تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819348691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/گزارش كامل دومين دورسفر استاني به خوزستان/ ‌‌٢٧٥ مصوبه،ديدار باخانواده شهدا،ديداربا علما و... رييس‌جمهور: ملت ايران سرسوزني از حقوق مسلم خود عقب‌نشيني نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /گزارش كامل دومين دورسفر استاني به خوزستان/ ‌‌٢٧٥ مصوبه،ديدار باخانواده شهدا،ديداربا علما و... رييس‌جمهور: ملت ايران سرسوزني از حقوق مسلم خود عقب‌نشيني نمي‌كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور صبح روز سه‌شنبه هفته گذشته در ادامه دور دوم سفرهاي استاني هيات دولت به استان خوزستان رفت و مورد استقبال مقامات محلي اين استان قرار گرفت.

آغاز سفر

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي ورود به اين استان در جمع خبرنگاران به تشريح اهداف اين سفر پرداخت و با ابراز خرسندي از توفيق حضور در اين استان در بهترين ايام سال يعني ايام عيد غدير، اين عيد بزرگ را به مردم خوزستان تبريك گفت.

وي با بيان اين‌كه " استان خوزستان يك نقطه آرماني است و زيباترين زيبايي‌ها در اين استان متجلي است" گفت: شجاع‌ترين، مصمم‌ترين و غيورترين مردمان در اين ديار زندگي مي‌كنند استان خوزستان ميعادگاه همه عاشقان و مومنان است. مردم اين استان يكپارچه دل به عشق اميرالمومنين و اولاد عزيز آن داده‌ و پاي فرهنگ علوي ايستاده‌اند و از آن دفاع مي‌كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي خود و هيات دولت در دور دوم سفرهاي استاني به استان خوزستان گفت: در اين سفر مروري بر كارهاي صورت‌گرفته انجام مي‌شود و نيازهاي استان در كارگروه‌هاي تخصصي كه تشكيل مي‌شود مورد بررسي قرار مي‌گيرد و ان‌شاء‌الله در جلسه هيات دولت تصميمات مناسب و خوبي براي شتاب رشد هرچه بيشتر اين استان اتخاذ خواهد شد.

وي به ديدار خود با ايثارگران اين استان و علما اشاره كرد و گفت: از برخي از پروژه‌ها خودم و ديگر اعضاي دولت بازديد خواهند كرد و همچنين به مناطق محروم نيز خواهيم رفت. در جلسه استاني دولت در خوزستان نيز در ارتباط با كارهايي كه بايد براي اين استان گرفته شود بحث و گفت‌وگو مي‌شود و ان‌شاء‌الله مصوبات جديدي تصويب خواهد شد.

احمدي‌نژاد گفت: در طول اين سفر برخي از پروژه‌هاي مهم افتتاح و يا عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.

در جمع مردم اهواز

رييس‌جمهور خطاب به قدرت‌هاي بزرگ و برخي نوچه‌ها و كارگران قدرت‌هاي استكباري گفت: تنها راه نجات شما بازگشت به معنويت، خداپرستي و امامت و راه انبياي الهي است.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در جمع مردم اهواز در سفر استاني خود به خوزستان خطاب به دشمنان افزود: شما امروز دچار مشكلات اقتصادي هستيد و همه عالم مي‌داند كه به زودي اين مساله به مشكلات اجتماعي و سياسي عظيمي تبديل مي‌شود و كاخ ستمگري قدرت‌هاي ظالم را متلاشي مي‌كند. شما را دعوت به بازگشت به راه انبيا و به راه درست مي‌كنيم.

وي در ادامه با اشاره به اظهارات ناپخته اخير يكي از روساي كشورهاي اروپايي گفت: يكي از روساي كشورهاي اروپايي كه دايما اداي ابرقدرت‌ها را درمي‌آورد و وقتي پشت تريبون مي‌رود مانند فرعون‌ها حرف مي‌زند خطاب به خودش در جايي مي‌گفت با كسي كه بگويد رژيم صهيونيستي بايد نابود شود مذاكره نمي‌كنم و دست نمي‌دهم. من به وي مي‌گويم آقاي محترم در ايران هيچ كس تقاضاي مذاكره و دست دادن با شما را نداده و نخواهد كرد.

وي مثل اين رييس دولت اروپايي را به مثل بچه‌اي تشبيه كرد كه از پدر و مادر قهر كرده و گفته كه غذا نمي‌خورم ولي در پشت بام به سفره نگاه مي‌كرده كه چه خبر است؟ و وقتي پدر ومادرش مقداري غذا براي او كنار مي‌گذارند از آن بالا مي‌گويد من كه غذا نمي‌خورم ولي اين غذا را براي هر كسي گذاشته‌ايد كم است.

رييس‌جمهور بار ديگر تاكيد كرد: در ايران كسي از شما تقاضا نكرده كه شما شرط مي گذاريد.

وي با يادآوري اين نكته كه " هركس كه مي‌خواهد با ملت ايران گفت‌وگو كند بايد بداند كه ملت ايران هيچ‌گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت" خاطرنشان كرد: هركس كه مي‌خواهد مذاكره كند مي‌داند كه با كساني مذاكره مي‌كند كه خواهان محو تجاوزگري و اساس انديشه صهيونيزم از جهان هستند. كساني كه مي‌خواهند مذاكره كنند بدانند ملت ايران نه اهل ظلم و نه اهل زورگويي است و سر سوزني از حقوق مسلم خود عقب نشيني نمي‌كند.

وي مشكلات همه بشريت را قرار گرفتن انسان‌هاي ناصالح در راس قدرت‌هاي استكباري دنيا عنوان كرد و گفت: سر سلسله‌هاي قدرت‌ها بايد در اختيار انسان‌هاي صالح و دوستدار ملت‌ها باشد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان سپس مهمترين مسووليت و ماموريت فعلي را ساختن ايران دانست و با يادآوري اين نكته كه " بايد دست به دست هم دهيم و با كار و تلاش شبانه‌روزي ايران را بسازيم" اظهار كرد: همه استعدادهاي كشور بايد شكوفا شود. امروز دولت شما مصمم است و در خدمت و كنار شما و دست در دست شما با كار شبانه‌روزي پيگير و خستگي‌ناپذير مي‌خواهد وجب به وجب ايران را آباد كند تا كشوري شايسته ملت ايران داشته باشيم.

رييس شوراي عالي اقتصاد در اين زمينه دو طرح بزرگ را در دستور كار دولت عنوان كرد كه شامل اجراي سياست‌هاي اصل 44 و طرح تحول ساختاري اقتصاد است و خاطرنشان كرد: اجراي سياست‌هاي اصل 44 يعني پايه‌گذاري يك اقتصاد درون‌زا، پويا، رو به جلو و سازنده براي ملت ايران و طرح تحول ساختاري اقتصاد با اصلاح نظام بانكي، مالياتي، ارزش پول ملي و توزيع يارانه‌ها براي اجراي عدالت است و اين كه اقتصاد بتواند سالم و سرزنده به كار خود ادامه دهد.

وي ادامه داد: اجراي عدالت مهمترين مسووليت دولت است؛ يعني بتواند امكانات را به صورت عادلانه در كشور توزيع كند.

وي سپس به توضيح مثالي در مورد تبعيض و بي‌عدالتي در برخي بخش‌هاي اقتصادي كشور پرداخت و گفت: يكي از منابع درآمد دولت، ماليات است. ماليات پس از نفت مهمترين منابع درآمد دولت مي‌باشد اما مالياتي كه امروز دولت مي‌گيرد از كجاست؟

احمدي‌نژاد اضافه كرد: بيش از 80 درصد ماليات در كشور ما توسط 70 درصد مردم پرداخت مي‌شود در حالي كه اين 70 درصد كمتر از 30 درصد درآمد كل كشور را در اختيار دارند. اين معادله‌اي تبعيض‌آلود است و دولت مصمم است آن را برطرف كند. البته روشن است كه عده‌اي ناراحت مي‌شوند؛ چراكه سودهاي ميلياردي دارند.

وي با تاكيد بر اين‌كه " دولت سعي مي‌كند به سمت عدالت برود و ماليات را عادلانه اخذ كند" گفت: وقتي از كساني كه ساليانه ده‌ها ميليارد تومان سود و درآمد دارند مي‌خواهيم ماليات بگيريم فرياد بلند مي‌كنند كه سياست‌هاي دولت نادرست است.

وي خطاب به اين افراد گفت: بله، شما بايد ناراحت شويد چون ثروت‌هاي بادآورده شما ناشي از تبعيض و فرصت‌هاي استثنايي است كه در اختيار برخي از افراد هم حزبي‌ها و خاندان آن‌هاست و ما وقتي مي‌خواهيم آن‌را استيفا كنيم و در اختيار عموم مردم قرار دهيم، مي‌گويند دولت كوتاهي كرده و سياست‌هايش غلط است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " اگر اجراي عدالت از نظر شما كار غلطي است، من احمدي‌نژاد به عنوان نوكر اين مردم با همراهي مردم پاي اجراي عدالت ايستاده‌ايم و از شما و ملامت‌هاي شما هيچ واهمه‌اي نخواهيم داشت" تاكيد كرد: البته اجراي عدالت سخت است؛ اميرالمومنين را به خاطر اجراي عدالت در محراب به شهادت رساندند.

وي خطاب به قدرت‌هاي جهاني و برخي كه از اجراي عدالت ناراحتند گفت: اين مردم و دولت خادم مردم تا به آخر در پاي اجراي عدالت ايستاده‌اند و ذره‌اي از آن كوتاه نخواهند آمد.

وي در ادامه سخنان خود در جمع مردم اهواز درباره عيد غدير اظهار كرد: عيد غدير بالاترين و بزرگترين عيد انسان، بشريت و همه آفرينش است؛ چراكه امامت و امام تجلي همه خوبي‌ها و زيبايي‌هاي عالم است. بدون امام خلقت و آفرينش بي‌نتيجه و بي‌هدف و كمال و عزت و شرف و پيشرفت بشر محال و عشق و محبت بي‌مفهوم است.

احمدي‌نژاد امام را واسطه فيض خداوند توصيف كرد و گفت: هر آن‌چه كه شما از زيبايي‌ها در عالم مي‌بينيد همه به خاطر وجود امام است و امام بالاترين هديه‌اي است كه براي بشريت ارزاني شده است. ولايت و امامت مكمل رسالت است. بدون آن رسالت، بي‌معناست؛ چراكه كمال دين و اتحاد آن به خاطر ولايت و امامت است. ولايت جريان مستمر فيض الهي در عالم هستي و ريسمان اتصال انسان با خداي متعال است. هرچه از عالم غيب نازل مي‌شود از مجراي ولايت است و هرچه به عالم غيب بالا مي‌رود از طريق ولايت مي‌باشد. ولايت هم منبع و هم مجراي فيض و خزانه‌داري خداي بزرگ است.

وي هم‌چنين ولي خدا را خازن علم و رحمت توصيف و خاطرنشان كرد: ولي كل، امام اول و سرسلسله اوليا پيامبر اعظم و رسول خاتم حضرت محمدمصطفي(ص) است. هركس پيامبر، مولا و ولي اوست علي (ع) مولا و ولي اوست. مولاي علي(ع) رسول‌الله است و علي(ع) مولاي همه بشريت و ولايت علي(ع) ولايت رسول و ولايت رسول ولايت خداست. علم علي(ع) علم رسول و علم رسول علم خداست. نافرماني علي(ع) نافرماني رسول و نافرماني رسول خدا معصيت خداست.

وي افزود: علي(ع) مظهر و ُمظهِِِر همه صفات رسول‌الله و برادر اوست و هيچ كس غير از علي(ع) به مفهوم اتم و اكمل برادر پيامبر(ص) نيست. علي(ع) مظهر علم، غيرت، قدرت و رحمت خداست و مظهر عدل الهي است و مظهر نصرت خدا بر مظلومان و مظهر خشم خدا بر ستم‌گران است و تجلي رحمت خداست.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " اگر بخواهيم درباره امامت و ولايت علي(ع) صحبت كنيم بايد همه قلم‌ها به كارآيند" گفت: اگر مي‌خواهيد خدا و خود را بشناسيد بايد امام را بشناسيد. امام تجلي اسماء خدا و واسطه بين انسان و خداست. امام هم راه است و هم راهبر. هم مقصد است و هم ياري‌گر و دستگير. بالاترين هديه خدا بر بشريت عبارت از امام و ولايت است.

وي مردم خوزستان را به طور يكپارچه عاشق امامت و علي(ع) توصيف كرد و گفت: كسي كه دل در گروي عشق اميرالمومنين دارد چه كم دارد و كسي كه جداست چه دارد. خدا را سپاسگزاريم كه ملت ايران پرچمدار امامت و ولايت است.

وي تصريح كرد: مشكل بشر از روز اول تا به امروز جدايي از امام حق بوده است. هرجا امام حق حاضر بوده بشر عزيز بوده و عدالت و محبت و برادري برقرار بوده و هرجا كه از امامت خبري نبوده كينه‌ورزي ، حرمان، بددلي و تابعين بي‌عدالتي و جنگ بوده است.

وي هم‌چنين مشكل ديگر بشر را برگزيدن افراد ظالم، خودخواه و مستكبر به رهبري و حاكميت به جاي دست انداختن به ولي خدا و انسان كامل دانست و عراق، افغانستان و فلسطين و لبنان را نمونه‌هايي از اين مساله عنوان كرد كه هرچه مشكل هست به خاطر مستكبران و قدرت‌هاي فاسد است.

رييس شوراي عالي اقتصاد كشورمان سپس در تشريح مصوبات در نظر گرفته شده براي استان خوزستان در سفر دور دوم و مصوبات سفر دور اول هيات دولت به اين استان گفت: در سفر اول تصميماتي مهم را اتخاذ كرديم كه تا به امروز بخشي از اين تصميمات به اجرا رسيده و تمام شده و برخي در حال اجرا و بخشي ديگر در حال برنامه‌ريزي و برخي هم با موانعي مواجه شده است. خوشبختانه در برخي بخش‌ها كه كار انجام شده كارهاي خوبي به ثمر رسيده است كه از جمله آن‌ها در بخش بنگاه‌هاي كوچك اقتصادي است كه در اين زمينه بيش از 1550 ميليارد تومان تسهيلات ارزان و سريع در اختيار جوانان و كارجويان استان قرار گرفته و 6 /1 دهم درصد ميزان بيكاري كاهش يافته است.

وي گفت: بخش راه‌ها ، گازرساني ، مراكز آموزش عالي ، برخي بيمارستان‌ها، خط انتقال گاز و مجموعه‌هاي ورزشي از ديگر اقداماتي است كه پس از دور نخست سفر استاني هيات دولت به خوزستان در اين استان انجام شده است. در سفر دور دوم نيز تصميمات اساسي‌تر و زيربنايي‌تر براي استان خوزستان اتخاذ مي‌شود.

وي پاكسازي مين و گلوله 300 هزار هكتار از زمين‌هاي باقي مانده از دوران جنگ تحميلي را از جمله اقدامات انجام گرفته در خوزستان دانست و اضافه كرد: در راه كه مي‌آمديم جمعي از جوانان مي‌گفتند كه ما بيكاريم و به اشتغال نياز داريم. دولت در اين راستا در جهت ايجاد اشتغال در استان سرفراز خوزستان بيش از 59 طرح بزرگ صنعتي با 2 هزار و 700 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري به تصويب خواهد رساند كه اين طرح ها بايد به طور عادلانه در همه شهرستان‌ها و مناطق گوناگون استان توزيع شود.

رييس‌جمهور اجراي طرح بزرگ آبرساني از سد كرخه تا جنوبي‌ترين نقطه استان با اعتباري بالغ بر 1200 ميليارد تومان و ايجاد 28 نمونه گردشگري در استان خوزستان براي ايجاد اشتغال جوانان از جمله ديگر تصميماتي عنوان كرد كه در سفر دور دوم دولت به استان خوزستان اتخاذ مي‌شود.

وي خوزستان را مهد حمايت علوي و نماد تربيت‌شدگان مكتب ولايت وتجلي عشق و غيرت و شجاعت مرتضوي توصيف و گفت: خوزستان مسجد الاقصي عروج شهداي ملت ايران و معراج قرب و همنشيني با خداست. سلام خدا بر خوزستان و اهوازيان سرافراز.

وي ادامه داد: امروز خوزستاني بودن نه تنها در ايران بلكه در همه جاي دنيا جزو بالاترين افتخارات است. اگر منظور از اهواز و خوزستان شجاعت، رشادت، ايمان عميق، عشق به ولايت و ولايت انقلابي بوده به همه دنيا اعلام مي‌كنيم سرتاسر ايران خوزستان و اهواز است.

احمدي‌نژاد خوزستان را هم‌چنين مامن قلب‌هاي پاك ، صبر و استقامت، شجاعت، حضور تعيين كننده در صحنه‌ها ، دفاع جانانه در برابر دشمنان، مرزباني فداكارانه از مرزهاي ايماني، فرهنگي ، جغرافيايي، عزت و شرف ملت ايران و تلاش و صفا و صميميت و عشق به علي(ع) و اولاد معصومش توصيف كرد و گفت: خوزستان براي همه ملت ايران كانون افتخار، منفعت و مركز عزت و ميقات و ميعاد همه سربلندان، مومنان و پاكان است و مردمان اين ديار ذخاير كشور هستند.

افتتاح كارخانه شكر فارابي

با حضور رييس‌جمهور كارخانه شكر فارابي در جاده اهواز ـ آبادان افتتاح شد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در روز اول دور دوم سفر استاني خود به استان خوزستان كارخانه شكر فارابي را افتتاح كرد.

بنابراين گزارش اين كارخانه ظرفيت توليد 100 هزار تن شكر در سال را دارد و ساخت آن از تير 78 آغاز شده است.

مزارع آماده براي كشت نيشكر11780هكتار است . در مراسم افتتاح اين كارخانه كه در جاده اهواز آبادان قرار دارد علاوه بر وي وزير جهاد كشاورزي و تعدادي از مقامات محلي خوزستان نيز حضور داشتند.

رييس‌جمهور در جريان اين بازديد با كارگران اين كارخانه صحبت و در جريان مشكلات آنها قرار گرفت و به ابراز احساسات آن‌ها نيز پاسخ گفت.

در جمع مردم روستاي عطيش

رييس‌جمهور در جمع مردم روستاي عطيش در 15 كيلومتري اهواز نيز حضور يافت و با مردم اين روستا گفت‌وگو كرد و از نزديك در جريان مشكلات اين روستا قرار گرفت.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در جمع مردم اين روستا پس از شنيدن مشكلات آن‌ها خطاب به جهانيان اظهار كرد: ملت ايران، مردم خوزستان و مردم روستاي عطيش مردمي مومن ، متعهد و دلسوز هستند و از عزت، شرف و دين خود دفاع و پاسداري مي‌كنند.

وي گفت: ما اهل زورگويي به هيچ‌كس نيستيم و ملت ايران طرفدار صلح و عدالت براي تمام ملت‌هاست، اما هر كسي بخواهد به ملت ايران دست‌درازي كند ملت ايران و مردم خوزستان و مردم روستاي عطيش دست او را از بازو قطع خواهند كرد.

وي اظهار كرد: ما دوستار همه ملت‌هاي منطقه و دنيا هستيم و صلح و عدالت را براي تمام ملت‌ها مي‌خواهيم، اما هركس در دنيا بخواهد قلدري و به ملت ايران زورگويي كند ملت ايران در برابر او مي‌ايستد و مقاومت مي‌كند و اجازه به او نمي‌دهد.

رييس‌جمهور به مشكلات مردم اين روستا اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله در جلسه هيات دولت بودجه مناسبي براي مساله جاده اين روستا و روستاهاي اطراف آن اختصاص خواهيم داد.

وي همچنين قول مساعد براي حل مساله آب آشاميدني، ساخت سالن ورزشي در روستا و مدرسه راهنمايي و بهسازي روستا به مردم اين منطقه داد.

وي همچنين مردم روستاي عطيش را مردمي مومن و اهل ولايت دانست كه از ايران و اسلام دفاع مي‌كنند.

آغاز عمليات اجرايي بزرگ‌ترين طرح انتقال آب

عمليات اجرايي بزرگ‌ترين طرح انتقال آب كشور با عنوان غدير، با حضور رييس‌جمهور در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش ايسنا اجراي اين طرح براي بهره‌برداري از آب كرخه به منظور تامين آب ‌6 / ‌3 ميليون نفر مردم خوزستان آغاز شده است و در شب عيد غدير مزين به نام غدير شد.

محل اجرايي اين طرح ‌5 كيلومتري اهواز و در حميديه است. اين طرح با حضور رييس‌جمهور و با فرمان وي و با رمز "علي بن‌ابيطالب" آغاز به كار كرد.

رييس‌جمهور پيش از صدور فرمان، اين طرح را در جهت خدمتگزاري شايسته به مردم خوزستان ارزيابي كرد و گفت: از ساليان پيش خيلي‌ها منتظر تحقق اين طرح بودند كه امروز مقدمات اجرايي اين طرح فراهم شده است.

احمدي‌نژاد گفت: طول اجراي اين طرح،‌850 كيلومتر است كه بر اين اساس بزرگ‌ترين طرح انتقال آب كشور است.

وي در جمع مردم اين منطقه به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ گفت و در جواب ابراز احساسات آن‌ها كه مي‌گفتند "احمدي، احمدي دوستت داريم" گفت: من همه شما را دوست دارم و از ته دل به شما عشق مي‌ورزم.

وي با تبريك عيد سعيد غدير به مردم اين منطقه گفت: من اين عيد بزرگ را به شما مردم عزيز و عاشق ولايت تبريك مي‌گويم و اميدوارم كه همه شما از ياران حضرت مهدي قرار گيريد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " از همين جا مي‌خواهم پيامي را به قدرت‌هاي پوشالي بدهم" خطاب به آن‌ها گفت: نگاه كنيد! اين‌جا خوزستان است، خطه‌اي كه شما زماني با هم متحد شديد و به تصور خود براي تصرف آن و سركوب مردم خوزستان به آن حمله كرديد. جواناني كه اين‌جا مي‌بينيد از نسل انقلاب و شجاعانند. همه انقلابي هستند و همه انسان‌هاي مومن و دوستدار ملت‌ها و اهل صلح و برادري هستند. امروز همين جوانان خوزستان در آن حد از آمادگي هستند كه هركس در دنيا بخواهد كوچك‌ترين تعرضي را به حقوق ملت ايران بكند جوانان خوزستان، قلم‌هاي پاي او را خورد مي‌كنند و در برابر او مي‌ايستند.

وي همچنين به مشكلات مردم اين منطقه از جمله مساله بيكاري اشاره كرد و گفت: ان‌شاءالله در جلسه هيات دولت، طرح‌هاي خوبي بر اي استان خوزستان در نظر گرفته مي‌شود كه يكي از اين طرح‌ها در زمينه ايجاد اشتغال براي جوانان اين منطقه است.

كارگروه‌هاي اشتغال و صنعت و معدن

كارگروه‌هاي تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان خوزستان به منظور بررسي برخي پيشنهادها براي توسعه و آباداني اين استان با حضور رييس‌جمهور تشكيل جلسه دادند.

به گزارش ايسنا در جلسه اين كارگروه‌ها كه شامگاه سه‌شنبه با حضور وزراي مربوطه برخي از معاونان و مشاوران رييس‌جمهور، مديران عامل بانك‌ها، نمايندگان مردم استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان بخش خصوصي برگزار شد، گزارشي از وضعيت استان در بخش‌هاي اشتغال و صنعت و معدن ارايه و پيشنهادهاي كارگروه بررسي شد.

تامين منابع مالي بنگاه‌هاي اقتصادي استان، تامين تسهيلات براي طرح‌هاي خوداشتغالي، تامين يارانه سود تسهيلات بنگاه‌هاي زودبازده، معافيت از حقوق گمركي كالاهاي وارداتي براي بنادر خرمشهر، اروندكنار و آبادان، كمك به ايجاد نمايشگاه بين‌المللي و پايانه‌هاي صادرات محصولات كشاورزي، بهره‌مندي مردم شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر از مزاياي منطقه آزاد اروند، ايجاد و تجهيز 32 ايستگاه سنجش آلودگي هوا در شهرهاي استان، تامين انرژي و آب مورد نياز طرح‌هاي صنعتي و معدني جديد و احداث خط آهن شوشتر به مسجد سليمان از جمله پيشنهادهايي بود كه در جلسه كارگروه‌هاي تخصصي اشتغال و صنعت و معدن استان خوزستان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تعدادي از اين پيشنهادها براي تصويب نهايي به جلسه استاني دولت موكول شد.

كارگروه‌هاي مسكن، آب و كشاورزي

شامگاه روز سه‌شنبه جلسه مشترك كارگروه‌هاي تخصصي مسكن، آب و كشاورزي استان خوزستان نيز با حضور رييس‌جمهور برگزار شد و پيشنهادهاي اعضاي كارگروه‌ها در اين حوزه‌ها مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميماتي نيز براي شتاب بخشيدن به پيشرفت‌هاي اين استان در عرصه‌هاي مختلف اتخاذ شد.

به گزارش ايسنا اين نشست به رياست احمدي‌نژاد در استانداري خوزستان و با حضور شماري از وزرا و معاونين رييس‌جمهور و نمايندگان استان در مجلس، مديران استاني و نمايندگان بخش‌هاي خصوصي اين استان برگزار شد و وزراي مسكن و شهرسازي و جهاد كشاورزي به ارايه گزارشي از وضعيت استان در بخش‌هاي مربوطه پرداختند.

تامين زمين به منظور واگذاري به شركت‌هاي تعاوني، ايجاد مسكن مهر، تامين اعتبار جهت اجراي طرح بازگشت و تجميع روستاهاي استان، ترميم بافت‌هاي فرسوده شهري، تامين منابع مالي طرح‌هاي اقتصادي از طريق فروش اوراق مشاركت، كمك به حل بخش‌هايي از معضلات شركت‌هاي نيشكري و كمك به صنعت ملي استان از جمله پيشنهادهاي كارگروه‌هاي مسكن، آب و كشاورزي بود كه در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آغاز جلسه هيات دولت

رييس‌جمهور با قدرداني از استقبال پرشور و حماسي مردم خوزستان از اعضاي هيات دولت گفت: اين حضور حماسي، ماندني، تعيين‌كننده و اثرگذار خواهد بود و مسووليت ما را در خدمت بيشتر به مردم اين استان مضاعف مي‌كند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در آغاز جلسه‌ استاني دولت در استان خوزستان، با تبريك عيد غدير حضور با نشاط و مصمم اقشار مختلف مردم خوزستان در استقبال از خادمان خود را تجديد ميثاق با خط امام(ره)، انقلاب و ولايت دانست و گفت: ديروز همه‌ مردم خوزستان از جمله مردان، زنان، نوجوانان و جوانان به صحنه آمده‌اند تا عظمت قدرت و اراده‌ خود را به رخ تمام بشريت و دشمنان ملت ايران بكشند.

وي افزود: ديروز همه‌ مردم در خيابان‌ها شعار مي‌دادند تا آخر براي دفاع از عظمت كشور مي‌ايستند و به همين دليل نمايشي از اقتدار و اراده ملت ايران را خلق كردند. حضور مردم پيامي بسيار روشن براي همه‌ جهان داشت و مردم خوزستان با حضور خود در صحنه‌هاي مختلف به نمايندگي از تمام ملت ايران نشان مي‌دهند تا نجات همه بشريت از ظلمت شياطين به حركت نوراني خود در خط ولايت و امامت ادامه خواهند داد.

وي در ادامه‌ صحبت‌هاي خود به نقش استان خوزستان در طول تاريخ به ويژه در 30 سال اخير اشاره كرد و گفت: ديار خوزستان كانون جوشش، ايمان، عشق، شجاعت، سرافرازي و كمال‌جويي بوده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " والاترين و زيباترين نقش‌هاي حماسي در دوران دفاع مقدس از آن مردم خوزستان بوده است" گفت: جوانان، مردان و زنان اين ديار در اوج مظلوميت در دوران دفاع مقدس از ميهن خود دفاع كرده و در برابر دشمنان ايستادگي كردند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود با تبريك مجدد عيد غدير خم، اين عيد را بزرگترين عيد بشريت دانست و اظهار كرد: جشن غدير جشن همه پيامبران و همه ذرات عالم است.

وي، امام را واسطه فيض الهي و محور هستي دانست و يادآور شد: امام خزانه‌ رحمت و لطف خداوند است و بدون امام هيچ زيبايي و رحمتي براي انسان شناخته نمي‌شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " مردم خوزستان با همه وجود دلبسته امام و ولايت هستند" اظهار كرد: همه‌ ملت ايران عاشق امام و ولايت هستند اما مردم خوزستان در اين عرصه ممتاز هستند.

ديدار با تعدادي از مردم

ديدار چهره به چهره‌ رييس‌جمهور با تعدادي از مردم خوزستان در استانداري اين استان نيز از ديگر برنامه‌هاي اين سفر بود.

به گزارش ايسنا در اين ديدار تعدادي از قشرهاي مختلف مردم استان خوزستان با احمدي‌نژاد ديدار كردند و رييس‌جمهور در جريان ديدگاه‌ها و مشكلات آن‌ها قرار گرفت.

همچنين تعدادي از معاونان و مشاوران رييس‌جمهور نيز ديدارهايي را با مردم داشتند. اين ديدارها در محل استانداري خوزستان صورت گرفت.

اهداي نشان ملي ايثار به تعدادي از خانواده‌هاي شهدا

رييس‌جمهور عصر روز چهارشنبه در جريان ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران استان خوزستان، به 24 نفر از خانواده‌هاي شهداي اين استان نشان ملي ايثار اهدا كرد.

احمدي‌نژاد سپس در جمع خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران استان خوزستان حضور پيدا كرد و از جانب خانواده‌هاي شهدا به خبيثان عالم هشدار داد كه در سراشيبي قطعي سقوط قرار دارند.

به گزارش ايسنا وي در ابتداي سخنان خود با بيان اين‌كه " خدا را سپاسگزارم كه توفيق داشتم در ايام عيد غدير خدمت شما انسان‌هاي شايسته و پيشتاز اسلام ناب محمدي باشم" و با تبريك عيد غدير اظهار كرد: عيد غدير بالاترين عيد آفرينش است. عيد انسان و تمام موجودات عالم است؛ چراكه خداوند متعال انسان را براي خود آفريد و از او خواست تا با تلاش و مجاهدت و تمسك، مسير كمال را بپيمايد.

وي گفت: خداوند متعال، امام را خلق كرد كه معرف وجود خود و تجلي اسماء الهي باشد و ما براي شناخت خود و شناخت خدا بايد امام را بشناسيم؛ چراكه امام حلقه وصل و واسطه فيض الهي است.

رييس‌جمهور ادامه داد: عزيزان من! در طول تاريخ مهم‌ترين مسووليت صالحان و پيامبران اين بوده كه جامعه بشري را با امام و حقيقت امام آشنا كنند و دست آن‌ها را در دست امام بگذارند و ريشه‌ تمام بدبدختي‌ها و مشكلات جامعه بشري به خاطر دوري از اين حقيقت بوده است؛ زيرا ماموريت اصلي شيطان اين است كه دل و انديشه‌ انسان‌ها را از امام حق و عدل دور كند؛ چراكه كسي كه از امام دور شود يعني از مطلق خوبي‌ها دور شده است.

وي با بيان اين‌كه " روز غدير بزرگ‌ترين حادثه‌ تاريخ بشري رخ داده و عيد تمام بشريت و آفرينش است" گفت: غدير جاري است و امامت مستمر است.

وي با بيان اين‌كه " شهيدان پيوسته با غدير بوده‌اند" گفت: اگر كسي دل و جانش با عشق امام و راه امام گره نخورده باشد محال است كه بتواند در راه خدا مجاهدت كند. اين توفيق مجاهدت در راه خدا جز با عنايت امام و عشق به امام ممكن نيست.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " مي‌خواهم از قول شما خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و جانبازان به شهدا مطلبي را بگويم" گفت: به آن‌ها مي‌گويم اي شهدا آرام باشيد و مطمئن باشيد كه ما يعني فرزندان اين انقلاب تا آخر و با همه‌ وجود در راه آرمان‌هاي شما و پاسداري از اين آرمان‌ها ايستاده‌ايم و محال است تحت هر شرايطي سر سوزني از اهداف شما عقب‌نشيني كنيم. ملت ايران راه شما، راه رهبري، راه امام (ره) و انقلاب را تا آخر و با قدرت ادامه مي‌دهد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه " من مي‌خواهم از قول شما خانواده‌هاي شهدا چند مطلب را خطاب به خبيثان عالم نيز بگويم" خطاب به آن‌ها گفت: چشم‌هاي خود را باز كنيد. اين‌جا اهواز و خوزستان است. شما سال‌ها قبل در ذهن خودتان براي ايران و خوزستان نقشه‌ها كشيده بوديد و فكر مي‌كرديد كه با بمباران مي‌توانيد ملت ايران را به زانو درآوريد و اكنون نگاه كنيد كه در اين سالن خانواده‌هاي شهدا با جانبازان نشسته‌اند و به شما مي‌گويم مردم داخل اين سالن، مردم خوزستان و مردم ايران امروز به مراتب مستحكم‌تر، مصمم‌تر و با اراده‌تر از 30 سال پيش در برابر شما ايستاده‌اند و اجازه نخواهند داد كه توطئه‌هاي شما در منطقه و در ايران كارساز شود.

وي گفت: ما همه اين را مي‌دانيم كه به فضل مقاومت ملت ايران، ايستادگي جانبازان و مقاومت خانواده‌هاي شهدا، امروز شما در سراشيبي قطعي سقوط قرار داريد و پايه‌هاي استقرار خود را از دست داده‌ايد و سر و صدا و هارت و پورت‌هايي كه مي‌كنيد توخالي است. شما روزي كه با هم بوديد و قدرت‌تان بويي از واقعيت داشت نتوانستيد در برابر ملت ايران كاري كنيد و ملت ايران دست خالي در برابر شما ايستاد و از خود دفاع كرد. امروز شما چيزي نيستيد و از نظر ملت ايران شما موجوداتي قابل ترحم و ذليل هستيد كه اسير خواسته‌هاي شيطاني خود هستيد و قادر نيستيد كه سرنوشت خود را تغيير دهيد و به لطف خداوند سرنوشت شما اضمحلال و نابودي است.

رييس‌جمهور گفت: من به عنوان خادم كوچك شما از تمام مجاهدت‌هاي شما، رشادت‌ها و پايداري‌هاي شما تشكر و قدرداني مي‌كنم. ستون فقرات ملت ايران در دوران دفاع مقدس مردم خوزستان، مجاهدان و رزمندگان خوزستاني بودند و مردم خوزستان در جبهه‌ها حضوري فعال و بسيار موثر داشتند و اگر نبود مجاهدت‌هاي مردم اين ديار، پيروزي اتفاق نمي‌افتاد.

وي گفت: اميدوارم در آينده نزديك روزي فرا برسد كه فرصت شود از تمام ايثارگران ملت ايران و خوزستان تقدير شود.

ديدار علما و روحانيون

رييس‌جمهور گفت: ايران بزرگترين قدرت منطقه است و هيچ قدرتي قادر نيست ملت ايران را تهديد كند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد چهارشنبه شب در ديدار علما و طلاب استان خوزستان با تبريك عيد غدير خم و با اشاره به تلاش قدرت‌هاي زورگو و نظام‌هاي استكباري براي فشار بر ملت ايران اظهار داشت: امروز دنيا ايران را به عنوان يك قدرت بزرگ پذيرفته و به همين دليل هيچ قدرتي نمي‌تواند ملت ايران را تهديد كند.

وي تصريح كرد: دشمنان ملت ايران در هر جبهه‌اي كه وارد شده‌اند در مقابل ملت ايران شكست خورده‌اند و به فضل الهي از اين به بعد نيز جز شكست چيز ديگري نصيب آن‌ها نخواهد شد.

وي پيروزي ملت ايران در برابر تهديد‌ها و فشار قدرت‌هاي بزرگ را نتيجه تبعيت و توجه جمهوري اسلامي به نظام ولايت و امامت دانست و گفت: ملت ايران تحت فرمان رهبر عزيز انقلاب محكم و يكپارچه در مقابل زورگويان عالم ايستاده‌اند و اين ايستادگي معادلات آمريكا و زورگويان جهان را به هم زده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه " امروز ايران يكي از امن‌ترين كشورهاي جهان است" تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران امن‌ترين كشور منطقه و جهان و ستون اصلي استقرار ملت‌هاي عالم است.

وي با اشاره به عقب‌نشيني قدرت‌هاي زورگو در مساله هسته‌يي ايران خاطرنشان كرد: هر كسي در دنيا بخواهد با ملت ايران مذاكره كند بايد بداند كه ايران بر اصول خود پايبند است و ذره‌اي از اصول و آرمان‌هاي خود عقب‌نشيني نمي‌كند.

وي افزود: رمز پايداري و مقاومت ملت ايران اين است كه در جمهوري اسلامي نظام ولايي برپاست و اين نظام از بالاترين نعمت‌هاي الهي است.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌كه " نظام سرمايه‌داري به پايان راه خود رسيده است" گفت: دنيا براي رهايي از مشكلات كنوني در ابتداي راه‌حلي جديد است و به همين دليل گرايش به خدا، اخلاق و ارزش‌هاي الهي در جهان روز به روز رو به افزايش است و افزايش پيدا كرده است.

وي اضافه كرد: از آن‌جا كه توجه ملت ايران به عنوان كانون نشر انديشه الهي و ولايي رو به افزايش است، بنابراين از اين دوران وظايف ما و ماموريت‌هاي ما به ويژه روحانيون سنگين است تا به خوبي انديشه‌هاي ناب اسلام را به دنيا معرفي كنيم.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اين‌كه " ساختن و آباداني كشور جز با توجه و اجراي عدالت امكان‌پذير نيست" اظهار كرد: محور اسلام بر روي عدالت است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " اجراي عدالت سخت‌ترين مرحله پياده كردن احكام الهي است" بر اصلاح نظام بانكي و مالياتي به منظور برخورداري همه ملت از عدالت تاكيد كرد.

وي هم‌چنين بار ديگر با تبريك عيد غدير خم، اين عيد را بزرگترين عيد بشريت دانست و گفت: بدون ترديد عيد غدير عيد تمام بشريت است.

‌275 مصوبه براي توسعه و آباداني بيشتر استان خوزستان

رييس‌جمهور چهارشنبه‌ شب در پايان سفر دو روزه‌ خود به استان خوزستان در محل ستاد مركزي راهيان نور در اهواز در جمع خبرنگاران به تشريح نتايج سفر دو روزه خود به استان خوزستان پرداخت.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " خدا را شكر مي‌گويم كه توفيق يافتيم در اين ايام مبارك به استان خوزستان سفر كنيم" اظهار كرد: جلسه استاني هيات دولت در استان خوزستان از ساعت 7:30 صبح روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت 13:30 بعد از ظهر روز چهارشنبه به طول انجاميد و در اين جلسه تصميمات خوبي براي آباداني هرچه بيشتر استان خوزستان اتخاذ و 275 مصوبه براي توسعه آباداني استان در اين جلسه تصويب شد.

وي با اشاره به تشكيل جلسات شوراي اداري در شهرستان‌هاي مختلف استان و حضور وزرا در اين جلسات و هم چنين برگزاري كارگروه‌هاي تخصصي در مركز استان اظهار كرد: در كارگروه صنعت و معدن، اشتغال و كار گروه مسكن و زيربنايي، كشاورزي و كارگروه آب و انرژي، نيازها و پروژه‌هايي كه بايد در استان انجام شود مورد بحث و بررسي قرار گرفت، گره‌ها و مشكلات مطرح شد و تصميماتي براي ارايه به جلسه دولت اتخاذ و اين تصميمات در جلسه دولت مطرح شد.

وي با بيان اين‌كه " 275 مصوبه هيات دولت در دور دوم سفر استاني به خوزستان در ارتباط با موضوعات مختلف استان از جمله كشاورزي، صنعت، حمل و نقل، تجارت، عمران و زيربنايي، آموزش، گردشگري، شهرسازي و مسكن است" گفت: اين‌ها همه از موقعي كه تصويب شده حق و حقوق مردم است و بايد تمام تلاش‌ها را به كار برد كه اين حقوق مردم اجرا شود.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " براي تصميم‌گيري در ارتباط با اين مصوبات، از قبل هزاران ساعت روي آن‌ها كار شده بود و بعد از مطالعه و كار در جلسه دولت مطرح شده و در ارتباط با آن‌ها تصميم‌گيري شد" به مساله اشتغال در اين استان اشاره كرد و گفت: در ارتباط با اشتغال در اين استان كارهايي صورت گرفته ولي هنوز ما در اين ارتباط در اين استان شاهد مشكلاتي هستيم و براي رفع اين مساله تصميمات متعددي در جلسه دولت در اين ارتباط اتخاذ شد.

وي هم‌چنين گفت: 59 طرح بزرگ صنعتي براي اين استان به تصويب دولت رسيد.

وي گفت: در سال آينده اعتبارات مربوط به آب و كشاورزي استان خوزستان نيز جهش چشمگيري خواهد داشت.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " در جلسه استاني دولت تصويب شد 8 مركز آموزش فني و حرفه‌اي در اين استان تاسيس شود" به زيبايي‌هاي استان خوزستان اشاره كرد و گفت: هنوز آن‌چنان مناطق پر جاذبه گردشگري اين استان به مردم معرفي نشده و در راستاي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استان 29 منطقه نمونه گردشگري براي اين استان به تصويب رسيد.

وي در ادامه با تشكر از استقبال با شكوه مردم خوزستان از خدمتگزاران خود گفت: اول از همه خداي متعال را شكر مي‌كنم به خاطر اين كه توفيق پيدا كرديم كه در جمع مردم خوزستان حضور پيدا كنيم و سفر دوم دولت به اين استان صورت بگيرد.

وي با بيان اين‌كه " مردم استان خوزستان سهم بزرگي در اعتلاي ايران زمين داشتند و دارند، به فداكاري‌ها و شجاعت‌هاي مردم خوزستان اشاره كرد و گفت: عشقي كه به اهل بيت، اميرالمومنين(ع) و ولايت در اين استان وجود دارد يك خزانه است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " ما به مردم خوزستان افتخار مي‌كنيم، گفت: روز سه‌شنبه خيابان‌هاي اهواز جلوه‌اي از شكوه مردم خوزستان را در استقبال از خادمان خود به نمايش گذاشتند، و بدون ترديد حضور حماسي مردم در صحنه بسياري از معادلات را نه تنها در اطراف ما بلكه در سراسر جهان تغيير مي‌دهد. امروز قدرت مردمي بالاترين قدرت است و قدرت مردم جلوه‌اي از قدرت خداوند است.

وي با تاكيد بر اين‌كه " حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف بسيار تعيين كننده است و معادلات جهاني را رقم مي‌زند" اظهار كرد: حضور باشكوه مردم در صحنه، معادلات دشمن را بهم مي‌ريزد و ما اين را در قضيه هسته‌يي نيز مشاهده كرده‌ايم. ديروز مردم خوزستان زنده بودن، مصمم بودن و آرماني بودن خود را به نمايش گذاشتند و من از تمام اقشار مردم خوزستان تشكر و قدرداني مي‌كنم.

وي در ادامه با تشكر از علما، روحانيون و ائمه جمعه اين استان و تشكر ويژه از آيت‌الله موسوي جزايري، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در اين استان گفت: ايشان ستون استان و منشا خير و بركت در استان هستند.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: من از همكاران خودم در دولت نيز تشكر و قدرداني مي‌كنم.

وي در ادامه با تشكر از رسانه‌ها خطاب به رسانه‌هاي اين استان گفت: استان شما تمام زيبايي‌ها و خوبي‌ها را دارد و اگر تصويري كه به بيرون در ارتباط با استان مي‌دهيد تصويري زيبا و حقيقي باشد بدانيد كه اين تصوير دل‌ها را جذب مي‌كند و باعث پيشرفت استان مي‌شود، ولي اگر تصويري كه ارايه مي‌شود بيان كننده باشد نه تنها از بيرون كسي جذب نمي‌شود، بلكه مردم داخل استان نيز مايوس شده و نمي‌تواند كاري بكند.

وي گفت: رسانه‌ها بايد نقد كنند و اين نقدها سازنده و زمينه‌ساز اين باشد كه كارها بهتر و با سرعت بيشتري به جلو برود. هر تصميمي كه از استان به بيرون ارايه مي‌شود، رسانه‌ها در ارايه اين تصميم بسيار موثر هستند و اين هنر قلم است كه تصويري ارايه دهد كه وحدت‌آفرين باشد و زمينه‌ساز پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر استان.

در پايان خبرنگاران محلي با رييس جمهور عكس يادگاري گرفتند.

بازديد از قرارگاه راهيان نور

رييس‌جمهور پس از پايان سفر رسمي خود به استان خوزستان از قرارگاه عملياتي راهيان نور استان خوزستان بازديد كرد.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در اين بازديد پس از ارائه گزارش فرماندهان اين قرارگاه با چگونگي خدمات خادمان كاروان‌هاي راهيان نيز آشنا شد.

وي هم‌چنين برسر پيكر 3 تن از شهدايي كه در منطقه عملياتي فتح‌المبين به شهادت رسيده بودند و در چند روز گذشته پيكر آنان شناسايي شده است حاضر شد و به مقام شامخ آن‌ها اداي احترام كرد.

وي چهارشنبه‌ شب در پايان سفر دو روزه‌ خود به استان خوزستان در محل ستاد مركزي راهيان نور در اهواز در جمع خبرنگاران به تشريح نتايج سفر دو روزه خود به استان خوزستان پرداخت.

انتهاي پيام
 شنبه 30 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن