تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819462934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد پست در نيمه اول سال جاري اعلام شد رشد 25 درصدي درآمد بخش پست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عملكرد پست در نيمه اول سال جاري اعلام شد رشد 25 درصدي درآمد بخش پست
سرويس خبر - بخش درآمدي پست تا نيمه نخست سال جاري به رشد 25 درصدي رسيد.
به گزارش عصر ارتباط، در آمد شركت پست طي 6 ماهه اول سال جاري به 808 ميليارد و 466ميليون ريال رسيد كه نسبت به سال گذشته 8/24 درصد رشد داشته است.

طبق اين گزارش تاكنون 71 درصد از اعتبارات اين شركت، تخصيص‌ يافته كه اين ميزان از تحقق اهداف به معناي سرمايه‌گذاري هزار و 579 ميليارد و 510 ميليون ريالي در طرح‌هاي عمراني و استاني در بخش پست از ابتداي برنامه چهارم توسعه است.
درحال حاضر يك هزار و 200 واحد پستي به شبكه T&T متصل شده‌اند و تعداد واحدهاي پستي متصل به شبكه online به 813 واحد رسيده است. اين آمار نشان‌دهنده تحقق 75 درصدي اهداف تعيين‌شده تا پايان شهريور ماه سال جاري است.
با توجه به تغييرات روزافزون نيازهاي ارتباطي مردم و افزايش سرعت نقل و انتقالات به وسيله فناوري‌هاي نوين، شركت پست با سرمايه‌گذاري وسيع در بخش زيرساخت مانند ايجاد و گسترش 3 هزار دفتر ICT شهري و 5 هزار و 700 دفتر ICT روستايي، ساماندهي شبكه و ايجاد سرويس‌هايي مانند پيك ويژه، پست مستقيم، پست لجستيك، دستيابي به اطلاعات مربوط به سرنوشت مرسولات از طريق شبكه هوشمند مخابرات(IN )، صندوق پست هوشمند و شناسه الكترونيكي داخلي و بين‌المللي، پست دوسويه، پست تركيبي، دفاتر آنلاين و چند منظوره گام‌هاي مهمي براي ارتقاي كيفي و كمي خدمات پستي برداشته است.
عملكرد بخش پست نشان‌دهنده آن است كه 82 درصد از اهداف تعيين‌شده براي به‌هنگام‌سازي كدهاي پستي محقق شده و تاكنون نزديك به 29 ميليون و 759 هزار و 435 ركورد در اطلاعات بانك كدپستي ده رقمي ثبت شده است.
در بررسي شاخص نقاط تماس آمار نشان مي‌دهد كه طي شش ماه نخست سال جاري ، 16 هزار و 692 دستگاه صندوق پست در كشور نصب شده و در كنار آن 62 هزار و 572 دستگاه صندوق شخصي به مشتريان واگذار شده است.
اين آمار نشان‌دهنده آن بوده كه تاكنون 3/47 درصد از برنامه طراحي شده براي اين شاخص محقق شده است.
در بررسي شاخص خطوط پستي ، آمار نشان مي‌دهد كه درصد خطوط پستي خصوصي به دولتي به عدد 98 درصد رسيده كه به معناي نزديك شدن قابل توجه سهم بخش خصوصي به دولتي است. طي دوره مورد بررسي ، چهار هزار و 674 خط پستي درون و برون استاني در چهار گروه زميني، ريلي ، هوايي و دريايي فعال بوده‌اند.
گزارش ارائه شده در زمينه فعاليت بخش‌هاي ارائه‌كننده خدمات ، نشان‌دهنده آن است كه اهداف اين بخش به صورت كامل محقق شده به گونه‌اي كه فعاليت 13 هزار و 592 واحد پستي دولتي در كنار 12 هزار و 383 واحد پستي غير دولتي به صورتي است كه درصد تحقق برنامه تا پايان شهريور ماه برابر با 100 درصد بوده و به معناي فعاليت كامل همه مراكز پستي در كشور است.
در زمينه تحقق اهداف بخش ترافيك پستي در مجموع 499 هزار و 788 مرسوله پستي ارسال شده است. اين شاخص در بررسي براساس سرانه ارسال مرسوله نزديك به 7 مرسوله به ازاي هر نفر مي‌رسد. اين آمار نشان‌دهنده تحقق اهداف 5/88 درصدي در اين بخش است.
بررسي شاخص‌هاي پستي در زمان آغاز به كار دولت نهم و مقايسه آن با امروز در بخش سرانه و ترافيك مرسولات پستي نشان مي‌دهد كه در شاخص‌هاي كمي پست از سال 86 تا 87 ، تعداد مرسولات پستي از 540 ميليون مرسوله به بيش از يك ميليارد مرسوله رسيده كه براساس اين، رشدي بالغ بر 100 درصد داشته است.
در شاخص پوشش مساحتي خدمات از 176 كيلومتر در سال 1383 به 124 كيلومتر در پايان سال 1386 رسيده‌ايم و بر همين اساس پوشش جمعيتي از 7 هزار و 405 نفر در سال 1383 به پنج هزار و 362 نفر در سال 1386 رسيده است.
براساس برنامه جهارم توسعه ، ترافيك مرسولات پستي در پايان اين برنامه بايد به 21 مرسوله به ازاي هر نفر برسد كه در پايان سال 1386 كه سال سوم برنامه چهارم توسعه بوده به 85/14 مرسوله رسيده است.
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن