تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819397537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويانيان: ترافيك پايتخت3ساله متحول مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رويانيان: ترافيك پايتخت3ساله متحول مي‌شود
مديريت ترافيك- همشهري آنلاين:
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور از تصميمات ويژه هيات نمايندگان رئيس‌جمهوري براي حل مشكل ترافيك تهران خبر داد و گفت ترافيك پايتخت سه ساله متحول مي‌شود.

سردار محمد رويانيان، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي دوشنبه (4 آذر)در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: در آخرين جلسه هيات نمايندگان ويژه رئيس‌جمهوري موضوع مشكلات ترافيكي تهران مطرح و مقرر شد طرح جامع ترافيكي مصوب شوراي شهر تهران سريعا در شوراي عالي ترافيك كشور بررسي و پس از تصويب قطعي به ستاد حمل و نقل و سوخت براي اقدامات و حمايت‌هاي لازم در چارچوب قانون توسعه حمل و نقل ارائه شود.

وي با اشاره به اينكه به نظر ستاد حمل و نقل و سوخت كشور موضوع ترافيك بايد به صورت چند مرحله‌اي و در اسرع وقت سامان يابد، تصريح كرد: آنچه مسلم است در صورت همنوايي و هماهنگي شهرداري‌ها و شوراهاي شهر خصوصا در پايتخت، با مجموعه دولت مي‌توانيم ظرف مدت 3 سال تحولات قابل توجهي در عرصه ترافيك تهران و كلانشهرها ايجاد كنيم.

رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور با تاكيد بر اينكه بايد پيش از آنكه به دنبال مقصر بگرديم با هدف قرار دادن «مشكل» در كنار هم و با اتحاد مشكلات را برطرف كنيم، افزود: بر اين اساس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور 3 راهكار كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت را براي ترافيك در نظر گرفته است.

راهكارهاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ستاد حمل و نقل و سخت كشور براي حل مشكل ترافيك تهران

سردار رويانيان گفت: در بخش كوتاه ‌مدت اقدامات انضباطي و طرح‌هاي ضربتي، اصلاح هندسي و مديريت كامل تقاطع‌ها و نصب پمپ‌هاي كوچك بنزين و CNG به صورت ثابت و سيار به طور جدي در دستوركار است.

وي تصريح كرد: در بخش ميان مدت نيز ايجاد سامانه‌هاي هوشمند مديريت ناوگان تاكسي و اتوبوسراني، سامانه هوشمند كنترل تخلفات و ترافيك براي پليس، ايجاد خطوط ويژه اتوبوسراني به صورت شبكه‌اي و افزايش تعداد اتوبوس‌ها و ون‌ها در تهران در كنار توسعه جايگاه‌هاي بنزين براي كاهش ترافيك، مصرف سوخت و صفوف پمپ بنزين‌ها ديده شده است. از سوي ديگر در بخش بلندمدت نيز تحقق قانون توسعه حمل و نقل عمومي تا سال 1390 در دستور كار ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت است.

طرح ويژه كوتاه مدت پليس براي ترافيك تهران

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به دستور دو روز گذشته فرمانده ناجا در خصوص ساماندهي فوري ترافيك گفت: بر اين اساس اقدامات تشديد كنترلي پليس به صورت مقطعي با همكاري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ و پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت آغاز مي‌شود.

وي در خصوص طرح ويژه پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت:‌ اجراي اين طرح مقطعي و كوتاه‌مدت كه بزودي در تهران آغاز مي‌شود شامل بخشهاي مختلفي است كه از آن جمله مي‌توان به انتخاب يك منطقه از تهران به صورت آزمايشي براي اجراي تمامي قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي با استفاده از تمام ظرفيت‌هاي پليس انتظامي و يگان امداد، سختگيري در اجراي طرح زوج و فرد و محدوده طرح ترافيك تهران با كمك نيروهاي يگان امداد و انتظامي تا سال آينده كه دوربين‌ها براي كنترل محدوده نصب مي‌شود و ... اشاره كرد.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه اين اقدامات هرچند اقدامات اساسي بشمار نمي‌آيند ولي آغاز خوبي براي اقدامات كوتاه مدت تلقي مي‌شود افزود: معتقديم چنانچه عزمي ملي در كنار مديريت شهر تهران تحقق يابد مي‌توانيم تا سال 1390 شاهد تحولات جدي در عرصه ترافيك تهران باشيم.

وي تصريح كرد: جزئيات بيشتر اين طرح پس از هماهنگي‌هاي لازم اعلام مي‌شود.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه پليس بايد از دوربين و تجهيزات الكترونيكي براي كنترل ترافيك استفاده كند گفت: حضور پليس مقطعي و كوتاه‌مدت است تا شهرداري و ارگانهاي ديگر دخيل در زمينه حمل و نقل و ترافيك بتوانند كارهاي خود را به طور كامل انجام دهند.

وي با اشاره به مصوبه اخير هيات نمايندگان ويژه رئيس‌جمهوري در خصوص واگذاري مديريت حمل نقل و بار و مسافر در تهران و حومه آن به شهرداري تهران و ايجاد مديريت واحد در بخش حمل و نقل پايتخت گفت:‌ اگر هر هر كدام از دستگاه‌ها وظيفه خود را درست انجام دهند بسياري از مشكلات حل مي‌شود.

رئيس پليس راهور ناجا تصريح كرد: اگر شهرداري تهران وظيفه خود را در زمينه ترافيك خوب انجام دهد تا 20 درصد ترافيك تهران سامان مي‌يابد.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن