تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819309800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زباله های یک فرد- خوش شانسی فرد دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آیا شما تاکنون به خاطر اینکه زندگی طبق میلتان نبوده، دچار افسردگی شده اید؟ در اینجا مطلبی شگفت آور می خوانید که به شما کمک می کند پی ببرید که زندگی همیشه فرصتهایی برای موفقیت در اختیار شما می گذارد.......
هورینوچی کوئیچیرو یک مرد ژاپنی است که یک تاجر کاملاً ورشکسته بود و بعد از مدتی امپراطور 100 میلیون دلاری تجارت شد. هورینوچی زمانی که حدوداً 30 سال داشت ورشکست شد او ورشکسته، خسته، به هم ریخته و سرافکنده، سوار اتومبیلش شد، به راه افتاد و از خانواده و طلبکارانش گریخت. او ماهها در خیابانها بین سایر افراد بی خانمان زندگی کرد و ساعتها درباره سرنوشت ظاهراً غم انگیزش فکر می‎کرد. او پس از مدت زیادی تفکر به سه نکته مهم پی برد:
" کیفیت مطلوب زندگی" اصطلاحی بود که او آن را درک نکرده بود. ذهن او با موفقیت مشغول شده بود و فکر می‎کرد با صرف پول به میزان کافی، می تواند زندگی خوبی برای خودش فراهم کند. او هر چه بیشتر برای بدست آوردن مادیات تلاش می کرد، از معنویات فاصله بیشتری می گرفت.
با فرا رسیدن فصل زمستان هورینوچی، روزی بی هدف، سرگردان بود و بطور تصادفی یک بخار نفتی شکسته که در زباله ها رها شده بود پیدا کرد.هورینوچی همیشه از تعمیر وسایل لذت می برد و بی اختیار تصمیم گرفت بخاری شکسته را در اتومبیلش بگذارد و آن را برای تعمیر ببرد. تا غروب از اطراف نفت خریداری شده بود و او و گروه کوچک دوستان آواره اش از گرمای نشاط بخش بخاری لذت می بردند. هنگامی که هورینوچی آنجا نشست، فهمید که نه فقط از کار تعمیر لذت می برد، بلکه از فرصتی هم که برای حیات دوباره به بخاری داده بود لذت می برد.
در آن لحظه او عهد بست که برای حیات دوباره خودش هم تلاش کند. اندکی بعد او دریافت که این تمایل شخصی او برای شروع دوباره می تواند یک تجدید حیات شگفت انگیز برای دیگران هم باشد. اگر شما مدتی در ژاپن بمانید از کیفیت و کمیت اجناس خانگی که دور ریخته می شوند حیرت زده می شوید. شما به راحتی می توانید بین آنها تلویزیون ، توستر(دستگاه نان برشته کن)، ضبط صوت سی دی دار، وکامپیوتر قابل استفاده پیدا کنید. مردم سابقاً بر این باور بودند که ژاپنی ها هرگز اجناس دور ریخته شده را خریداری نمی کنند چون تصور می کنند که بوی عجیبی دارند و کثیف به نظر می رسند. هورینوچی ثابت کرد که همه در اشتباهند!
او روحیه ماجراجویانه خود را با تمرکز روی آنچه از انجامش لذت می برد زنده کرد- بجای آنکه به انبوه زباله های ژاپن بیفزاید، به تعمیر وسایل و بازیافت اجناس پرداخت. در همین زمان او دریافت که با تمرکز روی کیفیت زندگی و رضایت شغلی، احتمالاً به ثبات مالی هم می رسد. او به تدریج، کسب و کار جمع آوری، تعمیر و فروش مجدد کالاهایی را که در زباله ها ریخته شده بودند توسعه و گسترش داد. دست بر قضا، به محض اینکه هورینوچی کسب و کار بازیافتش را به راه انداخت- فروپاشی اقتصاد ژاپن آغاز شد. معاملات زیادی با شکست مواجه شدند، " ناگهان" مردم خود را به طور کامل برای خرید اجناس دست دوم آماده کردند تا در خرج پول صرفه جویی کنند.
همگام با عهدی که هورینوچی با خود بسته بود تا زندگی اش را به وضع مطلوبی برساند، انگار که همه مردم جهان هم داشتندبه او کمک می کردند. سرانجام او توانست فروشگاهش را باز کند و بقیه هم طبق آنچه می گویند، سرگذشت است.
او اکنون بیش از 200 فروشگاه دارای جواز، با فروش ناخالص بیش از 100 میلیون دلار در سال و معاملات زیاد و جدید در مراحل اولیه برنامه ریزی دارد. شما چطور؟ آیا تمایل دارید با تمرکز روی آنچه بیشترین شادی را برایتان به ارمغان می آورد زندگیتان را دوباره به دست آورید و به آن اولویت دهید؟
اگر شما نسبت به همه موهبت های زندگی حساس باشید، ممکن است به کلید موفقیت که در توده " زباله های" با کیفیت بالا پنهان است دست یابید. آیا یک فرد واقعاً شاد می تواند" ناموفق" باشد، چنین چیزی غیر ممکن است.
ترجمه : معصومه ابتیاع






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن