تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آلودگي هاي صوتي عاملي جدي در بروز بيماري هاي قلبي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: آلودگي هاي صوتي عاملي جدي در بروز بيماري هاي قلبي
رييس بيمارستان قلب و عروق شهيد رجايي، آلودگي هاي صوتي را عاملي موثر در بروز بيماري هاي قلبي دانست و بر تغذيه مناسب اما كم حجم و تحرك كافي به منظور پيشگيري از بروز اين بيماري ها تاكيد كرد.
دكتر فريدون نوحي، رييس انجمن قلب و عروق ايران، در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به عوامل خطر بروز بيماري هاي قلبي - عروقي گفت: فشار خون به عنوان يكي از عوامل مهم ابتلا به بيماري هاي قلبي شناخته شده كه افزايش وزن از عوامل موثر بروز فشار خون است. همچنين ديابت عاملي جدي در ابتلا به بيماري هاي قلبي است كه درعين حال فشارخون را نيز به دنبال دارد. چربي خون و فشار خون بالا شانس ابتلا به بيماري هاي قلبي را چندين برابر افزايش مي دهد. عدم مصرف سيگار مي تواند از بروز بيماري هاي قلبي جلوگيري كند.
وي استرس هاي هيجاني و استرس هاي خاموش را از ديگر عوامل موثر در بروز بيماري هاي قلبي عنوان كرد و گفت: استرس هاي خاموش مانند آلودگي هاي صوتي به عنوان عاملي جدي در بروز بيماري هاي قلبي موثر هستند. آلودگي هوا ناشي از سوخت ناقص در ابتلا به بيماري هاي قلبي نقش اساسي دارند. دكتر نوحي برخورداري از تغذيه مناسب اما كم حجم را در پيشگيري از بروز بيماري هاي قلبي موثر دانست و گفت: استفاده از مواد چربي، قندي و نمك بايد محدود شود. همچنين كالري ورودي به بدن بايد متناسب با وزن و تحرك باشد. در مجموع بايد حدود 50 تا 60 درصد مواد نشاسته اي و 40 درصد مواد پروتئيني و چربي ميزان كالري ورودي به بدن را تشكيل دهند.
وي با تاكيد بر استفاده از ميوه جات و سبزيجات تازه در رژيم غذايي روزانه گفت: ترجيحا مواد پروتئيني از نوع گوشت سفيد و پرندگان استفاده شود. اين در حالي است كه گوشت قرمز نيز نبايد فراموش شود; چرا كه مواد موجود در گوشت قرمز در گوشت سفيد يافت نمي شود و اين مواد براي ترميم سلولي نياز است. در اين زمينه فست فود فروشي ها بايد به سمت عرضه مواد غذايي سالم هدايت شوند. رييس بيمارستان قلب و عروق شهيد رجايي بيماري هاي قلبي - عروقي را در سه دسته مادرزادي، بيماري هاي رماتيسمي و بيماري هاي عروق كرونرعنوان كرد و گفت: شيوع بيماري هاي مادرزادي قلبي اغلب در كل دنيا مشابه است كه عوامل محيطي نيز در بروز آنها موثر است. در مجموع به ازاي هر 100 نوزاد زنده يك مورد به بيماري مادرزادي قلبي مبتلاست. اين در حالي است كه ارتفاع زياد از سطح زمين به دليل ميزان اكسيژن كمتر، ريسك بيماري هاي مادرزادي قلبي را افزايش مي دهد. وي با اشاره به بيماري هاي رماتيسمي موثر در بروز بيماري هاي قلبي گفت: بيماري هاي رماتيسمي هنوز مشكل بهداشتي جوامع عقب مانده است. خوشبختانه در ايران پس از انقلاب به دليل بهبود شرايط بهداشتي، اقتصادي و اطلاعات بهداشتي، از بروز اين بيماري ها پيشگيري مي شود. در حال حاضر تعداد مبتلايان به بيماري هاي رماتيسمي آنقدر كم است كه حتي براي آموزش دستياران با مشكل مواجهيم.
دكتر نوحي بيماري هاي عروق كرونر را مشكل كل دنيا عنوان كرد و گفت: بيماري هاي عروق كرونر شايع ترين بيماري هاي قلبي و شايع ترين علت مرگ و مير در دنياست كه منجر به سكته قلبي مي شود. پيش بيني مي شود كه تا سال 2020 همه گيري در بروز بيماري هاي قلبي - عروقي وجود داشته باشد. كشورهاي پيشرفته به منظور جلوگيري، در اين زمينه وارد عمل شده اند. در ايران اغلب اقدامات انجام شده در زمينه اطلاع رساني است. وي با اشاره به روش هاي درماني بيماري هاي قلبي گفت: در حال حاضر روش هاي درمان اين بيماري ها در ايران متناسب با دنياست. اما به دليل برخي محدوديت ها حجم و وسعت كار در ايران كمتر از كشورهاي پيشرفته است. درمان دركشور ما برخلاف ساير كشورها بسيار ارزان است اما براي نيازمندان به خدمت گران تمام مي شود. در اين زمينه برخورداري از سيستم حمايتي بيمه اي جدي بسيار ضروري است. بحث بهداشت و درمان مشكل كل دنياست كه در اين زمينه دولت بايد تلاش و هزينه كند. رييس انجمن قلب و عروق ايران در ادامه اطلاع رساني را از مهم ترين رسالت هاي انجمن هاي علمي عنوان كرد و گفت: تشويق مردم به پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي - عروقي از جمله مهم ترين وظايف انجمن است كه در اين زمينه نسبتا موفق بوده است.
وي با اشاره به توزيع متخصصان قلب و عروق در كشور گفت: در حال حاضر حدود 100 تا 120 فوق تخصص قلب كودكان، حدود 220 فوق تخصص جراحي قلب و عروق و حدود بيش از هزار و 300 متخصص بيماري هاي قلب و عروق در كشور فعاليت دارند كه علاوه بر آن فلوشيپ هاي رشته هاي مختلف قلب و عروق نيز فعاليت مي كنند. توزيع نيروهاي پزشكي از جمله متخصصان قلب و عروق بسته به جمعيت و امكانات ارايه شده در استان هاي مختلف، متفاوت است. در حال حاضر شرايط تربيت نيروي متخصص در رشته قلب فراهم شده و در صورتي كه پذيرش بومي شود بسياري از مشكلات توزيع نيروي انساني حل مي شود.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن