تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819461401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره توليدات حوزه هنري، فرصتي براي ظرفيت شناسي در زمينه نقد سازنده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره توليدات حوزه هنري، فرصتي براي ظرفيت شناسي در زمينه نقد سازنده است
تهران - مديركل امور استان ها و مجلس حوزه هنري، با بيان آنكه اين مجموعه حركت رو به رشدي را در پيش گرفته، افزود: برگزاري جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني، فرصتي براي ظرفيت شناسي در زمينه نقد سازنده و اميد به آينده است.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، "مجيد مصلحي" روز دوشنبه در نشست خبري سومين جشنواره "آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري" به آسيب شناسي فعاليت هاي حوزه هنري پرداخت و افزود: در چند سال اخير، پس از بررسي عملكرد مراكز استاني حوزه، به اين نتيجه رسيديم كه اكثر فعاليت هاي فرهنگي و هنري، فاقد يك نظام منسجم برنامه ريزي است و اكثر اقدامات انجام شده به جاي توليد محوري، فعاليت محور بوده اند.

وي با بيان آنكه اگر يك فعاليت به محصول تبديل نشود، ناقص است، ادامه داد: علاوه بر اين، توليدات حوزه از عدم توجه به مزيت هاي رقابتي در استفاده از تكنولوژي و تاثير آن بر كاركردهاي فرهنگي و هنري رنج مي برد. ضمن آنكه عدم توجه به ماموريت هاي اصلي تعريف شده و توليد پيام هاي متناقض با اين محورها از جمله مواردي بود كه در نتيجه بررسي فعاليت ها به آنها دست يافتيم.

دبير جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري گفت: مركز نشين ها در عرصه فعاليت هاي مراكز استاني به جاي حمايت و نظارت، ميل شديد به تصديري گري دارند. علاوه بر اين، انتظار بيش از حد از هنرمندان براي حضور در تمامي صحنه ها، موجب بروز مشكلاتي براي خلاقيت آنها و گاهي براي مسوولان شده است.

مصلحي، گرايش به افزايش آمار كيفي و توجه كمتر به كيفيت و اثربخشي توليدات و فعاليت ها را از ديگر نتايج آسيب شناسي فعاليت هاي حوزه دانست و برگزاري سومين دوره جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني را حركتي براي حذف اقدامات نامناسب و حركت براي رسيدن به تعالي كمي و كيفي در اقدامات آينده اين مركز عنوان كرد.

وي سپس به تشريح برنامه هاي سومين جشنواره "آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري" پرداخت و عنوان كرد: اين جشنواره يك رويداد داخلي اما ملي است كه شامل تركيبي از همه رشته ها در گستره جغرافيايي كل كشور مي شود و هدف از آن توجه به هنر و فرهنگ خارج از تهران است.

** اهداف برگزاري جشنواره، آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري

شناخت توانمندي مراكز استان ها، عرضه آثار هنري مراكز استاني به جامعه هنري كشور، ايجاد فضاي سالم رقابتي ميان هنرمندان جوان و متعهد و كشف و جذب استعدادها در كنار انتقال تجربه هاي هنري هنرمندان، پيشكسوتان و مديران سراسر كشور و تاكيد بر خلق نمونه متناسب با ماموريت هاي سازماني، از جمله اهدافي بود كه مصلحي به آن اشاره كرد.

** برنامه هاي جشنواره

مدير سومين جشنواره‌ آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري گفت: افتتاح سينما آزادي كرمانشاه، رونمايي تعداد زيادي كتاب در حوزه ادبيات پايداري، برگزاري شب خاطره در منطقه مرصاد با حضور فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس، ايجاد نمايشگاه دائم كتاب و عكس در منطقه مرصاد، تقدير از پيشكسوتان استاني مرتبط با حوزه هنري و بزرگداشت حضرت آيت الله نجومي عالم برجسته و هنرمند كرمانشاهي كه سال ها از نزديك با حوزه هنري همكاري داشت، از ديگر برنامه هاي اين جشنواره است.

مديركل امور استان ها و مجلس حوزه هنري درباره علت برگزاري اين جشنواره در كرمانشاه توضيح داد: اين استان دروازه ورود اسلام به ايران و يكي از پايگاه هاي مقاومت در دوران دفاع مقدس است. ضمن آنكه در كنار مردم مهمان نواز آن، علما و بزرگان بسياري پرورش يافته اند؛ از اين رو اين شهر براي برگزاري جشنواره انتخاب شد.

به گفته مصلحي، اين جشنواره در گرايش هاي مختلف هنري از جمله تئاتر، موسيقي، تجسمي، ادبيات، پژوهش و تازه هاي نشر برگزار مي شود.

به گفته وي، اين جشنواره در مجتمع فرهنگي هنري انتظار، سالن غدير، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، تكيه معاون الملك، پارك شاهد و يادمان مرصاد شهر كرمانشاه از 25 تا 28 ارديبهشت ماه با حضور جمع كثيري از هنرمندان، اساتيد، پيشكسوتان، مديران فرهنگي از سراسر كشور برگزار مي شود.

فراهنگ ** 9173 ** 1071

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80118329

دوشنبه|ا|18|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن