تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819397990




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيمي از خسارات كشاورزان زيرپوشش بيمه پرداخت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نيمي از خسارات كشاورزان زيرپوشش بيمه پرداخت شده است
قائم مقام صندوق بيمه محصولات كشاورزي گفت: تاكنون نيمي از خسارات كشاورزان زير پوشش اين صندوق در سال زراعي 87 - 86 پرداخت شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "محمدحسين صفرپور طاهر" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، برآورد خسارات كشاورزان زيرپوشش صندوق بيمه محصولات كشاورزي را در سال زراعي يادشده چهار تريليون و 557 ميليارد ريال اعلام كرد.
وي افزود: برنامه ريزي و برآورد اوليه صندوق بيمه محصولات كشاورزي، پرداخت سه تريليون و 340 ميليارد ريال خسارت به كشاورزان بود كه اين ميزان به دليل سرمازدگي و خشكسالي همزمان در سال زراعي گذشته به چهار تريليون و 557 ميليارد ريال افزايش يافت.
وي اظهار داشت:‌ قرار بود 47 درصد خسارات پرداختي به كشاورزان از محل حق بيمه دريافتي از آنان و 53 درصد سهم دولت تامين شود كه عملا سهم دولت به 80 درصد رسيد.
وي مجموع حق بيمه دريافتي از كشاورزان را در سال زراعي گذشته 900 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت:‌ دولت امسال 2 تريليون و 300 ميليارد ريال اعتبار براي صندوق بيمه محصولات كشاورزي در نظر گرفته بود كه با وقوع خشكسالي و تصويب متمم بودجه 87 براي جبران خسارت خشكسالي، 2 تريليون ريال اعتبار اضافي به اين صندوق اختصاص يافت.
صفرپور طاهر از توجه ويژه دولت و مجلس به افزايش بيش از 100 درصدي اعتبارات صندوق بيمه محصولات كشاورزي در سال جاري قدرداني كرد و افزود: با اين وجود، صندوق بيمه محصولات
كشاورزي به دليل تكافو نبودن اعتبارات در سالهاي گذشته و استقراض از بانك كشاورزي، هفت تريليون ريال به اين بانك بدهي انباشته دارد.
وي همچنين برنامه ريزي و برآورد اوليه صندوق بيمه محصولات كشاورزي براي پرداخت خسارت به كشاورزان را در سال زراعي 88 - 87 چهار تريليون و 270 ميليارد ريال معادل حدود 10 درصد ارزش بيمه اي بخش كشاورزي اعلام كرد.
به گفته وي، صندوق بيمه محصولات كشاورزي ايران هم اكنون يك ميليون و 800 هزار نفر بهره بردار بخش كشاورزي معادل حدود 50 درصد توليدكنندگان اين بخش و 96 محصول مختلف را زير پوشش بيمه اي دارد كه از نظر تنوع پوشش بيمه اي محصولات، رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است.
وي يكي از پايه هاي امنيتي كشورها را امنيت غذايي دانست و افزود: كشاورزي مرزي جز امنيت نمي شناسد و صندوق بيمه محصولات كشاورزي نيز درصدد است با ارايه خدمات متنوع اين امنيت را در بخش ايجاد كند.
صفرپور طاهر،‌ زمان تشكيل صندوق بيمه محصولات كشاورزي را سال 1353 اعلام و تصريح كرد: اگرچه اين صندوق تا 10 سال پس اززمان تاسيس جايگاه مناسبي نداشت اما پس از آن توانسته است موقعيت مناسبي را براي خود كسب كند.
به گفته وي، اين صندوق هم اكنون تعداد تعرفه هاي خسارات پرداختي به كشاورزان را از 700 تعرفه تا پايان برنامه سوم به حدود يكهزار تعرفه افزايش داده است.
وي يكي از چالشهاي موجود در خصوص بيمه محصولات كشاورزي را تاخير در تخصيص و ابلاغ اعتبارات براي پرداخت خسارات به كشاورزان دانست و افزود:‌ با اين وجود،‌ سرعت پرداخت خسارت به كشاورزان در سال جاري 50 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
وي در ادامه رشد سالانه بهره وري در بيمه كشاورزي را با لحاظ تعداد بيمه نامه تعديل شده و ارزيابي خسارت به عنوان ستانده و نيروي كار، سرمايه ثابت، نهاده هاي واسطه و پرداختهاي خسارت به عنوان نهاده، 04/13 درصد اعلام كرد.
قائم مقام صندوق بيمه محصولات كشاورزي همچنين يكي از برنامه هاي اين صندوق را توسعه بيمه در مقابل خسارات ناشي از عوامل خطرزاي قهري و طبيعي خواند و گفت: رويكرد صندوق متوجه كردن خسارات ناشي از عوامل مديريتي به سمت كشاورزان و برنامه ريزان است.
وي افزود:‌ امسال براي نخستين بار طراحي و اجراي سامانه الكترونيكي بيمه كشاورزي به صورت آزمايشي آغاز شده است كه در صورت موفقيت، اجراي رسمي آن از كشت بهاره در سال آينده آغاز خواهد شد.
اقتصام ** 9134 ** 1558
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن