تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819302270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگران مصري خواستار افزايش حقوق و مزاياي خود شدند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: خبرگزاري فارس : در روز جهاني كارگر هزاران كارگر با تجمع در ميدان تحرير قاهره خواهان دريافت كمك هزينه‌هاي بيشتر و افزايش حداقل دستمزدها در اين كشور شدند.


[تصویر: A1042540.jpg]



به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز در دوره حكومت حسني مبارك در مصر مقررات سخت و محدوديت‌هاي زيادي براي تشكيل اتحاديه و اعتصاب كارگران اعمال مي‌شد. تا سال قبل هم حداقل دستمزد در اين كشور رسما براي سه دهه تغيير نكرده و ثابت مانده بود.
اعتصاب كارگران در ماه فوريه كه اعتراضات عليه حسني مبارك رئيس جمهور وقت مصر در جريان بود نقش مهمي در تحولات اين كشور داشت. اعضاي جنبش ششم آوريل جوانان كه از پيشتازان اين اعتراض‌ها بودند از تلاش سه سال پيش براي اعتصاب عمومي در منطقه صنعتي دلتاي نيل الهام گرفتند.
در نتيجه كارگران انتظارات زيادي از زمان بعد از انقلاب در مصر دارند. در اين مدت در مصر اتحاديه‌هاي كارگري جديدي شكل گرفته‌اند و از ماه فوريه تاكنون اعتصاب‌هاي زيادي انجام شده است.
سطح پايين حداقل دستمزد كه تقريبا معادل ۷۰ دلار است موضوع اصلي مورد اعتراض كارگران مصر به شمار مي‌رود. با توجه به افزايش قيمت مواد غذايي نمايندگان اتحاديه‌هاي كارگري مصر مي‌گويند حداقل دستمزد كنوني براي تامين معاش زندگي كافي نيست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن