اي كشور.

11-ايجاد امكان تعامل با كشورهاي بي‌طرف و دوست و مستقل در همكاري‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي.

12-توليد محصولات تجاري هسته‌اي به ويژه داروهاي هسته‌اي و امكان صادرات آنها در راستاي حماسه اقتصادي و اقتصاد مقاومتي.

13-توسعه مراكز و پژوهشگاه‌ها و دانشكده‌هاي هسته‌اي و تجهيز هر چه بيشتر آنها.

14-اقدام براي معرفي چهره‌هاي مظلوم دانشمندان هسته شهيد ملت ايران در سطح بين‌الملل و مجامع بين‌المللي و ثبت سند اين مظلوميت در سازمان ملل متحد و آژانس بين‌المللي هسته‌اي.

انتهاي پيام/

سه شنبه 28 آبان 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن