تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819283264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان حمايت: افزايش قيمت بليت قطار و هواپيما غيرقانوني است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: رييس سازمان حمايت: افزايش قيمت بليت قطار و هواپيما غيرقانوني است
نكويي مهر از انجام 10.3 ميليون بازرسي از ابتداي اجراي با نام هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و گفت: اين تعداد بازرسي منجر به تشكيل 804 هزار پرونده به ارزش 540 ميليارد تومان شده، ضمن اينكه در اين زمان 614 هزار گزارش مردمي نيز دريافت شده است.
رئيس سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، افزايش قيمت بليت قطارهاي مسافري رجا و هواپيما را غيرقانوني اعلام كرد.

به گزارش مهر، محمدحسن نكويي مهر امروز در نشستي خبري گفت: هرگونه افزايش قيمت كه از طريق مراجع تعيين قيمت براي كالا يا خدمات صورت مي گيرد، بايد حتما در كارگروه كنترل بازار نيز به تصويب برسد، كه بر اين اساس افزايش قيمت بليت هواپيما يا قطار نيز بايد در كارگروه كنترل بازار مصوب شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص افزايش قيمت بليت‌هاي چارتري هوايپما گفت: اگر آژانس هواپيمايي خارج از مباحث مطرح شده افزايشي قيمتي را در پروازهاي خود به خصوص موارد چارتري لحاظ كند، قابل پيگيري است و طرح ويژه نظارتي نيز در اين راستا از ابتداي اسفندماه عملياتي خواهد شد.

وي تصريح كرد: بررسي هاي لازم در رابطه با افزايش نرخ بليت هواپيما و قطار در حال انجام است و به زودي نتايج آن اعلام خواهد شد اما اين موضوع در كارگروه حمايت از توليد مصوب نشده است.

نكويي مهر همچنين در مورد اجراي طرح نظارتي ويژه نظارت بر بازار كالاها و خدمات پرمصرف در آستانه سال 91 گفت: اين طرح ويژه نظارتي از ابتداي اسفندماه آغاز خواهد شد تا فضاي امني را براي مصرف كنندگان فراهم كند كه بر اين اساس، 10 هزار بازرس و ناظر به صورت محسوس و نامحسوس بازار را رصد خواهند كرد.

نكويي مهر ادامه داد: اين طرح ويژه نظارتي بازار كالاهاي پر تقاضايي همچون كيف و كفش البسه، آجيل و خشكبار، اقلام پروتئيني، لبنيات، قند و شكر، شركت هاي مسافربري، حمل و نقل درون و برون شهري، رستوران هاي برون راهي و اماكن تفريحي و اقامتي را زير نظر خواهد داشت.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنين به موازات نظارت بر بازار، انبار ها و سردخانه ها نيز تحت نظر خواهند بود تا از اختفاء و امتناع از عرضه كالا به بهانه گران فروشي جلوگيري شود.

نكويي مهر از برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا و فروش هاي فوق العاده در ايام پايان سال خبر داد و گفت: بر اين اساس تخفيف 5 تا 15 درصدي براي كالاها اعمال خواهد شد ضمن اينكه نظارت كافي صورت مي گيرد تا كالايي با قيمت غير منطقي به فروش نرسد.

وي از برگزاري گشت بازرسي و نظارت مشترك با سازمان تعزيرات حكومتي خبر داد و گفت: مردم نيز بايد موارد تخلف را با شماره تلفن 124 در ميان بگذارند تا بازرسان بتوانند در كمترين زمان در محل حاضر شوند ضمن اينكه قيمت تمامي كالا و خدمات نيز در سامانه www.124.ir به ثبت مي رسد و مردم مي توانند از قيمت تمامي كالاها مطلع شوند.

نكويي مهر از انجام 10.3 ميليون بازرسي از ابتداي اجراي با نام هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و گفت: اين تعداد بازرسي منجر به تشكيل 804 هزار پرونده به ارزش 540 ميليارد تومان شده، ضمن اينكه در اين زمان 614 هزار گزارش مردمي نيز دريافت شده است.

وي ادامه داد: بازرسان افتخاري نيز 200 هزار گزارش در مورد تخلفات ارائه دادند، ضمن اينكه 6 كارخانه لبنيات نيز 23.1 ميليارد تومان جريمه شدند.

نكويي مهر ادامه داد: افرادي كه بخواهند با عنوان تغييرات نرخ ارز افزايش قيمت خودسرانه بر روي كالاهاي خود اعمال كنند به شدت مورد برخورد واقع مي شوند ضمن اينكه اختفا و امتناع از فروش كالا نيز از جمله تخلفاتي است كه به شدت با آن برخورد مي شود.

وي با اشاره به برگزاري روز ملي حمايت از حقوق مصرف كننده در 9 اسفندماه افزود: امسال 85 شركت برتر در زمينه رعايت حقوق مصرف كننده معرفي و مورد تجليل واقع خواهند شد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قيمت مناسب، عدم اجحاف به مصرف كنندگان، رعايت كيفيت، اطلاع رساني، شفافيت، عدم رعايت تبليغات دروغ، خدمات پس از فروش، عدم اعمال قيمت غير واقعي، صحت و سلامت كالا از جمله مواردي است كه در قانون به عنوان حمايت از حقوق مصرف كننده لحاظ شده است.

نكويي مهر همچنين در مورد تنظيم بازار گوشت قرمز گفت: قيمت گوشت قرمز در دو سه هفته اخير دچار تلاطم شده بود كه بر اين اساس تمهيداتي از سوي وزارت جهاد كشاورزي لحاظ شده تا بتوان وارد از استان سيستان و بلوچستان صورت داد.

وي همچنين در مورد قيمت خودرو نيز گفت: كميته خودرو در سازمان حمايت تركيبي از واحدهاي توليدي، انجمن حمايت مصرف كننده و دولت دارد كه بر اين اساس اصلاح قيمت خودرو را در صورت لزوم انجام خواهد داد، البته ديدگاه ما اين است كه افزايش قيمت بايد به صورت منطقي باشد ضمن اينكه توليد نيز با روش هاي حمايتي استمرار يابد.

وي اظهار داشت: هم اكنون خودروسازان درخواستهايي را مبني بر اختلاف قيمت رسمي گذشته ارز با قيمت 1226 توماني فعلي داشته اند كه بر اساس آنريال افزايش قيمت را صورت دهند كه هنوز مورد موافقت واقع نشده است.

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن