تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819322070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام وزير راه و ترابري:هزار كيلومتر راه‌‏آهن تا پايان سال افتتاح مي‌‏شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: قائم مقام وزير راه و ترابري:هزار كيلومتر راه‌‏آهن تا پايان سال افتتاح مي‌‏شود


تهران- خبرگزاري كار ايران
قائم مقام وزير راه‌‏و‌‏ترابري گفت: تا پايان سال، هزار كيلومتر راه‌‏آهن در كشور به بهره‌‏برداري مي‌‏رسد و چهار هزار كيلومتر نيز در دست احداث است.

به گزارش ايلنا، سيد مهدي هاشمي كه در مراسم آغاز پروژه برقي كردن راه‌‏آهن تبريز ـ آذرشهر سخن مي‌‏گفت با اشاره به توسعه ايران اسلامي در سال‌‏هاي پس از انقلاب اسلامي، اظهار داشت: با وجود تمامي محدوديت‌‏ها و تحريم‌‏ها تا پايان سال جاري 5/24 ميليون نفر از طريق قطار در كشور جابه‌‏جا مي‌‏شوند كه نسبت به سال 57، 453 درصد رشد را نشان مي‌‏دهد.
وي اظهار داشت: هم اكنون 6180 كيلومتر بزرگراه داريم كه در مقايسه با 30 سال گذشته 3500 درصد افزايش را نشان مي‌‏دهد، در زمينه احداث پايانه‌‏هاي داخلي 3400 درصد و در پايانه هاي مرزي 366 درصد رشد داشته‌‏ايم.
قائم مقام وزير راه‌‏و‌‏ترابري تصريح كرد: در زمان انقلاب تنها هفت هزار كيلومتر راه روستايي در كشور وجود داشت كه هم اكنون به 100 هزار كيلومتر رسيده است و اين مسأله نشان مي‌‏دهد كه نظام جمهوري اسلامي صرفاً به جنبه‌‏هاي اجتماعي، فرهنگي و معنوي توجه ندارد بلكه به رفاه، آسايش و نيازمندي‌‏هاي شهروندان نيز توجه دارد.
وي ادامه داد: در بخش هوايي وزارت راه‌‏و‌‏ترابري بعد از انقلاب 516 درصد رشد داشته است و تعداد فرودگاه‌‏ها از 31 فرودگاه به 70 فرودگاه افزايش يافته است.
هاشمي در بخش ديگري از سخنانش با تأكيد بر اينكه كشور به كارگاه بزرگ عمراني تبديل شده است، اظهارداشت: موضوع تبصره 13 و مديريت مصرف سوخت از اقدامات شجاعانه دولت نهم و مجلس هفتم بود كه خدمات ارزشمندي را در كاهش آلودگي، توسعه حمل‌‏ونقل عمومي كاهش سوانح نوسازي ناوگان و ديگر موارد داشته است.
وي خاطرنشان كرد: تلفات حوادث رانندگي نسبت به شبكه ريلي، هفتاد به يك است كه البته راه آهن همراه با ايمني قابل توجه كاهش آلودگي كه در واقع، مرگ پنهان است، را به همراه دارد.
قائم‌‏مقام وزير راه و ترابري خاطرنشان كرد: گسترش شبكه ريلي از اولويت‌‏هاي وزارت راه وترابري و مورد تأكيد رئيس‌‏جمهور است كه بايد با در نظرگرفتن كيفيت، سرعت عمل و منطقي بودن هزينه‌‏ها هرچه سريعتر گسترش يابد.
هاشمي افزود: شبكه ريلي كشور از 4 درصد جابه‌‏جايي مسافر و 1/7 درصد حمل بار به ترتيب به 18 و 30 درصد افزايش يابد.
گفتني است، 21 بهمن پروژه برقي كردن راه‌‏آهن تبريز ـ آذرشهر توسط راه‌‏آهن روسيه با حضور قائم‌‏مقام وزير راه‌‏و‌‏ترابري، مدير عامل راه‌‏آهن، رئيس راه‌‏آهن روسيه، استاندار و نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، رئيس كميسيون عمران مجلس و ديگر مديران و مسؤولان آغاز شد.
پايان پيام

كد خبر: 473837

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن