تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819360818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه‌ي پخش «آخرين دعوت» گفت‌وگو با سهيلي‌زاده:اتفاقات سريال در زمان حال و در زمان امام حسين(ع) مي‌گذرد‌ سريال دردهه‌ي دوم محرم مخاطب بيشتري جذب مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در آستانه‌ي پخش «آخرين دعوت» گفت‌وگو با سهيلي‌زاده:اتفاقات سريال در زمان حال و در زمان امام حسين(ع) مي‌گذرد‌ سريال دردهه‌ي دوم محرم مخاطب بيشتري جذب مي‌كند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

كارگردان «آخرين دعوت» گفت: باتوجه به حضور مردم در مسجد و تكيه‌ها در دهه‌ي اول ماه محرم، اين سريال در دهه‌ي دوم مخاطب بيشتري مي‌يابد.

حسين سهيلي‌زاده در آستانه‌ي پخش سريال مناسبتي «آخرين دعوت» كه پيش از اين «زخم‌هاي رويا» نام داشت در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: «آخرين دعوت» نسبت به كارهاي ساخته كه به دو مقطع حال‌ و زمان امام حسين (ع) مي‌پردازند، تفاوت‌هايي دارد و نوعي شرايط تطبيقي در آن وجود دارد؛ در واقع اين سريال تجربه جديدي براي ما بوده است و اگر مخاطب با آن ارتباط برقرار كند مسير براي ساخت اين‌گونه مجموعه‌ها هموارتر مي‌شود.

او درباره‌ي ميزان وفاداري «آخرين دعوت» به مستندات تاريخي بر بخش مربوط به دوران حماسه‌ي كربلا گفت: به جز داستان، راوي قصه‌ي دوران مربوط به حوادث دوران قديم براساس مستندات تاريخي ساخته شده است.

اين كارگردان با اشاره به پژوهش‌هاي انجام شده براي ساخت اين سريال اظهار كرد: طرح اين سريال از حدود دو ـ سه‌سال قبل آماده بود. شش ماه براي نوشتن آن تحقيق شد. علاوه بر عليرضا كاظمي‌پور، سرپرست نويسندگان سعيد جلالي، نويسنده‌ ديالوگ‌هاي زمان حال و محمد بيرانوند، نويسنده اتفاقات زمان گذشته، پژوهش‌هاي جامعي كرده بودند.

سهيلي‌زاده كه سريال «روزهاي اعتراض» را سال‌هاي گذشته در ماه محرم روي آنتن داشت، در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه در مقايسه با اين مجموعه ، «آخرين دعوت» به چه ابعادي از واقعه كربلا مي‌پردازد، گفت: تفاوت زيادي بين اين دو سريال وجود دارد. داستان «روزهاي اعتراض» مربوط به زمان معاصر بود و به شرايط اجتماعي دهه‌هاي گذشته با نيم‌نگاهي به حماسه‌ي عاشورا مي‌پرداخت. اما در «آخرين دعوت»، بخشي از اتفاقات در زمان حال و بخشي ديگر در زمان امام حسين (ع) رخ مي‌دهد. در واقع در «روز‌هاي اعتراض» به واقعه كربلا غيرمستقيم و در «آخرين دعوت» مستقيم‌تر مي‌پردازيم.

او درباره‌ي ادبيات گفتاري شخصيت‌هاي زمان قديم توضيح داد: از تلفيق گفتار قديم و حال استفاده كرده‌ايم؛ به‌گونه‌اي كه زبان، محاوره‌اي امروزي نيست. اما مخاطبان كاملا متوجه‌ي معناي ديالوگ‌ها مي‌شوند. علاوه بر آن تا حد امكان تلاش كرديم از اصطلاحات امروزي پرهيز كنيم و با مشورت نويسندگان درصورت لزوم بعضي ديالوگ ها را تغيير داديم.

سهيلي‌زاده در پايان در زمينه‌ي ميزان امكانات براي ساخت بخش‌هاي مربوط به دوران قديم گفت: هرچه امكانات بيشتري داشته باشيم، رضايت بيشتري داريم، البته با ديدن حاصل كار، به اين نتيجه رسيده‌ام كه از لحاظ تصويري، اين سريال كار بدي نشده است.

***

به گزارش ايسنا،«آخرين دعوت»، كه پيش از اين «زخم‌هاي رويا» نام داشت را مهران رسام تهيه كرده است. اين مجموعه، داستان استاد دانشگاهي به‌نام يوسف زماني‌فر را روايت مي‌كند كه نماينده‌ي سابق مجلس بوده است و براي پيدا‌كردن اسنادي عازم زادگاهش درغرب كشور مي‌شود، اما درحادثه‌اي از كوفه درسال 61 هجري سر در مي‌آورد.

فرامرز قريبيان، حامد بهداد، الهام حميدي، سپيده ذاكري، پرويز فلاحي‌پور و مرجان شير‌محمدي از جمله بازيگران اين سريال هستند. «آخرين دعوت» از 21 دي ماه (دهه‌ي دوم ماه محرم) ساعت 21 روي آنتن شبكه دو سيما مي‌رود.

انتهاي پيام
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن