تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819385665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله جنتي: قطعنامه شوراي امنيت و برخورد سران عربي با جريان غزه شرم آور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: آيت الله جنتي: قطعنامه شوراي امنيت و برخورد سران عربي با جريان غزه شرم آور است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: خطيب نماز جمعه تهران گفت: قطعنامه مفتضح سازمان ملل و شوراي امنيت و برخورد سران عربي با جريان غزه شرم آور است، چطور مي توانند مظلوم را ببينند و چشم ببندند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، آيت الله احمد جنتي در خطبه دوم نماز جمعه امروز در خصوص مناسبت هاي اخير اظهار داشت: شهادت نواب صفوي در 27 دي ماه 34 و همراهانش را به شما تسليت و به آن ها تبريك مي گويم كه براي رضاي خدا قيام كردند و خداوند افتخار شهادت را نصيبشان كرد آن هم به دست بدترين خلق يعني شاه و همدستانش.
وي همچنين از برگزار كنندگان مراسم عاشوراي امسال تقدير كرد و گفت: گزارش ها نشان مي دهد وضعيت مداحان، خطبا و مردم نسبت به سال هاي قبل وضعيت بهتري را نشان دادند.
وي در ادامه با اشاره به مسائل داخلي كشور خاطر نشان كرد: موضوع بسيار مهمي كه حق آن بايد ادا شود مساله اعلام سياست هاي كلي از سوي رهبر است كه اقدامي بسيار شايسته و با ارزش بود.
جنتي افزود: از تمام كساني كه در راس قواي سه گانه هستند مي خواهم نسخه اي از اين سياست هاي كلي را در تمامي امور به همراه داشته باشند.
وي در ادامه گفت: سند چشم انداز 20 ساله ما را به اهدافمان نزديك مي كند اما موضوع مهم اجراي صحيح و عمل به آن است يعني مسوولان سه قوه بايد با مشورت و هماهنگي ستادي براي بررسي اين سياست هاي كلي تشكيل دهند. همان طور كه در مقدمه سياست ها آمده است همه مي توانند در اجراي آن سهمي داشته باشند، اين مساله نظام، اسلام و قدرت جمهوري اسلامي ايران است.
جنتي ادامه داد: بخشي از اهداف اين سياست ها آرزوهايي است كه مردم سال ها داشته اند.
وي با بيان برخي از اهداف ستادهاي كلي گفت: از دستگاه هاي سه قوه خواسته شده براي تدوين توسعه ايران اسلامي اقدام كنند اما نه توسعه غربي ، كمونيستي و يا خيالي كه به جاي توسعه زنجير مي سازند و يا سرانجامي مثل بحران اقتصادي آمريكا به وجود مي آورند.
وي افزود: ما خواهان توسعه ايراني و اسلامي هستيم و براي بالندگي بر مدار حق، عدالت و دستيابي بر جامعه متكي بر ارزش هاي اسلامي و انقلابي با شاخص هاي عدالت اقتصادي و اجتماعي.
وي يكي ديگر از محورها را افزايش بودجه مراكز علمي و تحقيقاتي به سه درصد از توليد ناخالص ملي دانست و گفت: پژوهش زيربناي ساختار علمي كشور است و بودجه آن بايد بالاتر باشد.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: افزايش دوره تحصيلات تكميلي به 20 درصد يعني افزايش چند درصد بيش از ظرفيت امسال خواهد رسيد و همچنين افزايش سهم بودجه سلامت مردم و انتقال بخشي از هزينه ها به دولت يعني 30 درصد به عهده مردم و 70 درصد تامين بودجه بهداشت به بخش دولتي واگذار شود.
وي همچنين از تحقق رشد پر شتاب اقتصادي و هشت درصد توليد ناخالص ملي اشاره كرد و افزود: در اين زمينه خيلي بايد كار شود و بايد تا پايان برنامه پنجم به اين حد نصاب برسيم.
وي همچنين از وابستگي به درآمدهاي نفت و گاز انتقاد كرد و گفت: درآمدهاي نفتي بايد به عنوان سرمايه براي آينده و همچنين رشد علمي كشور صرف شود و نه به عنوان بودجه عمومي و جاري كشور هزينه شود.
جنتي كاهش فاصله بين طبقات جامعه را از مهمترين اهداف دولت دانست و گفت: در كشور عده اي درآمدهاي نجومي دارند و عده اي در هزينه هاي زندگي روزمره خود مانده اند.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: رسيدن نرخ بيكاري به كمتر از هفت درصد از ديگر اهداف اين سياست هاي كلان خواهد بود.
در ادامه خطيب نماز جمعه تهران به مساله غزه پرداخت و گفت: اين جنايات خواب را از چشم انسان هاي رحيم گرفته است كه نه تحمل ديدن اين صحنه هاي دردناك را دارند و نه مي توانند ناديده بگيرند.
جنتي بيان داشت: همان طور كه در رسانه ها مشاهده مي كنيد صداي اعتراض مردم سراسر دنيا از همه جا بلند شده است و آفرين بر شما مردم عزيز ايران به ويژه آن دانشجوياني كه بارها در تجمع فرودگاه اعلام آمادگي و همبستگي كرده اند و آمادگي خود را براي جهاد اعلام داشته اند.
دبير شوراي نگهبان افزود: نهادهاي ديگر از جمله مجلس، دولت ، وزارت خارجه كه با فرستادن نمايندگان به كشورهاي ديگرغيورانه و مردانه كار مي كنند.
وي از زحمات دكتر لاريجاني براي رايزني تقدير كرد و گفت: قطعنامه مفتضح سازمان ملل و شوراي امنيت و برخورد سران عربي با جريان غزه شرم آور است، چطور مي توانند مظلوم را ببينند و چشم ببندند، اينجاست كه وظيفه ما سنگين مي شود و بار ديگر آن ها نشان مي دهند كه فاسد پرورند و حامي فساد.
وي با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان در دو سال پيش گفت: حزب اله با حركت خود به غرب و آمريكا مشت محكمي داد حال اين وضعيت در غزه دوباره تكرار شده، آن ها بايد بدانند كه هر جا نفس ايران به آنها برسد به آن ها كمك مي شود.
خطيب نماز جمعه تهران با تاييد حركت ونزوئلا كه سفير رژيم صهيونيستي را اخراج و روابط خود را با آن رژيم تمام كرد، گفت: كشورهاي عربي ايمان، شهادت و مردانگي ندارند، سران آن ها از به خطر افتادن پست و موقعيت خود مي ترسند كه به مردم خود بپيوندند.
وي مصر و عربستان را در راس حكومت هاي سركوبگر حركت هاي مردمي دانست و گفت: هم پيمانان اسرائيل و سر سپردگان آمريكا بايد از عقوبت كار خود و خشم خداوند بترسند.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: مردم ايران بايد قدر خود و نظام و رهبر را بدانند.
وي افزود: دنيا در سراشيبي سقوط اخلاق است وقتي كه رييس جمهور منتخب آمريكا بگويد دغدغه من پيدا كردن يك سگ براي دخترم است حال اينان مي خواهند بر دنيا حكومت كنند.
جنتي با اشاره به رابطه مصر و رژيم صهيونيستي گفت: زماني كه ليوني با رييس جمهور مصر دست مي دهد و با بي شرمي بيان مي كند هدف ما در اين جنگ دفاع از ارزش هايمان است، اين جنون است كه ارزش هاي خود را استفاده از بمب فسفري و كشتن كودكان و زنان بيگناه مي دانند.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به عملكرد ضعيف اتحاديه اروپا و شوراي امنيت سازمان ملل گفت: عربستان و مصر تلاش مي كنند براي عدم برگزاري كنفرانس سران عرب در دوحه قطر تعداد اعضا به حد نصاب نرسد و با رايزني كشورهاي عربي را ترغيب به عدم شركت در كنفرانس دوحه مي كنند.
وي با اشاره به پيام رهبر اظهار داشت: تا ايران سرپا است مردم دنيا با تظاهرات خشم خود را نشان مي دهند اميدوارم كه روزي بيايد كه جشن پيروزي حماس را در بيت المقدس برپا كنيم.
خطيب نماز جمعه تهران حماس را ستود و گفت: حركت حماس در تاريخ بي نظير است كه با وجود اين شرايط سخت مردانه ايستاده و بيش از 20 روز در برابر رژيم صهيونيستي مقاومت كرده اند.

اخبار مرتبط
• آنچه در اين سرزمين (ايران) مانعي بر سر آن نيست، مسلماني است
 جمعه 27 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن