تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819547217




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سیب زمینی تنوری اگلیسی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مواد لازم براي 4 نفر :

سيب زميني در اندازه متوسط ----------------- 5-6 عدد
سبزي * نگيني خرد شده ---------------------- 1 استكان
پنير پيتزا رنده شده ------------------------------ به مقدار لازم
نمك ---------------------------------------------- به مقدار لازم



طرز تهيه :

ابتدا سيب زميني ها با برس يا سيم ظرفشويي تميز ، كاملا بشوئيد .

به دو روش ميتوانيد سيب زميني ها را برشته كنيد :
1- دور سيب زميني ها را با فويل بپوشانيد و روي سيني فر بچينيد . سيني را در طبقه وسط فر داغ با حرارت 250 درجه سانتيگراد به مدت 15 دقيقه برشته كنيد .



2- در يك قابلمه آلومينيومي (يا از جنس روي ) ، اول به ارتفاع 5 سانتيمتر نمك آشپزي بريزيد و بعد سيب زميني ها را داخل قابلمه بچينيد ، بعد تمام سطح سيب زميني ها را كاملا با نمك آشپزخانه بپوشانيد و درب قابلمه را ببنديد . قابلمه را روي حرارت قرار دهيد و 45 دقيقه صبر كنيد تا سيب زميني ها كاملا برشته شوند . در اين مدت چند بار سيب زميني ها را بچرخانيد تا تمام سطح آنها يكدست برشته شود . با اين روش پوست سيب زميني ها كاملا سالم مي ماند و سيب زميني ها علاوه بر برشته شدن ، كمي هم طعم دار ميشوند و ظاهر نهايي غذا يكدست ميشود . ولي مدت بيشتري نسبت به روش اول زمان لازم است .

بعد از برشته كردن سيب زميني ها، فويل روي آنها را باز كنيد و با نوك چاقو يك + نه چندان عميق روي سطح سيب زميني ها ايجاد كنيد.
(دقت كنيد شكاف ايجاد شده در حدي نباشد كه سيب زميني را خرد كند)
داخل شكاف ايجاد شده را با مخلوط سبزي پركنيد و روي سبزي را با پنير رنده شده بپوشانيد .



دوباره سيب زميني ها را داخل فويل بپيچيد و به مدت 15 دقيقه ديگر سيب زميني ها را داخل فر با حرارت 120 درجه سانتيگراد برشته كنيد.
بعد از اين مدت سيب زميني ها را با همان فويل داخل ظرف سرو بچينيد و سرو كنيد.

اين پيش غذا در انگليس معمولا همراه ماهي بخارپز شده سرو ميشود ولي شما ميتوانيد كنار انواع غذا، از اين پيش غذا استفاده كنيد .


نكته :

* سبزي اين خوراك شامل : پيازچه و جعفري نگيني درشت خرد شده است. نسبت پياز چه معمولا دو برابر جعفري در نظر گرفته ميشود . ولي شما ميتوانيد بسته به ذائقه خانواده و سبزي اي كه در دسترس داريد، نوع و مقدار سبزي را به دلخواه تغيير دهيد .

ميتوانيد از انواع پنير براي تهيه اين غذا استفاده كنيد. ولي توجه داشته باشيد كه پنير گودا براي برشته شدن زياد مناسب نيست و كاربرد آن بيشتر در انواع سالاد است.

براي مزه دار كردن داخل سيب زميني ميتوانيد قبل از ريختن سبزي داخل آن از انواع ادويه ( آويشن، فلفل، نمك، ... ) استفاده كنيد .

اگر از روش اول براي برشته كردن سيب زميني ها استفاده ميكنيد، توجه داشته باشيد كه زمان برشته شدن سيب زميني ها به نوع سيب زميني و نوع فر بستگي دارد. مواظب باشيد كه به جاي سيب زميني برشته، سيب زميني ذغالي از فر تحويل نگيريد !!!
لازم به يادآوري است كه از هر دو روش ذكر شده ميتوانيد به عنوان جايگزين ساير روشهاي پختن سيب زميني براي مصرف در انواع خوراك ( سالاد الويه ، انواع كوكو يا كتلت و ... ) كه نياز به سيب زميني پخته داريد استفاده كنيد .


معمولا در غذاهايي كه از انواع گوشت ( سفيد يا قرمز ) استفاده نميشود، به طور علمي توصيه شده است كه در صورت امكان از يك نوع پنير به عنوان جايگزين پروتئين گوشتي استفاده شود .
در اين صورت، اين غذا با وجود نشاسته موجود در سيب زميني و پروتيئن موجود در پنير و احتساب فيبر سبزيجات و عدم استفاده از روغن،. تقريبا يك غذاي سبك و كامل به حساب مي آيد و به صرف اندازه و حجم خوراك، در مورد كالري آن قضاوت نكنيد !






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن