تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1837050524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بی وفایی‌‌های قابل تحمل ما


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - آنچه فیلم را برایتان لذت بخش می‌کند سبک بصری بی‌نظیر آن است که ثابت می‌کند چرا کارگردان آن را از بزرگترین فیلمسازان شاعر سینما می‌دانند. نزهت بادی: همانطور که حدس زده بودید فیلم هفته پیش «پاریس تگزاس» ساخته ویم وندرس بود. این بار می‌خواهم بازی‌مان را به فیلمی اختصاص دهم که در نگاه اول شاید کمی ملال‌آور به نظر برسد ولی پس از هر بار دیدن آن را بزرگتر و باشکوه‌تر می‌یابیم. این فیلم اثری است که با یک خط پلیسی شروع می‌شود ولی بتدریج به قصه‌ای درباره فقدان ارتباط و تنهایی آدم‌های معاصر تبدیل می‌شود، به طوری که پیرنگ داستان اهمیتش را از دست می‌دهد و روایت بجای گره‌گشایی به سراغ طرح دغدغه‌های درونی شخصیت‌ها می‌رود.  اساسا آثار این فیلمساز بزرگ که همواره شخصیت محورند، بیشتر بر روایت‌های مبتنی بر حذف و خلا با پایان‌های باز متکی است. صحنه‌ای که از فیلم انتخاب کردم جایی است که مونیکا ویتی درباره گم شدن دوستش می‌گوید تا چند روز پیش، از فکر اینکه ممکن است او مرده باشد می‌خواستم دیوانه شوم ولی حالا از اینکه او زنده باشد می‌ترسم. متوجه شدید درباره چه فیلمی حرف می‌زنم؟ قبول دارم که این فیلم با چنین دیالوگی که شاه‌کلید نفوذ به درون آن است، فیلمی به شدت تلخ و ناامید‌کننده است، اما به نظرم هیچ فیلمی هنوز نتوانسته با چنین قدرتی بی‌ثباتی روابط انسانی را عیان کند. برای همه ما بارها پیش آمده که در دوره‌ای کسی را آنقدر دوست داشتیم که احساس می‌کردیم هرگز نمی‌توانیم از او جدا شویم و یا دوری‌اش را تحمل کنیم. اما بعد از مدتی آنچنان او را از یاد برده‌ایم که در مواجهه دوباره با او دچار این سئوال آزاردهنده شده‌ایم که اصلا چرا در گذشته او را دوست داشتیم. می‌بینید که چقدر موجودات غیرقابل اطمینانی هستیم و روابطمان تا چه اندازه تزلزل‌پذیر و قابل تردید است.  پس فیلمسازمان نیز حق دارد که با چنین بدبینی و یاسی روابط عاطفی ما را زیر سئوال ببرد، فقط معلوم نیست چرا با چنین وضعیتی باز هم به یکدیگر دل می‌بندیم. در پایان فیلم وقتی ویتی که خود به دوستش بی‌وفایی کرده، مرد محبوبش را در حال بی‌وفایی می‌بیند باز هم به رابطه‌اش ادامه می‌دهد. شاید به این دلیل که به طرز وحشتناکی خودش را شبیه او می‌یابد و در چنین دنیایی چاره‌ای جز تحمل یکدیگر وجود ندارد، همان کاری که هر روز همه ما می‌کنیم.  البته آنچه فیلم را برایتان لذت بخش می‌کند سبک بصری بی‌نظیر آن است که ثابت می‌کند چرا کارگردان آن را از بزرگترین فیلمسازان شاعر سینما می‌دانند. صحنه‌پردازی‌های در عمق، استفاده گرافیکی از محیط و برداشت‌های بلند توام با حرکت دوربین بیش از هر چیزی شما را جذب فیلم می‌کند. فیلمبرداری و ترکیب‌بندی آلدو اسکاواردا درخشان است و بازی مونیکا ویتی تاثیر فوق‌العاده‌ای به جا می‌گذارد. بی‌جهت نیست که ویتی بعد از این فیلم به الگوی زن اثیری در فیلم‌های این کارگردان تبدیل شد.حالا نوبت شماست که نظرتان را درباره فیلم بگویید.54




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن