تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819574110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلاهبرداري از مسافران كشورهاي اروپايي


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: كلاهبرداري از مسافران كشورهاي اروپايي


خبرگزاري آريا- رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري فردي كه از مسافران كشورهاي اروپايي كلاهبرداري مي كرد ، طي چند روز گذشته خبر داد و گفت : متهم در اعترافاتش به بيش از 10 مورد كلاهبرداري بدين شيوه اقرار كرد .
به گزارش آريا به نقل ازپايگاه اطلاع رساني پليس ، اول آذرماه سال جاري دو نفر با مراجعه به دادسراي ناحيه 12 تهران مراجعه و اعلام داشتند : " چهار ماه قبل شخصي به نام"نوري "به ما پيشنهاد داد كه در ازاي دريافت مبلغ 8 ميليون تومان براي هر نفر ، ويزاي قانوني هر يك از كشور اروپايي مورد درخواست ما را از طريق سفر به كشور تركيه ، به صورت 100 درصد قانوني تهيه خواهد كرد.
مالباخته ادامه داد :" نوري " نه تنها هيچ كاري در اين خصوص براي ما انجام نداد بلكه پس از گرفتن مبلغ 8 ميليون تومان از هر كدام و همچنين گذرنامه هايمان در فرودگاه كشور تركيه ، او و همدستش به نام "مجيد" ناپديد شده و زمانيكه به ايران بازگشتيم چندين روز را به دنبال آنها گشته اما موفق به پيدا كردن آنها نشديم " .
پرونده در پايگاه هفتم پليس آگاهي :
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 12 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
اظهارات مالباختگان :
مالباختگان پس از حضور در پايگاه هفتم ، در اظهارات خود به كارآگاهان عنوان داشتند : " در حدود چهار ماه پيش براي گرفتن ويزاي اقامت كشور آلمان ، به سفارت اين كشور در چهار راه استانبول مراجعه كرديم كه در آنجا با فردي به نام [آقاي] نوري آشنا شديم .
شاكيان افزودند :اين فرد در سخنان خود مدعي بود كه از طريق ارتباطاتي كه در كشور تركيه دارد مي تواند ويزاي اقامت هر يك از كشورهاي اروپايي مورد درخواست ما را به صورت 100 درصد قانوني براي ما تهيه كند و هزينه انجام اين كار را نيز مبلغ 8 ميليون تومان براي هر نفر اعلام كرد؛ پس از انجام مقدمات سفر به كشور تركيه و گرفتن بليط ، به همراه آقاي نوري به فرودگاه رفته و در آنجا ما را به شخص ديگري به نام "مجيد" معرفي و مدعي شد كه از اين مرحله تمام اقدامات لازم جهت دريافت ويزاي اقامت را اين شخص انجام خواهد داد .
مالباختگان ادامه دادند :در داخل فرودگاه تركيه بوديم كه مجيد از ما درخواست گذرنامه كرد تا اقدامات لازم را براي اقامت موقت در كشور تركيه و .... را انجام دهد و از آنجائيكه ما در طول اين مدت به سخنان نوري كاملا اعتماد پيدا كرده بوديم ، گذرنامه ها و ديگر مدارك شناسايي خود را به او تحويل داده و او مدعي شد كه در كمتر از يك ساعت مجددا در همان محل (فرودگاه تركيه) با ما ملاقات خواهد كرد اما با گذشت بيش از 12 ساعت هيچ خبري از وي نشد و ما نيز كه هيچ مدرك شناسايي به همراه نداشتيم ، به ناچار خود را به پليس فرودگان تركيه معرفي و آنها نيز با انجام مراحل قانوني هر دو نفرمان را به ايران بازگرداندند " .
تحقيقات پليسي و دستگيري متهمان :
كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي در ادامه تحقيقات خود ، با بهره گيري از تصاوير دوربين هاي مداربسته فرودگاه و مدارك شناسايي خروج از كشور ، موفق به شناسايي هويت دقيق اين شخص به نام "مجيد . ص" (43 ساله) شدند.
تحقيقات كارآگاهان نشان داد كه "مجيد . ص" در مدت زمان كوتاهي به دفعات به مقصد كشور تركيه از كشور خارج شده است ؛ با شناسايي هويت دقيق "مجيد . ص" كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي مخفيگاه وي در بزرگراه رسالت ـ خيابان مجيديه شده و وي را در سوم دي ماه سال جاري دستگير و به پايگاه هفتم انتقال دادند .
با شناسايي مجيد توسط دو مالباخته ، وي به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت كه از حدود دو سال پيش با آقاي نوري آشنا و با همدستي يكديگر اقدام به كلاهبرداري از مسافران به خارج از كشور ، بويژه كشورهاي اروپايي كرده اند .
متهم در اعترافات خود به كارآگاهان گفت : " در حدود دو سال پيش براي گرفتن ويزاي پسرم به سفارت يكي از كشورهاي اروپايي رفته و در آنجا بود كه با نوري آشنا شدم و او به من قول داد تا در كمترين زمان ويزا را براي من تهيه كند اما با گذشت چند هفته كه از ويزا خبري نشد ، به پيشنهاد آقاي نوري قبول كردم تا به اين شيوه اقدام به كلاهبرداري نماييم.
نوري با مراجعه به مقابل سفارتخانه ها افراد را شناسايي و پس از گرفتن مبالغ چند ميليوني ، بليط سفر به تركيه را برايشان تهيه و من نيز به بهانه انجام امور پذيرش كشورهاي اروپايي ، به همراهشان تا فرودگاه تركيه با آنها رفته و پس از گرفتن مدارك شناسايي و گذرنامه آنها را در همان داخل فرودگاه رها كرده و مجددا به ايران باز مي گشتم " .
با توجه به اعترافات مجيد . ص ، كارآگاهان پايگاه هفتم موفق به شناسايي محل هاي تردد ديگر متهم پرونده (نوري) در "چهارراه استانبول" و "ميدان شهدا" شده و اين مناطق را تحت مراقبت هاي نامحسوس قرار دادند و سرانجام در پنجم دي ماه سال جاري اين متهم را نيز دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي انتقال دادند .
با دستگيري متهم مشخص شد كه هويت نوري يك هويت مجعول بوده و هويت واقعي او نورالدين . خ ( 47 ساله ) است كه بنا به اعترافاتش تاكنون بيش از دهها مالباخته را به همين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار داده است .
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند ، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر گفت : " با تحقيقات كارآگاهان تيم مبارزه با كلاهبرداري پايگاه هفتم تاكنون تعداد 10 نفر از مالباختگاني شناسايي و به پليس آگاهي مراجعه و متهمان را مورد شناسايي قرار داده اند كه ارزش اموال اين تعداد از مالباختگان تا اين لحظه از تحقيقات بيش از 100 ميليون تومان برآورده شده است .
اين مقام ارشد انتظامي در خاتمه بيان داشت :از ساير مالباختگان احتمالي كه بدين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان پانزده خرداد مراجعه كنند " .

شنبه|ا|17|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن