تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشتون اقدام نظامي عليه ايران را رد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اشتون اقدام نظامي عليه ايران را رد كرد
اشتون با اشاره به اينكه هدف از اعمال تحريم‌ها عليه ايران تشديد فشارها بر دولت است تا ايران متوجه شود كه بايد به مباحثي كه با آنها توافق كرده است احترام بگذارد، شايعات مربوط به اقدام نظام عليه ايران را رد و اعلام كرد كه در شرايط فعلي هيچ كس درباره حمله نظامي صحبت نمي‌كند.
مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا ضمن تاكيد بر روند ادامه‌دار تحريم‌ها عليه ايران هرگونه شايعه مبني بر اقدام نظامي عليه ايران را رد كرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شينهوا، در حاليكه قرار است دور بعدي مذاكرات پيرامون برنامه هسته‌اي ايران بين مقامات تهران و 6 كشور ديگر به زودي در تركيه برگزار شود، "كاترين اشتون" مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا روز گذشته ضمن تاكيد بر روند ادامه دار اعمال تحريم‌ها عليه ايران گزينه اقدام نظامي عليه تهران را منتفي اعلام كرد.

اشتون با اشاره به اينكه هدف از اعمال تحريم‌ها عليه ايران تشديد فشارها بر دولت است تا ايران متوجه شود كه بايد به مباحثي كه با آنها توافق كرده است احترام بگذارد، شايعات مربوط به اقدام نظام عليه ايران را رد و اعلام كرد كه در شرايط فعلي هيچ كس درباره حمله نظامي صحبت نمي‌كند.

اشتون گفت: من انتظار دارم كه ايران درك كند كه ما به تحريم‌هاي خود ادامه مي‌دهيم و در حال حاضر نيز كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در حال بررسي تحريم هاي بيشتر عليه ايران هستند.

اين اظهارات اشتون در شرايطي گزارش مي شود كه وزراي خارجه دولت‌هاي اتحاديه اروپا در روز 23 ژانويه جاري برابر با 3 بهمن ماه نشستي را با محور تحريم صنعت نفت ايران برگزار خواهند كرد.

غرب و در راس آن آمريكا به بهانه تسليحاتي بودن برنامه هسته‌اي ايران دور جديدي از تحريم‌هاي يك جانبه خود را عليه ايران اعمال كرده اند و در حال بررسي تحريم صنعت نفت ايران هستند.

گرچه كشورهاي اروپايي درباره چارچوب كلي تحريم‌هاي نفتي ايران موافق هستند اما در زمينه جزئيات اجراي اين نوع تحريم از جمله زمان بندي دقيق اين تحريم‌ها تاكنون به توافقي نرسيده‌اند و بر اساس اعلام ديپلمات‌هاي اتحاديه اروپا،‌ تعدادي از كشورهاي اروپايي در تلاشند تا روند بررسي و تصويب تحريم‌هاي جديد عليه نفت خام ايران را به تاخير بيندازند.

يونان كه به شدت به واردات نفت از ايران وابسته است و تقريبا يك چهارم نفت مصرفي خود را از طريق ايران تامين مي كند، خواستار مهلت اضافه ۱۲ ماهه و انگليس، فرانسه، هلند و آلمان نيز خواستار تأخير سه ماهه در روند تصويب اين تحريم‌ها شده‌اند.

كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا تا كنون تحريم‌هاي يكجانبه بسياري را عليه ايران به بهانه متوقف كردن برنامه هسته‌اي كاملا صلح آميز ايران تصويب كرده‌اند، اما اين تحريم‌ها بيش از اينكه به عنوان يك عامل بازدارنده عمل كند، نه تنها موفق نبوده بلكه به شكوفايي و خودكفايي بيشتر ايران نيز انجاميده است.

علاوه براين، جمهوري اسلامي ايران تاكنون همكاري كامل و همه‌جانبه‌اي را با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و آژانس نيز در گزارش‌هاي مكرر خود درباره برنامه هسته‌اي ايران، بر عدم انحراف اين برنامه و تطابق كامل آن با توافقات بين‌المللي تأكيد كرده است.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن