تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819350552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه نماينده ولي فقيه به صدا و سيما:براي بهره‌گيري امت و نظام اسلامي از حج برنامه‌سازي كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: توصيه نماينده ولي فقيه به صدا و سيما:براي بهره‌گيري امت و نظام اسلامي از حج برنامه‌سازي كنيد
تهران-حيات

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در ديدار گروه اعزامي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به عربستان، نقش رسانه‌ها به‌ويژه رسانه ملي براي بهره‌گيري هر چه بيشتر امت اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ايران از نورانيت و معنويت حج را تعيين‌كننده دانست.
به گزارش حيات، آيت‌الله محمدي ري‌شهري با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير كارگزاران حج گفت: كارگزاران حج وظيفه دارند برنامه‌ريزي كنند تا از فرصت حج به نفع زايران، امت اسلامي و نظام اسلامي بهره‌برداري شود رسانه‌ها، به‌ويژه رسانه ملي نيز بايد در بهره‌گيري و انتقال معنويت حج به نفع امت و نظام اسلامي به صورتي ممتد و منظم تلاش كنند.
وي با توجه دادن مديران صدا و سيما به بهره‌گيري از هنرمندان، اهل فكر و انديشه و برنامه‌سازان و برنامه‌ريزان در طول يكسال گفت: با اقدامات موسمي و مقطعي نمي‌توان از اين حركت بزرگ اسلامي نتيجه گرفت بلكه تداوم برنامه و تلاش ممتد بايد وجود داشته باشد.
نماينده ولي فقيه همچنين با اشاره به وظيفه بعثه مقام معظم رهبري گفت: تهيه كردن محتوا به عهده بعثه است و تبديل كردن اين محتوا به فرصت، كار رسانه است و اين نياز به كار جمعي و تلاش مداوم دارد.
آيت‌الله ري‌شهري با گراميداشت ياد مرحوم هنر دوست، و تشكر از رييس سازمان صدا و سيما و مدير حج و زيارت اين سازمان به دليل برنامه‌هايي كه تاكنون توليد و اجرا شده است، تاكيد كرد: همان‌طور كه حج يك رويداد بي‌نهايت است، و هر چه بعثه براي غني شدن آن تلاش كند، كم است، صدا و سيما هم هر چه كار كند، جاي تلاش بيشتر دارد تا اين فرصت براي زايران، امت اسلامي و نظام اسلامي فراهم شود كه از معنويت و نورانيت حج بهره كامل ببرند.
وي به سال نوآوري و شكوفايي و اهميت آن در امور مربوط به حج اشاره كرد و گفت: صدا و سيما بايد در جهت منافع حج براي امت اسلامي به طور گسترده‌تر و عميق‌تر برنامه‌ريزي كند تا از فرصت‌هاي متنوع حج بهره‌برداري صحيح‌تري بشود.
وي درباره تفاوت گزارش‌هاي مربوط به مناسك حج با ساير گزارش‌ها توضيح داد: گزارش‌هاي مربوط به حج عمدتا كيفي است و افرادي كه براي اين كار انتخاب مي‌شوند بايد آموزش‌هاي تخصصي ديده باشند تا نتيجه كار بهتر شود.
نماينده ولي فقيه به اثرات حج در روحيه كساني كه در صدا و سيما براي حج كار مي‌كنند اشاره كرد و گفت: بايد يك جريان دايمي در طول سال براي تقويت بنيه معنوي در صدا و سيما وجود داشته باشد تا افرادي كه در اين سازمان كار مي‌كنند به عمره و حج بيايند و با اين نورانيت مانوس باشند و آن را به ساير كاركنان صدا و سيما منتقل كنند.
وي افزود: علاوه بر تخصص لازم براي انجام كار، نورانيت باطني بصيرت و بينش كمك مي‌كند كه كارها به نحو بهتر، عميق‌تر و با بازدهي بيشتري انجام شود.
آيت‌الله ري شهري باطن حج و زيارت را توجه به خدا و ذكر حضرت حق دانست و گفت: بايد تلاش كرد حركات ظاهري ما، در حج توأم با معنا باشد؛ بر اين اساس هر چه توجه به خدا در مناسك حج در انسان عمق بيشتري پيدا كند، حج داراي آثار و بركات بيشتري خواهد بود.
وي با اشاره به روايتي از پيامبر اعظم(ص)، فلسفه طواف سعي صفا و مروه و تمام مناسك حج را ذكر خدا و توجه به ذات حق تعالي دانست و گفت: جوهره اعمال حج ذكر خداست و شرط استفاده از فضاي معنوي حج به ياد خدا بودن در تمامي حالات است.
پيش از سخنان آيت‌‌الله ري‌شهري، حسن گروسي مدير امور حج و زيارت صدا و سيما درباره توليدات اين سازمان توضيح داد و گفت: گروه‌هاي مجرب و متخصص كاري در صدا و سيما براي امور حج و زيارت برنامه‌ريزي و كار مي‌كنند كه حاصل آن در برنامه‌هايي چون روضه رضوان، باران به روايت ديگر و ده مستند درباره حج است كه 4 مستند مربوط به قوميت‌هاي ايران در مناسك حج است.
وي با اشاره به توليد حج اقوام استان‌هاي خراسان، فارس، يزد و هرمزگان گفت: علاوه بر مستندسازي براي اين استان‌ها، سايت لبيك به 8 زبان در اختيار مخاطباني از سراسر جهان است.
پايان پيام
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن