تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819395425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس: حقوق نمايندگان زير يك ميليون تومان است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس مجلس: حقوق نمايندگان زير يك ميليون تومان است
جام جم آنلاين: علي لاريجاني گفت: حقوق نمايندگان مجلس طبق مصوبه هيئت رئيسه زير يك ميليون تومان است كه اين مسئله در ميان قيل و قال كاذب به هيچ وجه به اطلاع ملت نرسيد.


رئيس مجلس در جلسه علني امروز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي درباره مطالب منتشر شده درباره اعطاي تسهيلات به نمايندگان گفت: متأسفانه در دو هفته اخير مطالب غير حقي در مورد نمايندگان مجلس منتشر شده كه من آن را ظلم مضاعفي به نمايندگان مي نامم و لازم مي دانم در اين زمينه نكاتي را بگويم.

لاريجاني از رسانه ملي و ساير رسانه ها خواست اين مسايل را به درستي منتشر كنند.

وي تاكيد كرد: حقوق نمايندگان مجلس طبق مصوبه هيئت رييسه زير يك ميليون تومان است كه اين مسئله در ميان قيل و قال كاذب به هيچ وجه به اطلاع ملت نرسيد.

رئيس مجلس اضافه كرد: نمايندگاني كه از شهرهاي مختلف به تهران آمده اند تا در نهاد مجلس به قانونگذاري و نظارت اشتغال يابند، از داشتن حداقل سرپناه براي اسكان محروم هستند.

لاريجاني افزود: متأسفانه در ادوار مختلف مجلس خانه سازماني براي نمايندگان تدارك ديده نشده است و به همين دليل مدتها موقتا در هتل اسكان يافته اند.

وي با بيان اين كه هيئت رئيسه براي حل اين موضوع دو راه در پيش رو داشت، گفت: راه اول اين بود كه از طريق همكاري با دولت و شهرداري تهران مناطقي را مدنظر قرار داد تا ظرف چند سال آينده خانه هاي سازماني ساخته شود و مقدمات اين امر هم فراهم شده است.
لاريجاني در عين حال افزود: هر چند از قبل مي دانم بر سر بودجه همين امر بحث ايجاد خواهند كرد كه بودجه مجلس چند برابر شده است. اگر بناست بار كار انجام نشده چند دوره مجلس به دوش اين مجلس بيفتد، راهي جز سرمايه گذاري براي ساخت خانه سازماني نيست.

رئيس مجلس تاكيد كرد: اين طرح ربطي به نمايندگان فعلي ندارد و براي مجالس آينده است.

لاريجاني ادامه داد: چون اجراي اين پروژه چند سال طول خواهد كشيد، هيات رييسه براي تهيه مسكن نمايندگان از بودجه مجلس مبالغي كه حداكثر 80 ميليون تومان است، براي رهن مسكن آنان در نظر گرفت كه در مناطق جنوبي شهر تهران بتوانند خانه اي براي نمايندگان تدارك ببينند.

رئيس مجلس يادآور شد: پس از ساخت منازل سازماني يا اتمام دوره نمايندگي تمام اين وجوه به مجلس شوراي اسلامي مسترد خواهد شد و هيچ بخشي از آن به نمايندگان تعلق پيدا نمي كند.

لاريجاني اضافه كرد: متاسفانه اين مسير روشن به نوعي دستاويز قرار گرفت و اين تلقي را ايجاد كرد كه نمايندگان مجلس از اين بابت وجهي به حساب خود دريافت كرده اند.

رئيس مجلس تصريح كرد: چنين وجهي مربوط به نمايندگان نيست. اين براي ايجاد مسكن است كه بعداً به مجلس مسترد خواهد شد.
لاريجاني ادامه داد: اين كار خلاف اخلاق و مغاير با آداب حكومتراني بوده است.

به گزارش ايرنا علي لاريجاني همچنين در ابتداي سخنان خود به سالگرد پذيرش كاپيتوالاسيون اظهار داشت:رئيس مجلس شوراي اسلامي توافقنامه امنيتي آمريكا با عراق را كاپيتوالاسيون آمريكايي‌ها خواند و تاكيد كرد: تهران خواسته اي جز دموكراسي در عراق و امنيت واقعي در اين سرزمين ندارد.

وي افزود: در سال 1343، پذيرش اين معاهده ننگين توسط رژيم شاه اوج وابستگي رژيم ديكتاتوري و حقارت آن را نشان مي داد.

رئيس مجلس با يادآوري اينكه آمريكايي ها در پي آن هستند كه به بهانه هم پيماني، همه حقوق انساني و روابط متعارف ديپلماتيك را يكسره به كنار نهاده و سلطه خود را با وقاحت، قانوني جلوه دهند،تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران خواسته اي جز دموكراسي در عراق و امنيت واقعي در اين سرزمين ندارد و ايالات متحده بايد نسبت خود را با اين دو موضوع روشن كند و كارنامه خود را ارزيابي كند.

وي اضافه كرد: از سوي ديگر بحران مالي درآمريكا كه ريشه در سالهاي گذشته دارد، امري عبرت آموز است. از سال 2001 كه رئيس جمهوري آقاي بوش آغاز شد، بودجه آمريكا 200 ميليارد دلار مازاد داشت اما سياست هاي اشتباه در زمينه هاي مختلف، كاهش ماليات‌ها، پايين آوردن نرخ بهره خصوصاً‌ در مورد مسكن به انفجار بازار مسكن منجر شد.

لاريجاني افزود: اين وام هاي كم اعتبار به عنوان اسناد بهادار وارد بازار بورس شد و عملاً شكاف عميق بين دو بخش اقتصادي آمريكا يعني اقتصاد بورس و بانك و اقتصاد واقعي ايجاد كرد.

وي افزود: اين چهره زشت بعد از 44 سال امروز در كشور همسايه و مسلمان ما در عراق مجدداً تحت عنوان توافقنامه امنيتي در حال تكرار است.
رئيس مجلس افزود: آمريكايي ها از همه ابزارهاي خود براي انعقاد اين توافقنامه استفاده كردند تا براي شكست مفتضحانه خود در عراق دستاوردي در داخل آمريكا براي توجيه افكار عمومي دست و پا كنند.

لاريجاني يادآور شد: در سال 2003 كه آمريكا، عراق را اشغال نظامي كرد تا امروز، تمامي تصورات و خيالات واهي خود را بر باد رفته يافتند.

رئيس مجلس افزود: از تخيل برج دموكراسي در عراق تا سلطه وحشت و جنايت در ابوغريب و ايجاد ويراني و زخمي و به شهادت رسيدن بيش از 800 هزار نفر عراقي آنقدر فاصله است كه رسوايي ديپلماسي يكجانبه گرايي آمريكا را در بعد سياسي در منطقه به صورت نامه هاي ناهماهنگ واپسين معنادار كند.

وي افزود: به نظر مي رسد ايالات متحده آمريكا با فريبكاري به دنبال اين است كه هزينه فضاحت لشكر كشي به عراق را با كار كاپيتالاسيون در آن كشور ترميم كند تا شايد در انتخابات چند روز آينده آخرين تقلاي مذبوحانه را به انجام برساند.

رئيس مجلس افزود: اشتباه ديگر آمريكا اين است كه تصور مي كند با تهديد از سويي و تطميع از جانب ديگر مي تواند صحنه گرداني كند و در اين معركه ناتواني خود را در لسان وزير خارجه آمريكا به ايران منتسب مي كند.

لاريجاني تاكيد كرد: اين در حالي است كه ملت عراق و مردان سياسي آن ديار درك عميقي از ماجرا دارند و صيانت عراق را در بازيهاي چماق و هويج به فراموشي نمي سپارند.

رئيس مجلس اضافه كرد: از سوي ديگر دو جنگ پرهزينه عراق و افغانستان سبب شد كه در وضعيت فعلي كه آقاي بوش دولت را ترك مي كند، ايالات متحده با كسري بودجه 450 ميليارد دلاري مواجه است.

لاريجاني افزود: مهمتر اين كه بدهي دولت آمريكا بالغ بر هزارها ميليارد دلار مي باشد و اين در حالي است كه در سال 2001 آمريكا جزو كشورهاي طلبكار بوده و حال جزو مقروض‌ترين كشورهاي جهان است.

وي يادآور شد: اين بحران كه از آن به بحران اعتبار و بحران بي اعتمادي ياد مي شود و عده اي از اقتصاددانان ريشه آن را در عملكرد بانكهاي سايه، موسسات وام دهنده، دلالان، صندوقهاي خريد و فروش سريع و صندوق هاي بازار پول يافتند كه به 11 سپتامبر اقتصادي مانند است.

رئيس مجلس گفت: اين ماجرا همراه با شكست ديپلماسي اقدام پيش دستانه آنان و تئوري پردازي هاي خيالي خاورميانه جديد در لبنان، افغانستان، عراق و طرح مرده آناپوليسم نتيجه بازي ناشيانه شبكه پسران مسن محافظه كاران ماجرا جوست.

لاريجاني يادآور شد: تلاش شد در سفر اخير به اروپا و منطقه، پيرامون بحران مالي بين المللي بحث هاي جدي با صاحب نظران داشته باشيم و ريشه ها و عواقب آن را بررسي كنيم.

رئيس مجلس اظهارد اشت: به نظر نمي رسد اين بحران به زودي قابل علاج باشد و ترميم هاي تزريق يا تضمين 700 ميليارد دلاري در آمريكا و حدود 1200 ميليارد يورويي در اروپا ماجرا را متوقف كند. سرريز نمودن هزينه اين بحران در كشورهاي منطقه و صاحب انرژي و ايجاد هراس تصنعي در كشورها براي چاپيدن اموال آنان از روش هايي است كه امروز دنبال مي كنند.

وي گفت: اروپايي ها به جاي اين روش هاي منسوخ مي توانند از روش هاي جديدي در خاورميانه استفاده كنند كه دو طرف توسعه ببينند.
لاريجاني همچنين از مركز پژوهش هاي مجلس خواست تا حوادث اخير اقتصادي جهان را پيگيري كنند و براي جلوگيري از رشد آن گزارشي تهيه و مجلس را در جريان امر قرار دهند.

رئيس مجلس همچنين از كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي خواست تا گزارش دوم خود را به مجلس ارايه كند تا نمايندگان فارغ از بحث هاي رسانه اي در جريان بررسي كارشناسي طرح قرار گيرند و در اين شرايط حساس با بصيرت كافي لايحه دولت را مورد بررسي قرار دهند.
لاريجاني تاكيد كرد: بايد حق داد كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به چنين مساله مهم و ملي وراي فضاسازي هاي رسانه اي توجه نموده و تصميم گيري كنند.

رئيس مجلس همچنين درگذشت «طاهره صفارزاده» پژوهشگر زن جهان اسلام را تسليت گفت.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 413]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن