تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804632202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آستانه دور جديد مذاكرات ژنو مطرح شد اظهار اميدواري وزير امورخارجه نسبت به توافق با 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: در آستانه دور جديد مذاكرات ژنو مطرح شد اظهار اميدواري وزير امورخارجه نسبت به توافق با 1+5
وزير خارجه كشورمان در گفتگو با فرانس 24 اظهار داشت كه توافق بر سر مسئله هسته‌اي اين هفته امكان پذير است.
ظريف گفت: معتقدم، ممكن است به توافقي در هفته جاري دست پيدا كنيم اما من تنها مي‌توانم از جانب خودمان سخن بگويم و از سوي طرف ديگر نمي‌توانم سخن بگويم.
وي افزود: مذاكره كنندگان ايران با حسن نيت به مذاكرات مي‌آيند.
وزير امور خارجه گفت: "در سه دور آخر مذاكرات پيشرفت زيادي داشته ايم، نياز به برداشتن چند گام ديگر داريم."
وي افزود: "ما آماده برداشتن آنها در ژنو هستيم. اما اگر در ژنو برداشته نشود، آماده برداشتنِ آنها در دور بعد هستيم."
ظريف تاكيد كرد كه همچنان "مقدار زيادي از عدم اعتماد براي ايران درباره نگرش، رفتار و رويكرد برخي از اعضاي گروه 5+1 وجود دارد" اما ايران با حسن نيت وارد مباحثات خواهد شد.
وزير خارجه ايران اضافه كرد: ما به پيشرفت‌هايي رسيده‌ايم اما بي‌اعتمادي بسياري از سوي ايران در خصوص رويكرد و رفتار اعضاي پنج بعلاوه يك وجود دارد.
* تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران در ژنو
اعضاي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران با 1+5 يك روز پيش از برگزاري دور جديد مذاكرات در شهر ژنو سوئيس حضور يافته اند، تا پيش از آغاز رسمي مذاكرات، رايزني‌هايي داشته باشند.
"مجيد تخت روانچي" معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه، "سيد عباس عراقچي"، "حميد بعيدي نژاد" مدير كل امور اقتصادي و تخصصي بين‌المللي وزارت امور خارجه، "داوود محمد نيا" مشاور حقوقي وزير امور خارجه و "محمد اميري" مدير كل امور پادمان‌هاي سازمان انرژي اتمي ديروز وارد ژنو شدند.
دكتر "محمدجواد ظريف" وزير امور خارجه و مذاكره‌كننده ارشد هسته‌اي كشورمان هم اكنون در فرانسه به سر مي‌برد و قرار است امروز از پاريس عازم ژنو شود.
جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 از امروز بطور رسمي دور بعدي مذاكرات خود را آغاز مي‌كنند.رياست هيات ايراني را دكتر ظريف و رياست گروه 1+5 را خانم "كاترين اشتون" مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا برعهده دارد.
ايران در مذاكرات 23 و 24 مهرماه، طرح پيشنهادي جديد خود با عنوان "پاياني بريك بحران غير ضروري؛ آغازي براي افق‌هاي جديد" را كه شامل يك هدف مشترك، گام اول و گام آخر مي‌شود، بصورت "پاور پوينت" به طرف مقابل ارائه كرد تا جديت و اراده سياسي خود را براي حل اين بحران غير ضروري به طرف مقابل نشان دهد.
دو طرف فضاي گفتگوهاي مهر را "مثبت و سازنده" توصيف كردند و قرار است در دور جديد مذاكرات كه از امروز (پنجشنبه) آغاز مي‌شود، درباره جزئيات طرح پيشنهادي ايران با يكديگر مذاكره كنند.
* ابراز اميدواري سخنگوي اشتون به پيشرفت مذاكرات
مايكل مان مي‌گويد مذاكرات هسته‌اي وارد فاز جدي خود شده و اين اتحاديه اميدوار است در دور جديد گفت‌وگوها پيشرفت محسوسي حاصل شود.
سخنگوي "كاترين اشتون" نماينده عالي اتحاديه اروپا در امور خارجي، مي‌گويد مذاكرات هسته‌اي اكنون وارد مرحله جدي‌اي شده است.
مان كه در آستانه آغاز دور جديد مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 صحبت مي‌كرد، با اشاره به پيچيدگي‌هاي مذاكرات، گفت طرفين توافق كرده‌اند تا محتواي مذاكرات محرمانه بماند تا بتوان بر اصل موضوع تمركز داشت.
سخنگوي اشتون ابراز اميدواري كرد طرفين در اين دور از مذاكرات كه از فردا با حضور اشتون در ژنو برگزار مي‌شود، بتوانند به پيشرفتي واقعي دست پيدا كنند.
* 1+5 در لغو تحريم‌ها سختگيري نكند
در همين حال يك منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده هسته اي، مذاكرات هفته جاري ميان ايران و 1+5 را به دليل وارد شدن طرفين در جزئيات، "بسيار سخت" توصيف كرد و گفت: انتظار مي‌رود طرف مقابل براي نشان دادن حسن نيت خود و پيشرفت در مذاكرات، در مورد لغو تحريم‌ها سختگيري نكند و حق غني سازي ايران را بپذيرد.
اين منبع نزديك به هيات مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران در گفتگو با ايرنا افزود: مسير مذاكرات ايران و 1+5، مسير درستي است اما به دليل بي‌اعتمادي طرفين به يكديگر و نيز ورود آنها به جزئيات، سخت پيش خواهد رفت.
وي در عين حال تصريح كرد كه دور آتي مذاكرات بهتر از گفت و گوهاي قبلي (23 و 24 مهرماه) پيش خواهد رفت.
وي با بيان اين كه طرفين توافق كرده‌اند گام اول براي اعتمادسازي را از اقدامات سخت شروع نكنند، گفت: بحث‌هاي فني هسته‌اي همچون غني سازي از سوي طرف مقابل مطرح است اما تهران به صراحت اعلام كرده است كه تحت هيچ شرايطي حاضر به توقف غني سازي اورانيوم نيست چرا كه اين موضوع از خطوط قرمز است.
اين منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران نيز از طرف مقابل خواسته است تا درباره تحريم‌هاي نفتي وضعيت را روشن كند.
وي در عين حال گفت: 1+5 به رغم استقبال از رويكرد جديد تهران در دور جديد مذاكرات جدي و محتوايي، دريافته است كه مذاكره كنندگان ايراني حاضر به هيچ گونه عقب نشيني در مورد خطوط قرمز خود نيستند.
*حق غني سازي پذيرفته نشود، ايران زير بار هيچ اقدام اعتمادسازي نمي‌رود
يك منبع ديپلماتيك ديگر نيز گفت: ديدگاه‌هاي ايران و 1+5 اختلافات جدي دارد اما طرفين در تلاش براي نزديك كردن ديدگاه‌هاي خود به يكديگر هستند تا مذاكرات پيش رود.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از 1+5 خواسته است كه براي پيشرفت مذاكرات، اصل غني سازي اورانيوم در خاك ايران را قبول و به اين حق احترام بگذارد.
وي افزود: طرف مقابل دريافته است كه چنانچه اين حق را نپذيرد و به آن احترام نگذارد، جمهوري اسلامي ايران نيز زير انجام هيچ اقدام اعتمادسازي نمي‌رود.
اين منبع نزديك به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران پيش‌بيني كرد كه طرف مقابل آمادگي پذيرش حق غني سازي اورانيوم را داشته باشد.
وي در عين حال گفت: طرف مقابل به ويژه آمريكا براي حل اين مساله بين‌المللي بايد فارغ از فشارهاي رژيم صهيونيستي، لابي صهيونيست‌ها و نيز برخي كشورهاي منطقه عمل كند تا طرفين به نتايج رضايت بخشي دست يابند.
* لس آنجلس تايمز: فرصت كنوني مذاكره با ايران را نبايد از دست داد
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز نوشت:در تاريخ معاصر لحظاتي كه فرصتي براي مذاكره بين ايران و آمريكا فراهم باشد، بسيار نادر بوده و نبايد فرصت كنوني را از دست داد.
اين روزنامه درمطلبي به قلم "دويل مك مناس" افزود: پس ازسال‌ها مذاكرات بي‌حاصل، آمريكا ممكن است بزودي در رويارويي طولاني‌اش با ايران با اين مشكل مواجه شود كه تمايلي براي معامله با ايران وجود دارد؟
اين روزنامه مي‌نويسد: مقامات دو طرف مي‌گويند فاصله زيادي تا رسيدن به توافق وجود دارد اما درعين حال اين مذاكرات را فرصتي مغتنم قلمداد مي‌كنند.
اين روزنامه توافق دو طرف درباره ساختاري براي مذاكرات را نشانه‌اي مثبت ارزيابي كرد و نوشت: درمرحله نخست دو طرف تلاش خواهند كرد كه ازهم اكنون تا پايان سال به توافقي موقت دست يابند.
همان طور كه "وندي شرمن" رئيس هيات آمريكايي در مذاكرات در مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني اسرائيلي تشريح كرد بخش مهمي از توافق موقت با ايران اين خواهد بود كه هر گونه لغو تحريم‌هاي اين كشور"محدود، موقت و قابل بازگشت" خواهد بود.
براساس يكي از پيشنهادهاي مورد مذاكره، ايران مي‌تواند به بخشي از ميلياردها دلار درآمد نفتي‌اش دست يابد اما مقررات توقيف اين دارايي‌ها به قوت خود باقي خواهد ماند تا بسته به رفتار ايران امكان قطع و يا انتقال پول ايران وجود داشته باشد.
اين روزنامه درپايان گزارش خود بار ديگر با اشاره به اين كه فرصت مذاكره با ايران در طول تاريخ چند سال گذشته به ندرت وجود داشته است، خواستار مغتنم شمردن فرصت كنوني شد.
* لاوروف: ايران و 1+5 شانس پيشرفت ملموس را از دست ندهند
وزير امور خارجه روسيه هم اعلام كرد كه مسكو اميدوار است دو طرف مذاكرات ايران و گروه 1+5 شانس پيشرفت ملموس در زمينه موضوع هسته‌اي ايران را از دست ندهند.
سرگئي لاوروف، گفت: در راستاي حل موضوع هسته‌اي ايران نشانه‌هاي اميدبخشي مشاهده شده است.
لاوروف افزود: طرف روس آماده است در فعاليت جمعي به منظور رسيدن به نتايج عملي و قابل مشاهده شركت كند. اميدواريم تمام طرف‌هاي مذاكره اراده سياسي و آمادگي رسيدن به سازش قابل قبول براي همه طرف‌ را به كار بگيرند، ملاحظات ژئوپلتيك را در رأس امور قرار ندهند و شانس واقعي تحقق پيشرفت در زمينه اين موضوع فوق‌العاده حساس را از دست ندهند.
*چين خواستار همكاري كشورهاي دخيل در مذاكرات ايران و 1+5 شد
سخنگوي وزارت امورخارجه چين نيز گفت مذاكرات هسته‌اي با ايران وارد مرحله جديدي شده است كه در آن مسائل محوري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي افزود كه چين اميدوار است كشورهاي دخيل در مذاكرات به اصول حركت گام به گام و متقابل پايبند باشند و در مذاكرات عمگرا و سازنده عمل كنند تا پيشرفت بتواند حاصل شود و يك راه‌حل مناسب،جامع و دراز مدت براي موضوع هسته‌اي ايران امكان‌پذير شود.
هونگ گفت: چين آماده است در اين زمينه با همه كشورهاي دخيل همكاري كند.
* نتانياهو خواستار فشار مضاعف بر ايران شد
در آستانه مذاكرات هسته‌اي در ژنو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي خواستار فشار مضاعف بر تهران شد.اين اقدام در حالي صورت مي‌گيرد كه "دولت اوباما به دنبال توقف تصويب تحريم‌هاي جديد عليه ايران است".
نتانياهو كه پس از ملاقات با جان كري -وزير خارجه آمريكا- صحبت مي‌كرد، در آستانه دور دوم مذاكرات ايران و 5+1 در ژنو گفت "فشار بايد باقي بماند و حتي افزايش يابد".
دولت اوباما اعلام كرده است كه خواستار عدم تصويب قطعنامه‌هاي جديد عليه ايران است.
كري در زمينه تحريم‌ها صحبتي نكرد اما تاكيد كرد "آمريكا به ايران اجازه نخواهد داد كه به سلاح هسته‌اي دست يابد."
اين در حالي است كه تهران همواره اعلام كرده كه سلاح هسته‌اي را شرعا حرام مي‌داند و استفاده از سلاح كشتار جمعي در دكترين دفاعي‌اش جايي ندارد.

چهارشنبه 15 آبان 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن