تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819300999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دشمن بنيان خانواده را هدف گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دشمن بنيان خانواده را هدف گرفته است
كرمانشاه - به عقيده كارشناسان مذهبي، تاكيدات فراواني در دين اسلام براي تشكيل خانواده شده به گونه اي كه بارها در احاديث متعدد به اين مهم اشاراتي شده است اما آنچه كه در اين بين بسيار بااهميت تر مي نمايد، حفظ پايه هاي اين نظام است.


به گزارش خبرنگار ايرنا، اين افراد تاكيد دارند كه خانواده اولين و مهمترين نظام در اجتماع است چرا كه با تشكيل پايه ها و رابطه آن با ديگر نظام ها، يك جامعه شكل مي گيرد.

حجت الاسلام سيد شجاع الدين ابطحي امام جمعه اسلام آبادغرب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به تاكيدات فراوان دين اسلام در خصوص تشكيل خانواده و تلاش براي حفظ آن، افزود: در اسلام ارزش فوق العاده اي نسبت به خانواده شده است.

وي گفت: پيامبر در بيانات گهرباري فرمودند كه هيچ بنايي با فضيلت تر از خانواده بنا نهاده نشده است بنابراين همين امر مي رساند كه صلاح و استواري جامعه از كوچكترين هسته آن يعني خانواده شكل مي گيرد.

براساس تعاليم ديني و بررسيهاي انجام شده چنانچه خانواده اي دچار تزلزل شود، اين تزلزل كم كم در جامعه راه پيدا مي كند و پايه هاي اجتماع را متزلزل خواهد كرد.

براين اساس سست بودن پايه هاي بنيادي يك خانواده، مطمئنا پايه هاي بنيادي جامعه را دچار اختلال كرده و ممكن است آن را به سوي تباهي سوق دهد.

آنچه كه در كشورهاي غربي امروزه نمود يافته است نمونه بارز اين حقيقت است كه خانواده نه تنها بدرستي شكل نمي گيرد بلكه اكثر خانواده هايي كه شكل گرفته نيز به سوي انحطاط در جريان است.

در دنياي كنوني در كشورهاي اسلامي نيز ممكن است اين گونه تزلزل ها در نظام خانواده و در نهايت اجتماع ديده شود اما چه مي شود كه خانواده ها و پايه هاي آن بعد از شكل گيري دچار تزلزل شده و با فروپاشي آن، جامعه نيز به نوعي دگرگوني به سوي تباهي سوق مي يابد.

امام جمعه اسلام آبادغرب در ادامه گفت و گو با خبرنگار ايرنا مي گويد: دشمن با اهداف تهاجم فرهنگي بنيان خانواده در حكومت هاي اسلامي را مورد هدف قرار داده تا جوامع اسلامي نيز چون جوامع غربي به انحطاط كشيده شود و خانواده هايي بي پايه و اساس در آن شكل بگيرد، بنابراين وظيفه ماست كه در اين زمينه با برنامه ريزي، اهداف دشمن را نقش برآب كنيم.

وي افزود: چنانچه براي مسايل مهارت هاي زندگي و تربيتي جامعه بخصوص در آموزش و پرورش با هدف هاي تعيين شده برنامه ريزي كنيم مي توانيم پايه هاي استواري را براي جامعه مدنظر داشته باشيم كه در اثر تحكيم بنيان خانواده، مستحكم شده است.

حجت الاسلام شمس الله برقراري امام جمعه سنقروكليايي نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تصريح كرد: دشمن در بيرون خانواده با برنامه هاي جلسات منفي و پارتي و در درون خانواده ها با ماهواره و اينترنت و سايتهاي مبتذل، تحكيم و استواري خانواده ها را نشانه گرفته پس شايسته است برنامه ريزان فرهنگي به اين موارد توجه كنند و متناسب با دسيسه هاي دشمن عليه آن فعال باشند.

براساس ديدگاه كارشناسان البته الگوگيري جوانان و حتي خانواده ها از غرب مهمترين علتي است كه دشمن توانسته است در بين افكار و عقايد خانواده ها نفوذ پيدا كرده و اين نهاد اساسي و مهم را با باورهاي اصيل اسلامي آن دچار تغيير و دگرگوني كند اما آيا اين الگوگيري باوجود الگوهاي اصيل و باارزش اسلامي صحيح است يا اين كه بايد بازنگري اساسي براي الگوگيريها در جامعه اسلامي انجام شود تا بهتر بتوان باورهاي ديني را در خانواده ها ديد و پايه هاي بنيادي خانواده را مستحكم كرد.

بهرام نوابي فر جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به الگوگيري غلط جوانان از غرب، گفت: بايد الگوگيري در جامعه طوري باشد كه انسان به دلخواه از ديگران الگو بگيرد اما الگوهايي كه غرب به جوانان و خانواده هاي ايراني معرفي مي كند، الگوهاي تحميلي است.

نوابي فر گفت: اگر الگوگيري از غرب تحت هر عنواني به عنوان مثال استفاده از لباس، وسيله، تزيينات منزل مسكوني، بدون مراقبت باشد، تبعات منفي را متوجه جامعه خواهد كرد.

امام جمعه اسلام آبادغرب هم در اين خصوص گفت: يكي از رسالت هاي اسلام اين است كه اگر راهكاري را معرفي مي كند، الگوهاي مناسب براي دست يابي به آن نيز معرفي مي شود پس در تاريخ بشريت بهترين الگو براي زندگي بشر و دست يابي به سعادت، خانواده پيامبر اكرم (ص) مي باشد.

وي افزود: هرچه قدم به قدم به اهل بيت پيامبر نزديك شويم مطمئنا بهتر مي توان فرزندان خود را تربيت كرد و از اين تربيت ديني بهره مند شد.ك/4

7457/567/ 1645

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30783785

شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن