تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819376337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشرفت رسانه هاي بيگانه، در سايه پس رفت رسانه ملي!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پيشرفت رسانه هاي بيگانه، در سايه پس رفت رسانه ملي!
اين شبكه راديويي از سوي مخالفان و معترضان داشت و درست در زماني كه توانسته بود، قدرت خبري و رسانه اي خود را ثابت كرده و راديو فردا رسانه وابسته به دولت آمريكا و منتشر كننده شايعه ها و خبرهاي جهت دار را زير سايه خود ببرد، به ناگاه دچار تغييراتي شد
سال گذشته در چنين روزهايي بود كه دستگاه هاي نظارتي آمريكا و برخي چهره هاي سياسي آنها، راديو فردا و برنامه تلويزيوني VOA فارسي را به دليل عدم استقبال عمومي مردم و جوانان در ايران، متهم به ناتواني كرده و خواستار قطع بودجه دولت آمريكا به آنها شده بودند. اما نكته جالب اينجاست كه به فاصله يك سال چنان تغييرات عجيب و غريبي در رسانه هاي ديداري و شنيداري كشورمان پديد آمد كه بازهم راديو فردا و برنامه هاي تلويزيوني صداي آمريكا شنونده و بينندگان زيادي پيدا كرده است.

به گزارش خبرنگار تابناك؛ اين اتفاق در شرايطي رخ داد كه پس از برگزاري انتخابات نهم رياست جمهوري شبكه هاي تلويزيوني لوس آنجلسي دچار زلزله شديدي شدند و نتيجه اين زلزله تعطيلي كامل چند شبكه سياسي و تغيير پخش ماهواره اي برخي از آنها بود.
اين زلزله نتيجه عملكرد شجاعانه در راديو و تلويزيون بود كه اجازه اين را نداد تا دو رسانه مورد حمايت دولت آمريكا بتوانند مخاطبان زيادي در ايران پيدا كنند.

از تابستان سال گذشته، كاهش برنامه هاي تفريحي و فراغتي، قطع برنامه هاي پرمخاطب، برخورد با مجريان جسور و جوان، حساسيت هاي عجيب به موسيقي، كاهش شديد پخش موسيقي فاخر در رسانه ملي، كاهش پخش فيلم هاي سينمايي خارجي به بهانه پخش تله فيلم هاي ضعيف داخلي، موج گسترده پخش فيلم ها و سريال هاي بسيار ضعيف چيني و كره اي همچنين يكپارچگي آشكار در برنامه هاي هر 8 شبكه سراسري سيما و شبكه هاي استاني موجب شده، بازار ماهواره داغتر و راه براي جولان شبكه هاي مخالف جمهوري اسلامي باز شود.
اين ماجرا در تابستان امسال با پرداخت ضعيف شبكه هاي داخلي به المپيك تشديد شد به حدي كه الجزيره اسپورت حتي منبع خبرهاي روزنامه ها و مطبوعات ورزشي ما شده بود.
در اين ميان شايد رئيس رسانه ملي با بيان اينكه مي خواهيم از شبكه هاي ايراني خارجي شكايت كنيم، صورت مساله موضوع پخش سريال هاي پربيينده سيما از اين شبكه ها را پاك كند، ولي بايد به اين نكته دقت كرد سطح توجه مردم به اين شبكه ها موجب شده كه آنها حداقلٍ نقطه اتكاي رسانه ملي به مخاطبان خودش را در سرويس تلويزيوني خودشان قرار دهند تا اندك توجه مردم به رسانه ملي از بين برود.

در حوزه صدا، بزرگترين چالشي كه در رشد و ترقي رسانه ملي و بخش هاي مورد توجه جوانان صورت گرفت، تغييرات و تزريق محافظه كاري شديد به پر شنونده ترين ايستگاه راديويي رسانه ملي بود.

راديو جوان در شرايطي كه نامش مشخص بود براي چه گروهي از جامعه برنامه توليد مي كرد، آگاهانه يا ناآگاهانه مورد هجمه و فشارهاي زيادي قرار گرفت كه نشان از عدم شناخت كاركرد اين شبكه راديويي از سوي مخالفان و معترضان داشت و درست در زماني كه توانسته بود، قدرت خبري و رسانه اي خود را ثابت كرده و راديو فردا رسانه وابسته به دولت آمريكا و منتشر كننده شايعه ها و خبرهاي جهت دار را زير سايه خود ببرد، به ناگاه دچار تغييراتي شد كه جنبه اصلاح و ترقي نداشت و بنا بر بررسي هاي به عمل آمده باعث ريزش شديد شنوندگان آن شد.

بنا بر اين گزارش؛ برآوردهاي به عمل آمده نشان مي دهد اقدامات پرقدرتي كه در رسانه ملي درمسير مواجهه با ناتوي فرهنگي در دست انجام بود در حال حاضر به ورطه فراموشي و بي توجهي سپرده شده و از بسياري برنامه هاي موفق سابق ديگر نه نشاني در ميان است و نه صاحب نشاني!
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن