تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819396100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام مسؤول خبر داد؛ ممنوعيت كار خودروهاي شخصي به عنوان سرويس مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: يك مقام مسؤول خبر داد؛ ممنوعيت كار خودروهاي شخصي به عنوان سرويس مدارس
رئيس راهنمايي و رانندگي كشور از ممنوعيت كار خودروهاي شخصي به عنوان سرويس مدارس خبر داد.

سردار محمد رويانيان با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آغاز به كار مدارس و شروع سال تحصيلي، راهنمايي و رانندگي كشور با هماهنگي دستگاه هاي مربوطه، اقدام به ساماندهي سرويس مدارس كرده است.
وي ادامه داد: هيچ خودروي شخصي اجازه كار به عنوان سرويس مدارس را ندارد و در صورت مشاهده، پليس با متخلفان برخورد خواهد كرد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: با توجه به افزاش تعداد تاكسي و ون در كشور، تمامي مدارس مي توانند از خودروهاي عمومي مانند تاكسي و ون براي جابه جايي دانش آموزان استفاده كنند.
رويانيان با اشاره به اين كه پليس بايد مجوز سرويس مدارس را صادر كند، گفت: پليس راهنمايي و رانندگي براي خودروهاي غيرايمن و داراي نقص فني و رانندگاني كه حركات مخاطره آميز انجام مي دهند، به عنوان سرويس مدرسه، مجوز صادر نخواهد كرد.
وي با تأكيد بر اين كه سيستم حمل و نقل عمومي براي مهرماه تقويت شده است، گفت: امروز 250 دستگاه اتوبوس و 3500 دستگاه تاكسي در اختيار شهرداري تهران قرار گرفته است و تا پايان شهريورماه، 7 هزار وسيله نقليه عمومي در اختيار شهرداريهاي سراسر كشور قرار مي گيرد.
رويانيان اظهار داشت: براي مهرماه با برنامه ريزيهاي صورت گرفته، سوخت و سيستم حمل و نقل عمومي به اندازه كافي تقويت شده است و هيچ گونه كمبودي وجود ندارد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور همچنين از تشكيل «ستاد مهر» در شهرداريهاي سراسر كشور خبر داد و گفت: اين ستاد مسؤول هماهنگيهاي لازم براي آغاز به كار مدارس است.
*اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در 20 هزار مدرسه ابتدايي
همچنين در خبري ديگر، مديركل دفتر خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي از اجراي طرح ارزشيابي توصيفي در 20 هزار مدرسه ابتدايي كشور در سال تحصيلي جديد خبر داد.
عليرضا رحيمي در گفتگو با مهر افزود: اين طرح از امسال به صورت گسترده و رسمي در مقطع ابتدايي آغاز مي شود.
وي با بيان اين كه اين طرح در پايه هاي اول تا سوم ابتدايي اجرايي مي شود، خاطرنشان كرد: حدود 30 درصد مدارس تحت پوشش اين طرح قرار مي گيرند.
مديركل دفتر خلاقيت و نوآوري در آموزش و پرورش پيش دبستاني و ابتدايي در خصوص محسنات طرح ارزشيابي توصيفي، خاطرنشان كرد: ايجاد فضاي عاطفي و مطلوب و كاهش استرسهاي شديد و خطرناك، برتري دانش آموزان مشمول اين طرح در دروس «بخوانيم و بنويسيم»، بالا رفتن مهارتهاي اجتماعي و گروهي اين دسته از دانش آموزان در مقايسه با همسالان غيرمشمول خود و ايجاد نگرش مثبت والدين در قابليتهاي فرزندانشان، از مواردي است كه پژوهشگاه تعليم و تربيت در پژوهشهاي خود به آن رسيده است.
*ارائه اولين ويرايش قانون اساسي آموزش و پرورش تا ابتداي سال تحصيلي جديد
همچنين مديركل برنامه ريزي و تأليف كتب درسي آموزش و پرورش، از تدوين بيش از 80 درصد محتواي برنامه درسي ملي خبر داد.حجةالاسلام و المسلمين علي ذوعلم در گفتگو با ايسنا، با اعلام اين خبر، گفت: اولين خروجي و ويرايش برنامه درسي ملي كه به مثابه قانون اساسي آموزش و پرورش است، تا ابتداي مهرماه ارائه مي شود.
وي برنامه درسي ملي را نقشه جامعي براي آموزش و پرورش توصيف و اظهار كرد: ايجاد تناسب با نيازهاي روز با توجه به تغييرات نوين نظام تعليم و تربيت در دنيا، ضرورت بهره گيري از روشهاي يادگيري جديد و همچنين لحاظ كردن ايده هاي نو در كتابهاي درسي، از محورهاي تدوين برنامه درسي ملي برشمرده مي شود.
مديركل برنامه ريزي و تأليف كتب درسي، نوگرايي، آرمانگرايي و آينده نگري را نيز از اصول اساسي سند برنامه درسي ملي ذكر و اظهار اميدواري كرد كه فرآيند تصميم گيري و تصويب سند درس ملي در شوراي عالي آموزش و پرورش با سرعت بيشتري پيگيري شود.
ذوعلم همچنين با تأكيد بر اين كه خروجي طرح برنامه درسي ملي، حوزه يادگيري را متحول مي كند، نوآوري در فرآيند ارزشيابي دانش آموزان و تحول در محتواي كتب درسي را نيز از ديگر نتايج اجرايي شدن برنامه درسي ملي در كشور عنوان كرد.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن