تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819299078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار كاشمر: توسعه امام‌زاده سيدمرتضي (ع) در سند گردشگري منطقه به عنوان يك فرصت براي شهرستان ديده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فرماندار كاشمر: توسعه امام‌زاده سيدمرتضي (ع) در سند گردشگري منطقه به عنوان يك فرصت براي شهرستان ديده شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان خراسان رضوي در جلسه بررسي مديريت امام‌زاده سيد مرتضي (ع) واقع در شهرستان كاشمر گفت: كاشمر در حفظ مديريت و ارايه الگوي گردشگري مذهبي در استان نمونه و الگو است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت الاسلام گنابادي، كاشمر را ملجاء و پناهگاهي براي علاقمندان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت دانست و گفت: وجود دو بارگاه متبرك امازاده سيد حمزه و سيد مرتضي، گواه صادقي است كه كاشمر خانه امني براي دوستداران اهل بيت(ع) به نظام اسلامي است.

وي با تشكر از تلاش مسوولين شهرستان جهت تنظيم الگوي گردشگري مذهبي در كاشمر و حمايت و مديريت آن اظهار داشت: سازمان اوقاف براساس وظايف قانوني و اعتقادي خود هر گونه همكاري و هماهنگي لازم جهت پيشرفت سيد مرتضي را تكليف خود مي‌داند و موانع احتمالي موجود از ناحيه اوقاف را مرتفع مي‌كند.

وي با بيان اين كه امروزه صنعت گردشگري به عنوان يكي از محورهاي عمده و اصلي موضوع اقتصاد بدون نفت در مملكت ما جايگاه برجسته‌اي دارد، گفت: خراسان رضوي با محوريت بارگاه ملكوتي ثامن الحجج(ع) و وجود 50 تا 60 درصد فرصت هاي اقامتي كل كشور در مشهد، يگانه قطب گردشگري ايران با محوريت گردشگري مذهبي است.

وي افزود: بايد براي تبديل خراسان به قطب گردشگري مذهبي، فضاهاي گردشگري را شناسايي كنيم و فضاهاي مكمل براي اين قطب شامل مجموعه‌هاي تفريحي و ... را فراهم آوريم.

در ادامه جلسه فرماندار كاشمر گفت: يكي از افتخارات و مزيت‌هاي كشور وجود امام‌زادگان در ايران است.

حسن فتحي نيا با اشاره به اينكه كاشمر با داشتن 12 هزار رقبه موقوفه بعد از مشهد دومين شهر مذهبي استان است، افزود: كاشمر به بركت وجود دو امامزاده سيد حمزه و سيد مرتضي(ع) توانسته بعد از مشهد بزرگترين منطقه جذب گردشگر مذهبي باشد.

وي با بيان اين كه سالانه بيش ازيك ميليون و 500 هزار نفر زاير به كاشمر مي‌آيد، افزود: اگر طرح توسعه بقعه سيد مرتضي به سرعت و قاطعيت پيش برود، مي توان بر توان جذب گردشگر بر منطقه اضافه كرد.

وي در پايان با اشاره به اينكه توسعه بقعه سيد مرتضي در سند گردشگري منطقه به عنوان يك فرصت براي شهرستان ديده شده است، افزود: در سال جاري از اعتبارات ويژه گردشگري استان به مبلغ 470 ميليون تومان جهت توسعه بقعه سيد مرتضي اختصاص يافته است.

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن