تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819593596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهزاد نبوي: ابر و باد و مه و خورشيد و فلك در كارند كه خاتمي نيايد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: بهزاد نبوي: ابر و باد و مه و خورشيد و فلك در كارند كه خاتمي نيايد
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب گفت: نمي توانيم چشم بسته يك فردي را كانديدا كنيم، به اين اميد كه شايد او هم مانند خاتمي، دوم خرداد ديگري را به وجود بياورد. ما مجبوريم كه بر اساس عقل، تجربيات و تحليل هايي كه داريم، تصميم گيري كنيم.
به گزارش ايلنا نبوي وضعيت امكان راي آوري كانديداهاي بالقوه جناح مقابل را نيز در برابر احمدي نژاد، در حال حاضر مناسب ارزيابي نكرد و اظهار داشت: جناح راست سنتي و محافظه كاران، امروز شايد بيش از ما مي خواهند فرد ديگري غير از احمدي نژاد، رئيس جمهور شود، ولي در واقع، آنها هم كسي را ندارند.
وي با اشاره به سفرهاي استاني احمدي نژاد و ارتباط وي با مردم محروم در شهرستان ها اظهار داشت: بي دليل نيست كه مشاركت و سازمان مي گويند كه اگر بخواهيم در انتخابات پيروز شويم، تنها كسي كه مي تواند اين امكان را به ما بدهد، خاتمي است.
نايب رئيس مجلس ششم با بيان اينكه برخي از دوستان، در شرايط فعلي، پيروزي يك فرد عاقل و معتدل از جناح محافظه كار را هم پيروزي مي دانند، خاطر نشان كرد: در اين صورت به دليل اينكه وضعيت خيلي قابل قبول تر از شرايط فعلي خواهد شد، من هم خدا را شكر خواهم كرد. اما حتي اگر ما هم نظرمان مانند آنان باشد، در عالم واقع، چنين فردي كه راي آور هم باشد، وجود ندارد. بنابراين بازهم اگر كسي است كه امكان راي آوري داشته باشد، خاتمي است.
نبوي در ادامه ردصلاحيت خاتمي را منتفي دانست كه هزينه زيادي دارد و طرح اين موضوع را ناشي از نگراني جناح رقيب نسبت به امكان راي آوري خاتمي ارزيابي كرد.
وي در خصوص اجراي پروژه هايي كه بر ردصلاحيت خاتمي تاكيد دارند، گفت: اينها فقط براي اين است كه خاتمي را از آمدن منصرف كنند و عاقلانه نيست كه روزنامه اي 10 ماه قبل از انتخابات بنويسد «اگر خاتمي بيايد، شوراي نگهبان ردصلاحيتش مي كند». عقل حكم مي كند كه آنها صبر كنند تا خاتمي بيايد و آن گاه اگر توانستند وي را ردصلاحيت كنند وكمترين هزينه را بپردازند.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي خطاب به كساني هم كه از منظر دوستي مي گويند ابتدا بايد مطمئن شد كه آقاي خاتمي ردصلاحيت نمي شود و يا راي آوري او قطعي است، گفت: شما چگونه مي خواهيد مطمئن شويد كه وي ردصلاحيت نمي شود؟ در خصوص امكان راي آوري خاتمي نيز مي گوييم شما كه مي گوييد راي آوري خاتمي قطعي نيست، راي آوري چه كسي را نه تنها بين اصلاح طلبان، بلكه در بين همه رقباي بالقوه و احتمالي احمدي نژاد قطعي مي دانيد؟
نبوي ادامه داد: براي هر كانديداي ديگري هم كه مي خواهد فعال شود، مانعي وجود ندارد. چرا ما مي گوييم خاتمي- خاتمي؟ چون در حال حاضر ما عقب تر از همه كساني هستيم كه كانديداي آنها براي شركت در انتخابات اعلام آمادگي كرده است. در مرحله اي هستيم كه مي خواهيم كانديداي خود را راضي به شركت در انتخابات كنيم و در مقابل هم، ابر و باد و مه و خورشيد و فلك در كارند كه خاتمي نيايد.
وي در ادامه در خصوص چگونگي كمك به جلب رضايت خاتمي براي كانديدا شدن، تاكيد كرد: بايد نخبگان، روشنفكران، هنرمندان، فرهنگيان، شخصيت هاي ديني و علمي وغيره از مركز و استان ها با ايشان ديدار كنند، نظر بدهند و به آمدن تشويق كنند.
نبوي در پاسخ به سوالي كه نظر وي را در خصوص علت مشكل بودن شكست احمدي نژاد، اظهار داشت: احمدي نژاد از يك پايه راي حداقلي برخوردار است. همان 15 ميليون نفري كه نامه نوشته اند و هر چند وقت يك بار به آنها زنگ مي زند، به هر حال تاثيرگذار هستند.
نبوي افزود: در دوره هفتم انتخابات رياست جمهوري نيز شاهد چنين شرايطي بوديم; رقيب خاتمي انواع حمايت ها را داشت اما خاتمي نداشت و 20 ميليون راي آورد. البته اين بار رقابت سخت تر است.
عضو شوراي مركزي سازمان با اشاره به نظرسنجي اخير در سطح شهرهاي بزرگ، كوچك و روستاها ، نسبت آراي خاتمي به احمدي نژاد را 55 به 27 درصد ذكر كرد و افزود: طرف مقابل هم اين واقعيت ها را مي داند. به همين دليل است كه اين گونه آتش تهيه مي كند و روي خاتمي مي ريزد. بايد مراقب بود و به دنبال سراب نرفت. يعني اگر مي خواهيم پيروز شويم، بايد به دنبال خاتمي برويم. در حال حاضر هم پروژه، راضي كردن خاتمي است و همه هم بايد در اين جهت كمك كنند.
عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به نيات پشت پرده اجراي «طرح تحول اقتصادي» دولت گفت: متاسفانه هنوز ابعاد ايده نقدي كردن يارانه ها مشخص نيست و شايد هنوز به صورت طرح درنيامده باشد، اما شنيده شده قرار است كه ابتدا با اين فرم هايي كه توزيع كردند، از چند ماه مانده به انتخابات، شروع كنند به توزيع پول در بين مردم و يارانه ها را هم حذف نكنند. اگر اين اطلاعات صحيح باشد، منظور اين است كه چند ماه مانده به انتخابات، همه دعاگو باشند. اگر قديم شايعه بود كه هر كس به فلان نامزد راي دهد، يك نوبت چلوكباب به او مي دهند، حالا ماهانه پول صد نوبت چلوكباب را به او مي دهند.
نبوي با بيان اينكه ضمانت اجرايي براي توانايي حذف يارانه ها پس از پرداخت معادل نقدي آن وجود ندارد، گفت: در اين صورت آيا مي دانيد كه چه فاجعه اي براي كشور ايجاد مي شود؟
نبوي افزود: ممكن است گفته شود اين همان تزي است كه در گذشته هم مطرح شده است و اينها شجاعت اجراي آن را دارند. در واقع اين اتهامي به دست اندركاران فعلي است! چرا كه اين ها به محض اينكه روي كار آمدند، اولين اقدامي كه انجام دادند، تثبيت قيمت ها بود. افزايش قيمت بنزين را هم كه با يك نسبت سالانه انجام مي شد، متوقف و برنامه چهارم را اصلاح كردندكه قيمت ها نبايد بالا رود. حتي به ياد داريم كه دولت براي افزايش قيمت بنزين از 80 به 100 تومان، چقدر مقاومت كرد و تلاش كرد تا مسووليت آن را به گردن مجلس هفتم بيندازد، حالا جاي سوال دارد كه در اين مجموعه چه تحولي ايجاد شده است كه 9 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري به اين نتيجه رسيده است كه كل 90 هزار ميليارد تومان يارانه ها را حذف كنند.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن