تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتخابات كميته ملي المپيكعلي‌‏آبادي مي‌‏آيد؛ ديگران براي دبيركلي تلاش مي‌‏كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: انتخابات كميته ملي المپيكعلي‌‏آبادي مي‌‏آيد؛ ديگران براي دبيركلي تلاش مي‌‏كنند


تهران- خبرگزاري كار ايران
انتخابات كميته ملي المپيك كه هفتم آبان ماه آينده برگزار خواهد شد، يكي از چالش هاي بزرگ ورزش ما در روزهاي آينده خواهد بود.

به گزارش ايلنا ، در حالي كه در نظام جمهوري اسلامي ايران، هدف خدمت است و تمامي مسوولان و دست اندركاران ورزش هدف از قبول مسووليت هاي مختلف را خدمت به ورزش مي دانند اما امروزه كار به گونه اي رقم خورده كه برخي از مسوولان به منافع شخصي خود بيش از خدمت اهميت مي دهند!
اين روزها و در حالي كه فضا براي كانديدا شدن افراد واجد شرايط براي احراز پست هاي مختلف كميته ملي المپيك فضاي آزاد و مطلوبي است اما بعضاً شاهد رفتار هايي از سوي برخي افراد هستيم كه نمي تواند خيلي از سر حسن نيت باشد. مسوولي كه با همين شرايط و در چارچوب همين تشكيلات چهار سال پيش بر كرسي رياست كميته ملي المپيك تكيه زده، ‌‏امروز كه فضا را به سود خود نمي بيند با پشت پا زدن به همه اصول موجود اعلام مي كند كه اعضاي مجمع در انتخابات هيات رئيسه مستقل نيستند و جالب اينكه وي با راي همين اعضا چهار سال بر رياست كميته ملي المپيك تكيه زده است! امروز عده اي كه خطر حذف خود را از كميته ملي المپيك به چشم مي بينند، فرياد بر مي آورند كه سازمان تربيت بدني از اهرم قانوني خود براي به دست گرفتن كرسي هاي كميته ملي المپيك خيز برداشته است غافل از اينكه اين روند و اين روالي است كه 30 سال است ورزش ما طي كرده و هميشه كار بر همين منوال بوده است.
امروز سيماي جمهوري اسلامي ايران كه بايد در فضايي بي طرف و منصفانه انعكاس دهنده ديدگاه هاي كانديداها و جناح هاي مختلف باشد، به طور يك‌‏جانبه و يك طرفه به سوي يك فرد خاص و گروهي خاص گرايش نشان مي دهد و كار به گونه‌‏اي در سيما رقم خورده كه صداي سازمان تربيت بدني درآمده و معاون سازمان ورزش طي نامه هاي جداگانه‌‏اي از ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما خواسته تا بر روند جبهه گيري هاي اين سازمان در قبال انتخابات كميته ملي المپيك نظارت دقيق تر و موشكافانه تري داشته باشد. از اين درگيري ها كه بعضاً فضا را به سمت و سوي نامطلوبي سوق مي دهد بگذريم به كانديداهايي مي رسيم كه خود را براي حضور در انتخابات هفت آبان ماه آماده مي كنند. آنچه كه مسلم است اينكه هيچ‌‏كدام از كانديداها به غير از رضا قراخانلو رئيس فعلي كميته ملي المپيك به سمت رياست نرفته اند و بعيد است كه تا زمان مشخص شدن حضور يا عدم حضور محمد علي آبادي در انتخابات فوق،‌‏ كانديداي ديگري براي پست رياست ثبت نام كند اما رقابت اصلي بر سر ميز دبير كلي است. بهرام افشارزاده كه گويا كرسي دبير كلي در گذشته خيلي برايش خوش يمن بوده اولين نفري است كه براي دبير كلي ثبت نام كرده و گفته مي شود او رايزني هاي فراواني را با فدراسيون ها،‌‏سازمان تربيت بدني و ساير اعضاي مجمع داشته است اما رقيب بزرگ او وحيد مرادي است كه در سكوت كارش را براي احراز پست دبير كلي انجام مي دهد.
كارشناسان بر اين باورند كه شانس وحيد مرادي با توجه به ارتباطات بسيار خوب وي با مجامع جهاني و همچنين رايزني هايي كه وي با سازمان تربيت بدني داشته فعلاً‌‏ بيش از ساير كانديداهاي دبيركلي است. كارنامه ضعيف افشارزاده در فدراسيون وزنه برداري و امتحاني كه او در گذشته در پست دبير كلي كميته ملي المپيك پس داده اعضاي مجمع را مجاب خواهد كرد تا به فكر كانديداي اصلح تري باشند هر چند كه تا روز انتخابات هيچ چيز مشخص نيست چرا كه ممكن است در لحظه آخر اتفاقات ديگري رخ بدهد.
اما چالش بزرگ كميته ملي المپيك فعلاً بحث حضور اميررضا خادم در انتخابات است و خادم در حالي كه هنوز نتوانسته مجوز مجمع را براي كانديدا شدن خود به دست آورد، تلاش مي كند به هر نحو ممكن به اين مسله دست يابد و اگر جواز حضور در انتخابات را بگيرد رقيب جدي علي‌‏آبادي و قراخانلو براي احراز پست رياست خواهد بود. در اين ميان برخلاف اينكه خادم پس از حضور در دفتر علي آبادي اعلام كرد كه رئيس سازمان از او حمايت كرده، ‌‏گفته مي شود علي آبادي به هيچ عنوان حمايتي از خادم نداشته و فقط به عنوان يك قهرمان ورزشي از حضور وي در انتخابات استقبال كرده است. با وجود تمامي اين حرف و حديث ها و در صورت كانديدا شدن علي آبادي براي پست رياست، مطمئناً نتيجه قبل از انتخابات مشخص خواهد شد و حتي دبير كل هم با نظر مساعد سازمان انتخاب خواهد شد كه گفته مي شود وحيد مرادي از شانس بيشتري براي حضور در پست دبيركلي برخوردار است. ساير اعضاي هيات رئيسه هم بايد همسو با رئيس و دبير كل باشند و سر و صداهاي ديگران نيز تاثيري در روند كار انتخابات نخواهد داشت. اينكه انتخابات به اين شكل درست است يا نيست جاي بحث دارد اما بايد بپذيريم كه با اين شرايط حق به جانب سازمان تربيت بدني است كه مي خواهد كميته ملي المپيك و سازمان ورزش در يك جهت مشخص براي پيشرفت ورزش گام بردارند.
پايان پيام

كد خبر: 450475
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن