تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819550035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در ديدار بان كي مون: ايران طرح برگزاري رفراندوم درفلسطين را ارائه مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: احمدي نژاد در ديدار بان كي مون: ايران طرح برگزاري رفراندوم درفلسطين را ارائه مي‌كند
جام جم آنلاين: رئيس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ارائه‌ طرحي براي برگزاري رفراندوم آزاد در سرزمين فلسطين، خطاب به دبيركل سازمان ملل گفت: در آينده‌ نزديك اين طرح را كه به منظور تعيين سرنوشت ملت فلسطين تنظيم شده، برايتان ارسال خواهم كرد.


به گزارش ايرنا از نيويورك،‌ رئيس جمهورعصر دوشنبه به وقت محلي در ديدار با «بان كي مون» از اوضاع فلسطين ابراز نگراني كرد و گفت:‌مردم فلسطين در محاصره دائمي غذا و دارو قرار دارند و اينگونه اقدامات اگر جنايت نيست،‌پس جنايت به چه معنا است و سازمان ملل در كجا بايد نقش آفريني كند.وقت آن است كه به تجاوز و غارت پايان داده شود.

احمدي نژاد تاكيد كرد:‌طبيعي است اگر سازمان ملل نقش خود را به درستي ايفا نكند مردم از خود دفاع مي كنند .

وي همچنين با اشاره به ارائه طرحي براي برگزاري رفراندوم آ‍زاد در سرزمين فلسطين گفت:‌در آِينده نزديك اين طرح را كه به منظور تعيين سرنوشت ملت فلسطين تنظيم شده برايتان ارسال خواهم كرد.

محمود احمدي نژاد مهمترين مسايل منطقه اي، بين المللي و برنامه صلح آميز هسته اي ايران نيز در اين ديدار را مورد بحث و بررسي قرار داد.

رئيس جمهوري اسلامي ايران و دبيركل سازمان ملل متحد بر ضرورت حل ‌و فصل مسالمت‌آميز برنامه هسته‌ اي ايران تاكيد كردند.
احمدي نژاد با تاكيد براينكه "ملت ايران اهل گفت و گو و منطق است"، گفت: علاقمند هستيم موضوع هسته اي ايران به صورت صلح آميز حل شود و اين امر نيازمند رفتار عادلانه طرف هاي مقابل است.

ورود آژانس به بررسي ادعاهاي آمريكاغيرقانوني است

وي با بيان اينكه "فعاليت هاي هسته‌اي ايران كاملا قانوني وموردتاييدآژانس بين المللي انرژي اتمي است"، به مانع تراشي و اعمال فشار از سوي دولت آمريكا اشاره كرد و افزود:‌ ادعاهايآمرِيكا عليه ايران پايان ناپذير است و ورود آژانس انرژي اتمي براي بررسي اين ادعاها غيرقانوني است و اين به دشمني دولت آمريكا با ملت ايران بر مي گردد و چه كسي مي تواند اعتماد دشمن را جلب كند جز اينكه از حقوق خود بگذرد.

ريشه مشكلات امروز دنيا را بايد در رفتار دولت آمريكا جستجو كرد

رئيس جمهور خطاب به دبيركل سازمان ملل تاكيد كرد؛ ‌ريشه مشكلات امروز دنيا را بايد در رفتار دولت آمريكا جستجو كرد و اميدواريم جنابعالي بتوانيد در برقراري صلح در جهان موفق باشيد.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ايجاد ثبات و امنيت در عراق تصريح كرد:‌بايد از استقلال ،‌وحدت ملي و يكپارچگي عراق حمايت كنيم و تلاش كنيم تا مشكلات اين كشور با گفت و گو حل شود.

عراق ديگر نبايد تحت منشور سازمان ملل باقي بماند

وي با اشاره به حفظ عراق تحت منشور حق سازمان ملل گفت:قرار داشتن عراق تحت اين منشور بهانه اي براي اعمال نظرات آمريكا بر مردم عراق است و دليل قانوني براي آن وجود ندارد.

وي همچنين با اشاره به اوضاع افغانستان اظهار داشت:‌ سياست هاي ناتو باعث شده افراط گرايي و توليد مواد مخدر در افغانستان افزايش يابد.

بان كي مون دبير كل سازمان ملل نيز در اين ديدار با ابراز خوشحالي از حضور دكتر احمدي نژاد در مقر سازمان ملل راه حل غير صلح آميز را براي موضوع هسته اي ايران بي فايده دانست و گفت:‌ براي حل و فصل اين موضوع بايد راه حل مسالمت آميز اتخاذ شود و رفتار غير صلح آميز را رد كرده و محكوم مي كنيم.

وي با اشاره به اوضاع فلسطين اظهار داشت:‌سازمان ملل تنها سازمان بين المللي است كه براي غزه كمك هاي انساندوستانه ارسال مي كند و در اين زمينه مباحث را با صداي بلند ،‌روشن و قاطعانه بيان مي كنيم.

دبير كل سازمان ملل هممچنين با قدرداني از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي تثبيت دولت لبنان خواستار كمك به ايجاد ثبات در دولت افغانستان شد.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن