تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819348642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي:


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير عامل شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي:
خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي با اشاره به چالش‌هاي فرا روي مديريت و مصرف آب، بر ضرورت اطلاع‌رساني و فرهنگ سازي براي مصرف بهينه آب در اين استان تاكيد كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي، عليرضا عامري با تاكيد بر نقش و اهميت اطلاع‌رساني و فرهنگ سازي، آن را مؤلفه اصلي و بسيار مهم براي رفع چالش‌هاي مديريت توزيع و مصرف آب عنوان كرد.
وي گفت: مصرف بي‌رويه و بي‌حساب منابع آب در بخش‌هاي كشاورزي و عمومي، اين منابع را در معرض خطر قرار داده است و اطلاع رساني و تبيين عمومي اين چالش به منظور نجات آب ضروري است.
عامري تاكيد كرد: حفظ منابع آب استان براي توسعه پايدار منطقه و مصارف نسل‌هاي آينده در گرو توجه ويژه عمومي به ارزش و جايگاه آب است و تمامي امكانات و تجهيزات ممكن براي اطلاع رساني و نجات آب بايد به كار گرفته شود.
وي گفت: علاوه بر كمبود منابع آب سطحي در استان، سالانه 70 ميليون متر مكعب آب زيرزميني به صورت غير مجاز و بيش از توان تغذيه آبخوان‌هاي اين منابع برداشت مي‌شود؛ در حالي كه هيچ جايگزيني براي جبران كسري اين منابع نداريم.
مدير عامل شركت آب منطقه‌اي خراسان شمالي افزود: به همين علت توسعه بهره‌برداري از منابع آب زيرزميني در هفت دشت از 11 دشت استان در سال‌هاي اخير ممنوع شده و منابع آب زيرزميني در سه مورد از اين دشت‌ها در وضعيت بحراني قرار گرفته است.
عامري، از بين رفتن آبخوان‌ها و سفره‌هاي آب زيرزميني و كاهش ظرفيت تغذيه منابع آب زيرزميني و به تبع آن نشست زمين و وارد شدن خسارت سنگين به زيرساخت‌ها و تأسيسات زيربنايي، كاهش كيفيت منابع آب موجود و هجوم آب‌هاي شور، خشك شدن قنوات و چشمه‌ها، باير شدن زمين‌هاي كشاورزي و ايجاد بيكاري و هجوم كشاورزان به شهرها را از جمله پيامدهاي ناگوار برداشت بي‌رويه از آب‌هاي زيرزميني عنوان كرد.
مدير كل صدا و سيماي مركز خراسان شمالي نيز در اين نشست گفت: رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما، در تبيين مسائل و مشكلات امور زيربنايي از جمله آب براي مردم مي‌توانند نقش بسيار موثري ايفا كنند.
احمد مهدوي اطلاع‌رساني به موقع، تبيين ظريف، دقيق و همگاني و توجه به نيازهاي مخاطب در فرهنگ سازي را از جمله مؤلفه‌هاي موثر در بهبود فرهنگ توزيع و مصرف آب كشاورزي، صنعت و شرب و بهداشت برشمرد.
وي با اشاره به نقش حياتي آب در حفظ زندگي و توسعه پايدار در خراسان شمالي، بر آمادگي صدا و سيماي مركز اين استان براي اطلاع رساني و فرهنگ سازي توزيع و مصرف آب و رفع چالش‌هاي فرا روي منابع آب، تاكيد كرد.
انتهاي پيام/و۳۰

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن