تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819319735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف خودسرانه شربتهاي ضد سرفه عوارض دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مصرف خودسرانه شربتهاي ضد سرفه عوارض دارد
جام جم آنلاين: تحقيقات نشان داده مصرف زياد شربتهاي ضد سرفه به ويژه در كودكان در اكثر موارد حساسيت يا سرماخوردگي لزومي ندارد و حتي موجب بروز عوارض نيز مي شود.


به گزارش مهر ، سرفه يكي از مهم ترين دلايل مراجعه بيماران به كلينيكهاي پزشكي در فصول سرد سال مي باشد و بسياري از افراد نيز به محض بروز سرفه بدون تجويز پزشك از شربتهاي ضد سرفه استفاده مي كنند . غافل از اينكه انواع گوناگوني از سرفه ها ناشي از مشكلات ريوي، تاثيرات محيطي و مرتبط با آب و هوا و ديگر عواملي است كه مصرف اين شربتها هيچ گونه تاثيري بر آن ندارد.

تحقيقات حاكي از آن است كه در بسياري از موارد به ويژه در كودكان سرفه نيازي به درمان با شربت ندارد و پس از طي دوره سرما خوردگي بهبود مي يابد.

سرفه در بسياري از موارد ناشي از مصرف داروهاي ضد حساسيت و جلوگيري از آبريزش بيني بوده و خود به خود بر طرف مي شود و مصرف داروي ضد سرفه فقط موجب عوارض مي شود.

برخي از بيماران از داروهايي نظير آنتي هيستامين و دكونژستان به منظور جلوگيري از آبريزش بيني استفاده مي كنند و معتقدند كه اين داروها در مورد سرفه نيز نقش درماني ايفا مي كنند.

در اين مورد بايد خاطر نشان كرد كه نسل قديم داروهاي آنتي هيستامين به دليل دارا بودن كلر فنيرامين تا حدودي مانع از سرفه مي شد اما در نسل جديد موادي شامل كلريتين و زيرتك وجود دارد كه هيچ گونه كمكي به منظور بهبود سرفه نمي كند لذا بايد از مصرف آنها بدون تجويز پزشك خودداري كرد.

در ضمن استفاده زياد از داروهاي ضد سرفه و جلوگيري از سرما خوردگي به علت دارا بودن تركيبات فنيل پروپانولامين مي تواند احتمال بروز حملات مغزي را به ويژه در خانمها افزايش دهد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن