تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819311304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگراني وزير ارتباطات از پايين بودن سرعت اينترنت در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: نگراني وزير ارتباطات از پايين بودن سرعت اينترنت در كشور
سليماني ضمن ابراز نگراني از سرعت اينترنت در كشور گفت: دربخش اينترنت پرسرعت تنها 300 هزار پورت دايرشده است كه درمقايسه با وجود 20 ميليون مشترك بسيار اندك است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا، "محمدسليماني" در مراسم اعطاي پروانه وايمكس با بيان اينكه اين كار نيازبه كاركارشناسي دارد اظهار داشت: دوسال از انجام كاركارشناسي آن مي گذرد و توسط سازمان تنظيم مقررات وارتباطات مصوبات لازم آن اخذ و برگزاري مزايده آغاز شد.

وزير ارتباطات و فناوري ارتباطات با بيان اينكه سرمايه گذاري دراين حوزه از اهميت ويژه اي برخورداراست گفت: فعاليت هاي جديد درحوزه اقتصاد و فناوري اطلاعات و ارتباطات بسيار گسترده است و بايد به بخش غيردولتي واگذار شود.

وي با ذكراين نكته كه بخش هاي دولتي اجازه ورود به اين فناوري را ندارد اظهارداشت: هم اكنون ميدان براي سرمايه گذاري در حوزه ارتباطات فراهم شده است و فعاليت بخش خصوصي را در كنار ريسك پذيري مي طلبد.

به گفته سليماني ، چنانچه مديريت در اين بخش به خوبي صورت گيرد شاهد سود آوري به طورقطع خواهيم بود و اين امر نيازمند ايجاد مكانيزم هاي لازم است.

وي با بيان اينكه مشتركين حوزه فناوري اطلاعات دركشورطيف وسيعي را به خود جلب كرده است گفت: اين حوزه از نظر كمي بازار زيادي را به خود جلب كرده و روزبه روز نيازهاي جديدي درآن مشاهده مي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد براين كه در اين حوزه نگران تقاضا نيستيم و هر چه عرضه كنيم تقاضا وجود دارد اظهار داشت: اين حوزه آينده درخشاني را خواهد داشت.

وي با بيان اينكه هم اكنون فناوري هاي جديد وارد بازار شده و هرروزبر تعداد آنها افزوده مي شود ،تصريح كرد: بايد براين اساس آمادگي لازم را فراهم كرد و زيرساختهاي مورد نياز را ايجاد كرد و بخشي از اين امر در عهده اپراتور، دستگاه هاي اجرايي و همچنين بدنه دولت است.

وي اضافه كرد: چنانچه در بخش هاي متخلف شاخصها را ارزيابي كنيم مشاهده مي شود در تعدادي از بخش ها عملكرد مثبت بوده و مي توان كاهش فاصله اين دولت با كشورهاي منطقه و جهان در حوزه تلفن ثابت را حاكي از اين امر دانست .

وي اضافه كرد: هم اكنون بسياري از استانها تلفن ثابت به روز واگذار مي شود و روستاي بالاي 50خانوار نيز تلفن ثابت به روز خواهد شد و در آينده نزديك روستاي 20خانوار نيست از اين امر مستثني نخواهند بود.

به گفته سليماني هم اكنون در بخش تلفن ثابت كشور ايران مقام نخست را بدر منطقه داراست و خيلي از كشورهاي فاصله زيادي را داردو 99درصد ماكسيموم شاخص هارا به دست آورده ايم.

وي در بخش ديگري از سخنانش به تلفن همراه اشاره كردو افزود: با حركتهاي انجام گرفته ظريب نفوذ دراين بخش به بيش از60 درصد رسيده و اين در حالي است كه طي 4سال گذشته كمتراز 2 دهم بوده است.

وزير ارتباطات با انتقاد از دسترسي مردم به اطلاعات اظهارداشت : دراين بخش ضعيف هستيم ولي از نظركمي وضع خوبي داريم چراكه بيش از 20ميليون در اين بخش مشترك وجود دارد.

وي با بيان اينكه اينترنت داي لاپ قابل قبول نيست اظهار داشت: اين امر از نظر شاخص ارتباطي جاي تامل و نقد دارد و تنها در بخش اينترنت پرسرعت 300هزار پورت داير شده است .

وي اظهار داشت: تحليل ها نشان مي دهد كشورما با جمعيت بالغ بر70ميليون نفر و دستگاه هاي تجاري نيازمند چند ميليون پورت پرسرعت است.

سليماني با بيان اينكه من بيشتر از مديران در ميان مردم حضور دارم اظهار داشت: در بخش ارتباطات تنها نمره 3درصد را به خود مي دهيم چرا كه بايد20ميليون پورت پرسرعت در كشور وجود داشته باشد .

به اعتقاد وي ،در صورت تلاش مي توان در زمان كوتاه مدت اين امر را تحقق كرد.

وي با بيان اينكه براساس تحليل ها شبكه هاي ارتباطي داراي كمتر از 500هزار مشترك اقتصادي نيست افزود: سود آوري در اين بخش نيازمند افزايش مشترك و همچنين ايجاد رقابت است و اين امر مي تواند تنوع سرويسها را افزايش دهد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به واگذاري فناوري وايمكس در تمامي استانهاي كشور گفت: اين انتظار را ازمجريان امر دارم كه اين طرح را در زمان كوتاه تر و كمتر از9ماه عملياتي كنم چرا كه با وجود متقاضي دليلي بر افزايش زمان فوق وجود ندارد و سرمايه گذار بايد از اين فرصت استفاده كند چراكه مي تواند رغيبي مناسب براي تلفن ثابت به شمار آيد .

وزير ارتباطات خاطر نشان كرد: بايد براي موفقيت اين بخش از تبليغات گسترده استفاده كرد و همچنين جشنهاي ويژه اي در برنامه قرار داد.

رشد كيفيت تلفن همراه در سال 88

به گزارش برنا، در حاشيه مراسم اعطاي پروانه وايمكس محمد سليماني در جمع خبرنگاران با بيان اينكه كيفيت تقاضا در اين پروژه وجود دارد گفت: بايد اپراتورهاي فوق در زمان كوتاه تري اين پروژه را به اتمام رسانده و خدمات خود را كمتر از 5 تا 6 ماه ارايه دهند.

وي با اشاره به هزينه سرمايه گذاري در حوزه وايمكس اظهار داشت: سرمايه گذاري در اين بستگي به ميزان مشتركين دارد و چنانچه مشتركين به بيش از 50 ميليون برسد در حدود 400 تا 500 ميليارد تومان طول سه سال آينده سرمايه گذاري خواهد شد.

وزير ارتباطات ميزان وديعه ارايه اين سرويس به متقاضيان را منوط به تعدادمشتركين دانست و افزود: چنانچه مشتركين از مرز 500 هزار عبور كند به طور قطع ارايه خدمات بين 5 تا 10 هزار تومان به صورت ماهانه به مردم خواهد بود.

وي در پاسخ به اينكه آيا امكان دارد پروژه وايمكس نيز همانند اينترنت پر سرعت كه قرار بود بالغ بر دو ميليون پورت پر سرعت راه اندازي شود ولي تنها 300 هزار آن تحقق يافته است گفت: به دليل اينكه تعهدات آنها انسجام تجاري نداشته است اين اتفاق رخ داده است.

سليماني اضافه كرد: براي راه اندازي فن آوري وايمكس بيش از دو سال كار كارشناسي و مصوبات مختلفي به تصويب رسيده و طرح تجاري آن تاييد شده است و چنانچه اپراتورهاي فوق نتواند در زمان مذكور كار خود را انجام دهند مشمول جريمه خواهند شد و اقدامات جريمه اي و جبراني عليه آنها صورت مي گيرد و بر اين اساس اين فن آوري مشكلات اينترنت پر سرعت را نخواهد داشت.

وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات در خصوص اختلالات شبكه تلفن همراه اظهار داشت: اين شبكه عمري بالاي 14 سال دارد و هم اكنون در مرحله نوسازي و ارتقاء است و مديريت هاي لازم بر روي آن صورت گرفته و سازمان تنظيم مقررات نيز نظارت مي كند.

سليماني خاطر نشان كرد: از سال 88 برنامه هاي كنترل كيفيت بر روي اين شبكه بيشتر خواهد شد و بهبود كيفيت در راس كار قرار مي گيرد.

يکشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن