تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819579718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سالمندان با جويدن آدامس هاي بدون قند با خشكي دهان مقابله كنندخبرگزاري موج -


واضح آرشیو وب فارسی:موج: سالمندان با جويدن آدامس هاي بدون قند با خشكي دهان مقابله كنندخبرگزاري موج -
۲۶ فروردين ۱۳۹۱ (۲۳:۱۱ب.ظ)

سالمندان با جويدن آدامس هاي بدون قند با خشكي دهان مقابله كنند
خبرگزاري موج - سالمندان به منظور كاهش عوارض خشكي دهان مي توانند با جويدن آدامس هاي بدون قند، نوشيدن مايعات فراوان به دفعات زياد و گاها استفاده از بزاق مصنوعي با اين مشكل مقابله كنند.

به گزارش خبرگزاري موج، يك متخصص آسيب شناسي دهان و فك با بيان اين مطلب كه كاهش جريان بزاقي در دوران سالمندي منجر به خشكي دهان مي شود گفت: خشكي دهان يك مشكل شايع در دوران سالمندي است.
دكتر سيدحسين طباطبايي ادامه داد: اين مهم پيش از آنكه در اثر كاهش عملكرد غدد بزاقي صورت پذيرد ناشي از مصرف داروهاي مختلف از جمله آنتي هيستامين ها، ضداحتقان ها، داروهاي ضدافسردگي و داروهاي ضدفشارخون مي باشد.
وي خاطرنشان ساخت: هرچه تعداد داروهاي مصرفي يك فرد مسن بيشتر باشد ، صرف نظر از نوع دارو،احتمال خشكي دهان در وي افزايش مي يابد.
دكتر طباطبايي در ادامه، گلودرد دائمي، سوزش دهان، اختلال در بلع غذا و صحبت كردن، افزايش پوسيدگي دندان ها و اشكال در استفاده از دندان هاي مصنوعي را از عوارض خشكي دهان در افراد مسن عنوان كرد و افزود: به منظور كاهش اين مشكلات جويدن آدامس هاي بدون قند، نوشيدن آب به دفعات در طول روز و گاها استفاده از بزاق مصنوعي توصيه مي شود.

شنبه|ا|26|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن