تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819575836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط اجراي «اپراي عاشورا» در شهرهاي ايران فراهم مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: شرايط اجراي «اپراي عاشورا» در شهرهاي ايران فراهم مي شود
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بعد از تماشاي اپراي عروسكي عاشورا خواستار ايجاد شرايطي براي اجراي اين اثر در شهرهاي مختلف ايران شد.


خبرگزاري فارس: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بعد از تماشاي اپراي عروسكي عاشورا خواستار ايجاد شرايطي براي اجراي اين اثر در شهرهاي مختلف ايران شد.

به گزارش سرويس هنري برنا به نقل از روابط عمومي اين نمايش، محمد‌حسين صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به همراه خانواده خود به تماشاي اپراي عروسكي عاشورا نشست.وي بعد از پايان اجرا به پشت صحنه نمايش آمد و علاوه بر گفت‌و‌گو با عوامل گروه از روند كار و نحوه اجراي نمايش بازديد كرد و همچنين از بهروز غريب‌پور كارگردان اين نمايش درباره تكنيك كار سوالاتي را پرسيد.
پيمان شريعتي، مدير روابط عمومي اين نمايش درباره ديدار وزير از اجراي اپراي عاشورا گفت: صفار هرندي درباره پروسه اجرايي كار از كارگردان نمايش سوالات زيادي كرد و با روند كار آشنا شد. وي همچنين سوالاتي را درباره اشعار از غريب‌پور پرسيد.
بر اساس اين خبر، صفارهرندي وزيري است كه هم به تماشاي اپراي «رستم و سهراب» و هم به تماشاي اپراي عروسكي «عاشورا» به كارگرداني بهروز غريب‌پور نشسته و از اجراي اين دو اپرا ابراز خرسندي كرده است.
وي همچنين بعد از پايان اجرا بيان داشت كه در اين اپرا از كلام فارسي استفاده شده و بهترين و مهم‌ترين نكته حضور خواننده‌هاي ايراني و استفاده از اشعار محتشم كاشاني است.
وي بعد از اين اجرا خاطرنشان ساخت: اپراي عاشورا اولين اپراي ايراني نسبت به ديگر اپراهايي است كه اجرا شده است.
وي همچنين به ظرفيت نمايش عروسكي اشاره كرد و تابلوهاي ارايه شده در اين اپرا را بسيار جذاب خواند و عنوان كرد اين اثر فراتر از مخاطبان خاص تئاتر است.
لازم به ذكر است كه اين نمايش در چند شب اخير مخاطبان بسيار زيادي داشته و در شب گذشته نيز علاوه بر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سفير كشور نيجريه و همچنين علي نصيريان حضور داشتند.
صفار هرندي در ادامه صحبت‌هاي خود بيان داشت كه شرايطي براي اين اثر فراهم شود تا اپراي عاشورا بتواند در تمام شهرهاي ايران اجرا داشته باشد.
در ادامه هم بهروز غريب‌پور بيان داشت: سه‌گانه «اپراي رستم و سهراب»، «مكبث» و «اپراي عاشورا» توانايي برگزاري رپرتوار را در طول سال و در شهرهاي مختلف ايران دارد.
همچنين غريب پور درباره مواضع برخي از افراد صحبت كرد و از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درخواست كرد كه با توجه به ارتباطاتش با آقاي شريعتمداري، مديرمسئول روزنامه كيهان، وي را براي اجراي اين نمايش دعوت كند.
همچنين اين گروه قرار است در شب اربعين اجراي ويژه‌اي داشته باشد.
به گزارش خبرنگار فارس «اپراي عروسكي عاشورا» سومين كار گروه آران بوده كه اين روزها در تالار فردوسي اجرا مي‌شود. اين اثر تا پنجم اسفند ماه روي صحنه است.
اين اپرا از 72 عروسك تشكيل شده و در آن واقعه كربلا با استفاده از اشعار محتشم كاشاني به تصوير كشيده شده است.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//201 - 201 - 39//www.BornaNews.ir

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن