تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819376815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الهام از ملخها در ساخت كوچكترين روبات جهنده جهان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: الهام از ملخها در ساخت كوچكترين روبات جهنده جهان
هدف استفاده از آن در تحت نظر گرفتن شرايط محيط زيست، حفاظت از گياهان در مقابل تاخت و تاز ملخ ها و همچنين جستجو و كاوش افراد گم شده است.
محققان موسسه سيستمهاي هوشمند در لوزان با الهام از حركت حشراتي مانند ملخ موفق به ساخت كوچكترين روبات جهنده جهان شدند.
محققان سوئيسي كوچكترين روبات كاوشگر جهان را جهت رفع مشكل روبات هايي كه به صورت رايج براي كاوش و جستجو در طبيعت مورد استفاده قرار مي گيرند، توليد كردند.
روباتهاي كوچك معمولا براي پيمودن مسيرهاي پر مانع با مشكل روبرو بوده و زمان زيادي را صرف خواهند كرد. براي حل اين مشكل محققان به طبيعت روي آورده و با الهام از ساختار بدني جيرجيرك ها و ملخها كوچكترين روبات جهنده جهان را ساختند.
با بررسي حركات اين حشرات، محققان در يافتند كه اين دو گونه قادرند مسافتي در حدود 95 سانتيمتر را بر روي زمين ناهموار و تنها با استفاده از يك جهش، طي كنند اين در حالي است كه طي اين مسافت تنها با راه رفتن، زمان بيشتري را به خود اختصاص خواهد داد.
بر اساس اين مشاهدات، محققان روبات كوچكي را ابداع كردند كه با استفاده از دو پاي فنري كه نيروي آن از موتورهايي مشابه موتور لرزاننده گوشي هاي همراه، تامين مي شود قادر خواهند تا ارتفاع 2.4 متري به بالا بجهند.
اين روبات تنها 5 سانتيمتر طول و 7 گرم وزن داشته و قادر به حمل تجهيزاتي از قبيل حسگرها و دوربين به اندازه نيمي از وزن خود خواهد بود.
به گفته محققان اين روبات در حال حاضر در مرحله فرود آمدن بر روي زمين با مشكلاتي مواجه بوده و در حال تكميل است. محققان قصد دارند تا سال آينده با افزودن بالهايي كوچك به اين روبات فرود ايمن آن را بر زمين ممكن كنند.
هدف از ابداع اين ابزار كوچك، استفاده از آن در تحت نظر گرفتن شرايط محيط زيست، حفاظت از گياهان در مقابل تاخت و تاز ملخ ها و همچنين جستجو و كاوش افراد گم شده است.
 سه شنبه 30 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن