تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819321689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايان عصر طلايي ايپك؛ شكاف در لابي صهيونيستي ايالات‏متحده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پايان عصر طلايي "ايپك"؛ شكاف در لابي صهيونيستي ايالات‏متحده
خبرگزاري فارس: دهها تن از شخصيت‏هاي يهودي در آمريكا به تازگي اقدام به تاسيس يك لابي جديد در اين كشور كرده‌اند كه مخالف سياست هاي لابي صهيونيستي موجود (ايپك) هستند.


دهها تن از شخصيت‏هاي يهودي در آمريكا به تازگي اقدام به تاسيس يك لابي جديد در اين كشور كرده‌اند كه مخالف سياست هاي لابي صهيونيستي موجود (ايپك) هستند.
به گزارش "الف" از واشنگتن پست و الراي العام، اين گروه جديد كه "جي-استريت" (خيابان يهودي) و كميته اقدام سياسي آن "جي استريت پك" نام دارد، استراتژي خود را مقابله با جهت‏گيري نومحافظه‏كارانه و مسيحيت انجيلي حاكم بر سياست‏هاي آمريكا در رابطه با اسرائيل اعلام كرده‏اند.
سران اين گروه مدعي شده اند، هدفشان از ايجاد يك لابي جديد در مقابل ايپك، تشكيل كشور فلسطيني كه در كنار اسراييل به سر ببرد و نيز دستيابي به توافقنامه‏هاي صلح بين اسراييل و همسايگان عربي‏اش است.
"جرمي بنامي" رييس اين لابي اسراييلي كه قبلا در كابينه بيل كلينتون مشاور سياست داخلي بوده است با صدور بيانيه اي اعلام كرده است: « تاكنون و از مدت‏ها قبل، جناح دست راستي افراطي، بر محافل امريكايي حامي اسراييل مسلط بوده است. عبارت حمايت از اسراييل از آن گروهي شده است كه افكار و انديشه هاي آنها مورد مخالفت اكثر آمريكاييهاي يهودي و غير يهودي قرار دارد. افكار آنها شامل حمايت از جنگ با عراق و نيز زدن بر طبل جنگ با ايران و مانع تراشي در پايان دادن به منازعه اعراب و اسراييل است.»
بنامي در ادامه تاكيد كرد: « زمان آن رسيده است كه روشن شود حاميان اسراييل در آمريكا خواهان دستيابي به راه حل تاسيس دو كشور اسراييل و فلسطين و امضاي توافقنامه صلح فراگير بين اسراييلي ها و همسايگانش هستند.»
از جمله شخصيت‏هاي برجسته عضو اين لابي جديد "راب مالي" از مشاوران امور خارجه باراك اوباما نامزد دموكرات انتخابات آتي امريكا است كه با گروه بيل كلينتون نيز كار كرده و بارها به سوريه سفر كرده و با بشار اسد نيز ديدار داشته است.
از ديگر اعضاي اين لابي "دانيل ليوي" از «مركز مطالعات امريكاي جديد» است كه در مذاكرات صلح اسلو و طابا حضور داشته است.
همچنين ژنرال "عمرام متزنا" از نامزدهاي سابق نخست وزيري اسراييل، "شلومو بن عامي" و "الون لئيل" وزير و وكيل سابق وزارت امور خارجه اسراييل و نيز "اورام بورگ" رييس سابق كنست امنون، "شاحاك" رئيس سابق ستاد مشترك اسرائيل و "داليا اسحاق رابين" نماينده سابق كنست در اين لابي عضو شده اند.
جمعيت يهوديان آمريكا حدود 6 ميليون نفر برآورد شده كه كمتر از 2 % كل جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهد. اما طرفداران صهيونيسم در آمريكا با ايجاد تشكل هاي مهم و ارتباط كامل بين منافع آمريكا و اسرائيل به يكي از بانفوذترين گروه هاي تاثيرگذار در سياست خارجي دولت آمريكا تبديل شده اند.
در آمريكا 281 سازمان يهودي و 250 اتحاديه منطقه اي يهوديان وجود دارد كه يكي از مهمترين لابي هاي يهوديان در آمريكا "كميته امور عمومي آمريكا و اسرائيل" موسوم به «ايپك» مي باشد كه از دهه 1329 شروع به فعاليت نموده و از همان بدو تاسيس هدف خود را تلاش براي تصويب قوانيني در جهت حمايت از اسرائيل اعلام كرده است.
يكي از روش هاي ايپك در فرآيند تصميم گيري در آمريكا اين بوده است كه از طريق گروه هايي موسوم به «پك ها» در سراسر ايالات متحده به سياستمداران بطور غيرمستقيم كمك نمايد. در صورتيكه نماينده اي اظهار مخالفت نمايد آن را در سطح وسيعي به اطلاع جوامع يهودي مي رسانند تا وي را تحت فشار قرار دهند. در سايت ايپك اهدافي مانند مهار برنامه هسته اي ايران و تامين كمك 3 ميليارد دلاري براي اسرائيل بعنوان مهمترين اهداف آيپك ذكر شده است .
انتهاي پيام/
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن