تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز دومين جشنواره فيلم كوتاه سواد آموزي ، از فردا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: آغاز دومين جشنواره فيلم كوتاه سواد آموزي ، از فردا
دومين جشنواره فيلم كوتاه سواد آموزي فردا در آستانه سالگرد تأسيس نهضت سوادآموزي به فرمان امام خميني (ره) در تهران آغاز مي شود.
به گزارش شبكه خبر به نقل از واحد مركزي خبر ، دبير اين جشنواره در نشست خبري جشنواره با بيان اينكه فراخوان شركت در جشنواره در تير 87 از طريق رسانه ها به اطلاع عموم علاقه مندان و هنرمندان رسيد گفت: پس از فراخوان 252 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيد كه از اين تعداد 130 اثر داستاني ، 75 اثر مستند، 21 اثر پويانمايي و 26 اثر نماهنگ است.

محمد رضا رضايي ترويج و اشاعه فرهنگ سواد آموزي و بهره گيري از قابليت هاي تصويري و سينمايي براي شناسايي جايگاه و اهميت فرهنگ سواد آموزي را از اهداف جشنواره عنوان كرد و افزود: اين جشنواره از دوم تا پنجم دي در سالنهاي 2 و 3 سينما فلسطين تهران برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه جشنواره در بخش هاي مسابقه ويژه ، فيلم هاي كوتاه داستاني ، انيميشن ، نماهنگ و مستند برگزار مي شود اضافه كرد: براي ارتقاي سطح جشنواره و غني تر ساختن آن منتخبي از آثار با موضوع فيلم كوتاه سواد آموزي ، در بستر انقلاب اسلامي ، ميراث نبوي و مقاومت و پايداري به مناسبت شصت سال اشغال فلسطين ، سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ، خارج دستور از مسابقه براي استفاده مخاطبان پيش بيني شده است.

مدير تبليغات و ترويج سواد آموزي با اشاره به اينكه جشنواره در سه بخش مسابقه شامل (فيلم هاي متناسب با جشنواره) بخش خارج از مسابقه شامل (فيلم هايي كه داراي شرايط لازم در بخش مسابقه نبوده و با موضوع جشنواره تناسب داشته و بخش ويژه شامل ( فيلم هايي كه با موضوع نوآوري و شكوفايي و 30 سال سوادآموزي در بستر انقلاب) برگزار مي شود گفت: از مجموع 252 اثر ارسالي 37 اثر به بخش مسابقه راه يافت و 6 اثر خارج از مسابقه و 6 اثر در بخش ويژه و 3 فيلم سينمايي و نيمه بلند در بخش خارج از مسابقه روي پرد خواهد رفت.

به گفته رضايي: از صاحبان بهترين آثار فيلم هاي جشنواره در مراسم اختتاميه در تاريخ 87/10/5 همزمان با سالروز تأسيس نهضت سواد آموزي در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از ساعت 6 تا 8 بعد از ظهر با حضور شخصيت هاي فرهنگي تقدير شود.

رضايي افزود: اكران عمومي فيلمها از 2 تا 5 دي همه روزه از ساعت 9/30 تا 17/30 در سينما فلسطين صورت مي گيرد .

وي گفت :داوري مرحله نهايي آثار را نيز هنرمندان و استادان صاحب نام سينماي كشور از جمله خانم پوران درخشنده ، عزيز اله حاجي مشهدي ، احمدي طالبي نژاد ، علي ابراهيمان ، دكتر شهاب الدين عادل از 14 آذر آغاز كرده بودند كه اين افراد در نهايت 10 اثر را برگزيدند.

به تصوير كشيدن مصداق هاي عيني ابعاد مختلف پيام تاريخي امام (ره) در اهميت سواد آموزي ، معرفي برنامه ها و فعاليتهاي مهم سواد آموزي در سه دهه فعاليت ،معرفي كاركردها و اهداف كيفيت بخشي مراكز يادگيري محلي ، معرفي ويژگيهاي روان شناختي و جامعه شناسي زبان آموزي در سواد آموزي بزرگسال ، آموزش سواد درمناطق عشايري ، معرفي كاركردهاي فردي و اجتماعي و رواني نوسوادان و خانواده ، معرفي شبكه هاي ياد آوري و باز آموزي سواد و خاطره هاي سواد آموزي ، و تأثير سواد در تكوين شخصيت فردي و اجتماعي دختران و بانوان از مهمترين موضوعات جشنواره امسال است.

دومين جشنواره فيلم كوتاه سواد آموزي با همكاري انجمن سينماي جوانان ايران، اداره كل امور بانوان شهرداري تهران ، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ، ستاد مركزي اقامه نماز ، مركز امور بانوان رياست جمهوري و معاونت فناوري ارتباطات و اطلاعات آموزش و پرورش برگزار مي شود.

برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلمها با حضور هيأت داوران ، نمايش فيلم هاي منتخب سينمايي با موضوع سواد آموزي ، برپايي نمايشگاه عكس سوادآموزي و آثار دستي ... از برنامه هاي جنبي جشنواره است.
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن