تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819375081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر اعلام شد:طرح ملي الگوي مصرف بهينه آب كشاورزي در دو استان كشور آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر اعلام شد:طرح ملي الگوي مصرف بهينه آب كشاورزي در دو استان كشور آغاز شد
كرج - خبرگزاري مهر: مدير كل دفتر مديريت بهره وري آب كشاورزي وزارت جهاد كشاورزي گفت: در حال حاضر به هنگام سازي طرح ملي الگوي مصرف بهينه آب كشاورزي در دو استان قزوين و فومنات گيلان به صورت پايلوت آغاز شده است.

عليرضا پرستار در گفتگو با خبرنگار مهر در كرج اظهار داشت: طرح به هنگام سازي سند ملي الگوي مصرف بهينه آب كشاورزي در سال 75 تهيه شد و در سال 77 به تصويب و تاييد هيئت دولت رسيد و هدف از تدوين آن برآورد نياز آبي گياهان بود.

وي افزود: تاكنون ملاك اصلي در معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي در سنجش ميزان و تامين آب گياهان، سند مذكور بوده است و هم اكنون با توجه به تغيير شرايط اقليمي، بايد اين سند به روز رساني شود.

اين مسئول خاطرنشان كرد: طبق آيين نامه سال 75 در مورد بهينه سازي مصرف آب كشاورزي، معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي اقدامات خوبي انجام داده است كه از جمله اقدامات انجام شده توسط اين معاونت، شناسايي گياهان با توجه به راندمان شبكه هاي مختلف كشور و نقاط تحويل آب در منابع سطحي و زيرزميني بود.

مدير كل دفتر بهره وري آب كشاورزي عنوان كرد: چون اين سند در سال 77 نهايي و تصويب شد، هم اكنون بايد به روز شود و براي اين اجراي اين امر طي دو سال گذشته طي عقد قرارداد با مشاور، زيرساختها فراهم شد و هم اكنون به هنگام سازي اين سند به صورت پايلوت در استان قزوين و فومنات استان گيلان در حال اجرا شدن است.

وي يادآور شد: اين طرح با همكاري يك مشاور از كشور هلند اجرايي و نظارت مي شود همچنين به هنگام سازي سند ملي الگوي مصرف بهينه آب كشاورزي در استان سيستان و بلوچستان در حال انجام مراحل نهايي است.

اين مسئول متذكر شد: كار به هنگام سازي و به روز كردن اين سند امر ضروري است همچنين بايد پروژه هاي كوچك و زودبازده تامين آب كشاورزي در كشور اجرا شود.

معاونت آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي در جاده محمدشهر كرج واقع است.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن