تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819319569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمد جنتي:تلاش براي حل مشكل گراني بر همه واجب است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمد جنتي:تلاش براي حل مشكل گراني بر همه واجب است
دبير شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه مشكل گراني در كشور وجود دارد گفت: تلاش براي حل مشكل گراني بر همه مسئولان اعم از دولت، علما، دانشگاهيان، صنعتگران، تجار و كارفرمايان و غيره واجب است.

به گزارش خبرنگارمهر، آيت الله احمد جنتي كه در همايش مسئولين ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر كشور سخن مي گفت با اشاره به برخي احاديث ائمه معصوم در خصوص پيروزي مستضعفين يادآور شد: به بركت انقلاب اسلامي امروز يك حكومت مقتدر اسلامي بوجود آمده و در اين سي امين سال پيروزي انقلاب و در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي بايد حركت ما از هميشه پر رونق تر، گرمتر و پر معناتر باشد.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي تصريح كرد: هدف اصلي ستادهاي دهه فجر بايد اين باشد كه انقلاب زنده بماند و اهداف آن حفظ شود و نسل جديد انقلاب را باور كرده و مومن به آن باقي بماند و همچون نسل قبل در راه انقلاب فداكاري كرده و از آن دفاع كند.

آيت الله جنتي با بيان اينكه نبايد توطئه دشمن و تبليغات سوء بر نسل جوان كشور اثر داشته باشد خاطرنشان كرد: انقلاب ما انقلابي الهي است و ادامه آن هم الهي خواهد بود و نگهبانان انقلاب نيز بندگان صالح خداوند هستند و جوانان و نوجوانان با ايمان خود با توطئه گران برخورد خواهند كرد.

دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه همه دستگاهها بايد در شكستن توطئه دشمنان همكاري داشته باشند نقش رسانه ملي را در اين خصوص تعيين كننده دانست و اظهار داشت: رسانه ملي در پخش مستند دفاع مقدس اقدام ارزنده اي كرد تا همه به خصوص كودكان و نوجوانان ببينند چه كارهايي انجام شد تا امروز مملكتي آرام، مستقل و مقتدر داشته باشند به نحوي كه اين نظام امروز در مقابل همه قدرتها ايستاده است و چگونه با وجود اينكه دشمنان از خارج از مرزها كشور را احاطه كرده بودند و بمباران مي كردند باز هم انقلاب و مملكت باقي ماند و شكست نخورد و علاوه بر اين درابعاد مختلف علمي، فرهنگي و سياسي كار خود را پيش برد.

وي اضافه كرد: دولت در حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي بايد فعالانه و پر مفهوم كار كند و صرف اسم نمي تواند در اين موضوع كمك كند و نبايد حركتها نمايشي باشد بلكه مي بايست اقدامات همه در خصوص حفظ و معرفي دستاوردها انقلاب هدفمند باشد.

جنتي تاكيد كرد: ما كار نمايشي نمي خواهيم انجام دهيم بقيه هم نبايد كارشان نمايشي باشد چون هر چه اقدامات نمايشي تر باشد نفوذ آن در دلها كمتر است بلكه به اعتقاد ما بايد مردم باورشان بيايد كه در يك درياي طوفاني دارند حركت مي كنند و امواج از اطرف آنان را تهديد مي كند و جز خدا كسي نمي تواند ملت را نجات دهد.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با اشاره به برخي تهديدها تصريح كرد: امروز ما شاهديم كه به اسلام، تشيع، ولايت فقيه، شخصيتهاي انقلاب و اسلام حمله مي شود و حتي به امام راحل هم حملاتي صورت مي گيرد و البته زماني كه پيامبر (ص) زير سئوال برود زير سئوال رفتن حضرت امام طبيعي است.

وي ادامه داد: معركه است كه هزاران حركت صدايي و سيمايي براي شكستن انقلاب و به زانو در آوردن اين مملكت انجام مي شود اما كشور همچنان پابرجا مانده و تداوم دارد و آيا كسي نمونه ديگري سراغ دارد كه اين همه مورد تهاجم قرار گرفته باشد و از پا در نيامده باشد.

جنتي با تاكيد بر اينكه دشمنان از انقلاب اسلامي ايران احساس خطر مي كنند اظهار داشت: هنرمندان، فيلم سازان، رسانه ها، دولتها و همه امكانات به كار گرفته شده تا انقلاب اسلامي ايران از پا در بيايد چون آنان از اينجا احساس خطر مي كنند و مي دانند كه ملتها در ديگر جوامع در حال بيدار شدن هستند و اگر انقلاب ايران سركوب شود اين حركت در ديگر كشورها هم ناكام مي ماند و بر همين اساس ما بايد در ايران حركات حساب شده اي داشته باشيم و دولت در راه حفظ انقلاب مسائل را جدي بگيرد.

وي با تاكيد بر اينكه كشور از نظر اقتصادي، فرهنگي و سياسي با مشكلات داخلي مواجه است، يادآور شد: دشمن مي خواهد از اين مشكلات سوء استفاده كند و اين مسائل را بزرگتر نمايش دهد تا دل مردم را خالي كند و آنان را به نا اميدي بكشاند و در اين رابطه مسئولان همه بايد احساس وظيفه داشته باشند.

دبير شوراي نگهبان تورم را يكي از مشكلات امروز كشور دانست و گفت: عده اي وقتي مي بينند تورم در كشور وجود دارد همين را به بهانه تبديل مي كنند چون مي دانند تورم با 70 ميليون نفر سروكار دارد و اگر بتوانند از آن بهره گيري كنند در همه اقشار جامعه يارگيري كرده اند و جمع زيادي را به نظام بدبين كرده اند و اين تفكر را القا مي كنند كه انگار بايد وضعيت تغيير كند ودر اصل نظام دگرگوني ايجاد شود و آنان اينگونه القا مي كنند كه نظام اسلامي بيش از اين توانايي ندارد و نمي تواند براي مردم رفاه بوجود آورد.

آيت الله جنتي خاطرنشان كرد: بايد به اين ابهامات جواب داده شود و همه باور كنند كه در زمان جنگ نيز كمبودها و گرانيهايي وجود داشت اما با استقامت مردم و حمايت آنان خطرها دفع شد و نظام ايستاد و امروز هم جنگ به اشكال مختلف ادامه دارد و تا زماني كه در اين نظام دم از خدا، عدالت و ظلم ستيزي زده شود جنگ هم خواهد بود.

وي با اشاره به نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد: در دوره انتخابات هم حركتهاي جديدي در حال بوجود آمدن است و اگر برخي بتوانند يك رئيس جمهوري بر سر كار بياورند كه با اصول انقلاب همراه نباشد موفق شده اند و البته همه افراد در ظاهر به اصول انقلاب باور دارند اما اينكه در باطن هم باور داشته باشند موضوع ديگري است و مردم بايد در اين رابطه هوشيار باشند.

جنتي در ادامه به بيان برخي شاخصهاي خط امام پرداخت وبا اشاره به اينكه هر كس كه مي خواهد در اين كشور مسئوليت داشته باشد، بايد اين شاخصها را داشته باشد، تصريح كرد: قبول داشتن ولايت فقيه مهمترين موضوعي است كه همه بايد به شهادت عمل و سابقه خود آن را ثابت كنند و نداشتن هر كدام از اين اصول به انقلاب ضربه مي زند و هر چه پست بالاتر باشد ضربه همه سنگين تر خواهد بود.

دبير شوراي نگهبان افزود: يكي ديگر از شاخصها اين است كه كسي كه مي خواهد مسئوليت داشته باشد بايد طرفدارمستضعفين بوده و مردمي باشد و ضد ظلم و سلطه باشد يعني اهل سازش با بيگانگان نباشد وهمه بايد هوشيارانه از اين پرهيز كنند.

وي ساده زيستي را يكي ديگر از شاخصهاي خط امام عنوان كرد و يادآور شد: مردم ما ساده زيست هستند و ساده زيستها را دوست دارند و اگر كسي ساده زيست نباشد مردمي هم نيست و مسئولان نبايد خود را بالاتر از مردم بدانند.

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با تاكيد بر اينكه امروز بايد بعد از گذشته 30 سال و پشت سر گذاشتن جنگ 8 ساله و تلاشهاي گسترده براي پيروزي انقلاب، عزت، اقتدار و استقلال نظام را باور كنند، اظهار داشت: مردم بايد وضعيت كشورهاي همسايه را ببينند كه آمريكا با مردمان آنان چه مي كند و قلدرانه با كشورها ضعيف برخورد مي كنند و امنيت كشور خود را نيز مشاهده كنند به نحوي كه آمريكا جرات تجاوز به ايران را ندارد هر چند كه تهديد مي كنند و پيام هاي تهديد آميز مي دهند اما ايران روي پاي خود ايستاده چون به قدرت خودش معتقد است و مردم را پشت سر خود دارد و هر كشوري كه حمايت مردم را داشته باشد هيچ قدرتي نمي تواند آن را از پاي در آورد.

جنتي با تاكيد بر اينكه ما نبايد براي توجيه مشكلات به مردم دروغ بگوييم، اضافه كرد: بر خلاف واقعيات چيزي نبايد گفته شود اما بايد توجه داشت كه بسياري از اين حقايق اجتناب ناپذير است و لازمه يك انقلاب مستمر همين حقايق است و همه بايد به آينده اميدوار باشند.

وي تاكيد كرد: مشكل گراني وجود دارد و هر كس بتواند براي حل آن كمك كند بر او واجب است و هيچكس از اين قضيه معاف نيست و نبايد اين مشكل به گردن كسي انداخته شود بلكه علما، دانشگاهيان، صنعتگران، تجار، كارفرمايان، كارگران و همه در رابطه با گراني مسئولند و مردم هم اين مقطع را تحمل كنند مانند يك بيماري كه بايد دوره اش تمام شود و اگر دوره آن تمام نشده باشد هر اقدام فوري ممكن است ضرر بزند.

دبير شوراي نگهبان در خاتمه با تاكيد براينكه آينده خوبي در پيش روي ايران قرار دارد و خدا با مردم اين مملكت است تاكيد كرد: مردم بايد باور كنند كه خدا از كشور حمايت مي كند و قدرتهاي بيگانه رو به زوال اند و ظلم در دنيا پايدار نيست و در حالي كه قدرتهاي بيگانه رو به زوال اند ما رو به صعود هستيم.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن