تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812134944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياهي و تلخي در پايان فيلم جدايي نادر از سيمين


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سياهي و تلخي در پايان فيلم جدايي نادر از سيمين خبرگزاري فارس: يكي از بينندگان نوشته است: پايان فيلم «جدايي نادر از سيمين» به كارگرداني اصغر فرهادي سياه و تلخ است و معلوم نيست چرا برخي از هنرمندان به جاي ايجاد اميد،نشاط و زندگي اصرار دارند كه قصه خود را با سياهي و تلخي به پايان رسانند. به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري فارس، متن يادداشت عباس علوي به اين شرح است: «جدايي نادر از سيمين» جديدترين فيلم اصغر فرهادي است كه با بازي ليلا حاتمي، شهاب حسيني، پيمان معادي، ساره بيات، سارينا فرهادي، علي اصغر شهبازي، بابك كريمي، شيرين يزدان بخش، كيميا حسيني و با حضور مريلا زارعي روايت مي‌شود. اين فيلم با فيلمنامه، تهيه‌كنندگي و كارگرداني‌اصغر فرهادي ساخته شده است.فرهادي توانسته به خوبي نقش كارگرداني خود را در غالب بازيگران حفظ كند. ابتداي اين فيلم كسالت آور است كه البته علت آن اين است كه مرارت هاي نگهداري يك بيمار آلزايمري به تصوير كشيده مي شود، ولي پس از دقايقي فيلم پر جاذبه مي‌شود و مخاطب را تا آخر به دنبال خود مي‌كشاند و دغدغه مخاطب مذهبي اين است آيا خانم متدين فيلم تا پايان فيلم دچار لغزش مي‌شود يا نه كه البته غلبه فيلم خوشبختانه اين است كه او صداقت و پاكي خود را تا آخر حفظ مي‌كند و اين يكي از نكات ارزشمند فيلم است. اصغر فرهادي در اين فيلم تلاش كرده كه تا جايي كه مي‌تواند واقع‌گرايي كرده و مسائل اجتماعي روزمره همچون بحث طلاق، دادگاه و بيكاري را به تصوير بكشاند و در اين كار تا حدودي توام با سياهي و تلخي موفق هم بوده است. اما در يكي از ديالوگ‌ها نگاه سياهي از دستگاه قضايي ترسيم مي‌كند.جايي كه بازيگر نقش شهاب حسيني قصه بيكاري اش را طرح مي كند. در اين فيلم يك خانم بسيار معتقد، متدين كه در عين حال چادري و بسيار زحمتكش كه تا آخر فيلم هم صداقت، پاكي و تدين خود راحفظ مي‌ كند، نشان داده مي شود.اين خانم در يكي از ديالوگ‌ها مورد اتهام دزدي قرار مي‌گيرد؛ در حاليكه خانم متدين حتي به امام حسين (ع)قسم مي‌خورد كه دزدي كار او نبوده اما صاحبخانه اين اتهام را تكرار مي‌كند. متأسفانه فرهادي اتهام دزدي او را تا پايان فيلم بلاتكليف مي‌گذارد. پايان فيلم، قصه جدايي و تلخ است كه البته حكايت بسياري از هنرمندان عرصه سينماست و معلوم نيست كه چرا آدم‌هايي كه به خوبي باهم حرف مي‌زنند، گفت‌وگو مي‌كنند، ديالوگ دارند،منطقي هستند، در شدت مشكلات با هم همكاري و براي هم فداكاري مي كنند، اينگونه بايد سرنوشت تلخ جدايي را داشته باشند و چرا اصولا فرهادي سياهي را براي پايان فيلمش انتخاب مي كند. چرا هنرمنداني مثل فرهادي فصل كردن را به جاي وصل كردن انتخاب مي كنند؟ نكته منفي و شايد ابهام آلود ديگر فيلم شهادت دروغ يك معلم (مريلا زارعي)است كه البته پس از تهديد شوهر خانم متدين(شهاب حسيني) يا پي بردن به حقيقت ماجرا شهادت خود را پس مي گيرد. معلمي كه جامعه ما بايد خود را مديون زحمات او بداند. به هر حال فيلم كماكان ابهام درباره شخصيت معلم را با خود دارد؛ شايد فرهادي از ابهام ترديد آميز بيش از اندازه در سينماي خود استفاده كرده باشد. انتهاي پيام/




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن