تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819273283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتگوي اختصاصي مهر باقراخانلو:ورزش ايران از ضعف مديريت تخصصي رنج مي برد/ به آينده ورزش خوشبين نيستم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوي اختصاصي مهر باقراخانلو:ورزش ايران از ضعف مديريت تخصصي رنج مي برد/ به آينده ورزش خوشبين نيستم
رئيس كميته ملي المپيك ضمن نامطلوب توصيف كردن فضاي حاكم بر ورزش كشور، ضعف نگاه تخصصي در مديريت كلان ورزش و نداشتن برنامه ريزي مشخص و بلند مدت براي آينده، را از دلايل ضعف ورزش كشور و حركت كند و بطئي آن عنوان كرد.

رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك درگفتگوي اختصاصي با خبرنگار مهر با تاكيد بر اينكه ساختار و تشكيلات ورزش كشور بدليل نداشتن برنامه ريزي مشخص و هدفمندي كه بر پايه آن وظايف و مسئوليت ها هر بخش مشخص و تعريف شده باشد، تاكيد كرد: ضعف نگاه تخصصي در مديران ورزش كشور، موجب شده برنامه بلند مدت و مشخصي براي آينده ورزش كشور نداشته باشد و به دليل همين فقدان استراتژي مناسب، توفيق چنداني در ورزش قهرماني و همگاني و امر پشتوانه سازي كه ارتباط مستقيم با ورزش و آموزش و پرورش دارد ، ديده نمي شود و اولويت ها و جهت گيري هاي روند نامعلومي دارد.

قراخانلو اضافه كرد: به وضعيت موجود بايد اين نكته را هم اضافه كنيم كه ميزان صداقت و خداترسي در فضاي ورزش كشور به حداقل رسيده به نحوي كه بسياري از انسانهاي فرصت طلب و ضعيف داراي نقش هاي محوري و اساسي در ورزش كشور شده اند تا جائيكه متاسفانه اين روزها صداي افراد ضعيف و بد سابقه بلندتر ازانسانهاي دلسوز، خوشنام ، صاحب تجربه و متخصص در ورزش شنيده مي شود و پر واضح است كه در چنين فضايي زمينه براي كارهاي علمي و برنامه محور فراهم نيست و با چنين فضايي نمي توان به آينده ورزش خوشبين بود.

وي با اشاره به موضع گيري ها و اظهارنظرهاي جانبدارانه برخي ازمسئولان ورزش نسبت به عملكرد كميته ملي المپيك تصريح كرد : مردم و افكار عمومي مي دانند اين افراد ماهيت توخالي و جنجالي دارند و پس از نتايج ضعيف ورزشكاران كشورمان در بازيهاي المپيك تلاش كردند تا به نحوي به تخريب مسئولان كميته المپيك بپردازند در حاليكه اين افراد وجاهت چنداني ندارند و اظهارات آنها در بين اصحاب ورزش از جايگاه چنداني برخوردار نبوده و نيست و ماهيت و اهداف اينگونه افراد كاملا مشخص است.

دكتر رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك در ادامه گفتگوي اختصاصي خود با خبرنگار مهر ضمن تشريح عملكرد كاروان ورزشي ايران در بازيهاي المپيك پكن و دلايل ناكامي ورزشكاران كشورمان در اين رويداد ورزشي اظهار داشت: در بررسي عملكرد كاروان ورزشي ايران و تحليل نتايج به دست آمده به اين جمع بندي رسيديم كه كميته ملي المپيك ازهيچ كوششي جهت آماده سازي، تداركات و پشتيباني از تيم هاي ملي كوتاهي نكرده و درمقايسه با دوره هاي گذشته عملكرد كميته المپيك به لحاظ منابع مالي و شيوه هاي تخصيص اعتبارات، بسيار شفاف و به موقع بوده به طوري تمام فدراسيون ها وظايف و تكاليف خود را در اين زمينه مي دانستند و نسبت به آن اشراف داشتند.

قراخانلو اضافه كرد: ستاد تداركاتي كميته المپيك با همكاري زيرشاخه هاي تخصصي خود در راه آماده سازي تيم هاي المپيكي بسيار منظم و دقيق عمل كرده و عملكرد ويژه اي را در بخش نظارت، بكارگيري روانشناسان مجرب، استفاده از متدهاي تمريني پيشرفته و استخدام مربيان خارجي و برپايي اردوها و ديدارهاي تداركاتي بهترين عملكرد را داشته و كوتاهي در اين زمينه صورت نگرفته است.

رئيس كميته ملي المپيك با اشاره به برنامه ريزي اين كميته براي حضور بزرگترين كاروان ورزشي ايران در المپيك پس از پيروزي انقلاب، تصريح كرد: عملكرد موفق كميته المپيك طي يك سال پيش از بازي هاي المپيك پكن به حضور 13 رشته ورزشي كه 5 رشته آن براي نخستين بار در المپيك شركت مي كردند و كسب 55 سهميه ورودي ، نشانه هاي روشني از موفقيت هاي كميته در دستيابي به رشد كمي و كيفي ورزش بوده كه نمي توان اين پيشرفت محسوس را ناديده گرفت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در تحليل دلايل ناكامي ورزشكاران كشورمان در مدال آوري و كسب جايگاهي شايسته براي ورزش كشورمان در بازيهاي المپيك اظهار داشت: پس از جمع بندي هاي و بررسي كارشناسانه نتايج كاروان ايران المپيك به اين نتيجه رسيديم كه مهمترين دليل ناكامي ورزشكاران كشورمان به اتكاي ورزش كشور به مدال آوري دو تا سه رشته ورزشي باز مي گردد تا جايي كه ناكامي اين رشته ها تمامي عملكرد كاروان كشورمان را تحت الشعاع خود قرار داد.

قراخانلو تاكيد كرد: حذف حسين رضازاده و عدم امكان كسب مدال در ساير وزنه برداران و مهمتر از آن عملكرد غيرعادي كشتي مهمترين دلايل ضعف مدال آوري كاروان ايران بود كه البته توقع مي رفت در رشته هاي جودو و دووميداني نيز به مدال نزديك شويم كه عملكرد اين دو رشته نشان داد كه با وجود سرمايه گذاري وسيعي كه روي اين رشته ها انجام شد ، نتوانستيم به رشد لازم دست يابيم و همچنان اين رشته ها در سطح گذشته باقي مانده اند.

رئيس كميته ملي المپيك با تمجيد از عملكرد ناظران اين كميته در نظارت و ارزيابي دقيق ورزشكاران كشور پيش از حضور در بازيهاي المپيك اظهار داشت: عملكرد ناظرين كميته در طول 4 سال گذشته بيانگراين نكته است كه جايگاه نظارت در ورزش كشور از موقعيت ويژه اي برخوردار شده و فدراسيوني نبوده كه عملكرد آن از ديد ناظران كميته المپيك پنهان مانده باشد حتي اگر در نقاطي ناظران ما عملكرد قوي اي نداشته اند از طريق ساير دستگاههاي نظارتي نظيركميته هاي علمي، گزارش رئيس كميته تداركاتي و يا حتي رسانه ها درجريان وضعيت رشته مذكور قرار گرفته ايم تا برنامه هاي آماده سازي خود را به خوبي پيش ببريم.

قراخانلو در ارزيابي عملكرد 4 ساله كميته ملي المپيك و دستاوردهاي اين كميته در دوره مديريت خود اظهار داشت: در اين دوره از تمام تجربه و توانم استفاده كردم تا اموركميته المپيك به خوبي پيش برود و از نظر شناخت كار و تعامل با فدراسيونها روند مطلوبي برمديريت كميته المپيك سپري شد.

وي با بيان اينكه تفكر برنامه محور و نگاه تخصصي در كميته المپيك مهمترين رويكرد اين كميته ظرف 4 سال گذشته بود اظهار داشت: با نهادينه كردن تفكر برنامه اي تلاش كرديم تا كليه فعاليت هاي فدراسيونها حول محور برنامه اي مشخص و از پيش طراحي شده حركت كند و در نهايت براي قضاوت در مورد رشته هاي ورزشي از كلي گويي و اظهارات غيركارشناسي پرهيز كنيم.

قراخانلو با تاكيد بر اينكه بهترين نتيجه تاريخ ورزش ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در بازيهاي آسيايي دوحه قطر رقم خورد، يادآور شد: اين نتيجه جز با تفكر برنامه محور كميته المپيك و رويكرد تخصصي به ورزش امكان پذير نبود و خوشحالم كه چنين دستاورد مهمي در دوره اخير ورزش ايران بدست آمد هرچند نه اين نتيجه و نه كارنامه ضعيف ايران در بازيهاي المپيك پكن شاخص مناسبي براي ارزيابي كميته ملي المپيك نبوده و نيست بلكه تنها مي تواند يكي از شاخص هاي ارزيابي اين كميته باشد.

وي از افزايش اعتبارات كميته ملي المپيك، توسعه ورزش قهرماني و رشد رشته هاي نوپا ، كارهاي علمي و انتشارات آكادميك، ساماندهي استفاده از مربيان خارجي در تيم هاي ملي ، تقويت ساختار فدراسيونها و حفظ و ارتقا جايگاه آنها در IOC و شوراي المپيك آسيا و تدوين برنامه 12 ساله كميته المپيك از مهمترين برنامه هايي بوده كه در طول 4 سال گذشته در اين كميته به اجرا درآمده و امروز با اعتماد به نفس و اطمينان خاطرمي توانم بگويم كميته المپيك يك دوره موفق و پركار را پشت سرگذاشته است.

قراخانلو در خصوص اينكه آيا در انتخابات آتي كميته ملي المپيك شركت خواهد كرد يا نه اظهار داشت: موفقيتي كه معتقدم در طول 4 سال گذشته در كميته المپيك بدست آمده اين انگيزه را ايجاد مي كند كه به خدمتم در اين مسئوليت ادامه دهم اما كانديدا شدن يا نشدنم بستگي به اين امر دارد كه چه كساني براي حضور در كميته المپيك كانديدا خواهند شد. اگر افراد ديگري باشند كه توانمندي بالاتري داشته باشند و وجودشان در اين جايگاه موثرترباشد دليلي وجود ندارد كه در انتخابات كميته ملي المپيك شركت كنم اما درغير اين صورت از خدمت دراين مسئوليت دريغ نخواهم كرد.
------------------------
گفتگو : ناصر تقي پور
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن