تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819302130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با ايجاد راه‌هاي جديد براي باندهاي قاچاق در غرب افريقا كوكائين در خيابان‌هاي بريتانيا موج مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با ايجاد راه‌هاي جديد براي باندهاي قاچاق در غرب افريقا كوكائين در خيابان‌هاي بريتانيا موج مي‌زند
خبرگزاري فارس: يكي از مقامات ارشد اطلاعاتي بريتانيا اعلام كرد كه شبكه‌هاي قاچاق مواد مخدر با يافتن راه‌هاي جديدي در غرب آفريقا موج جديدي از حضور كوكائين در خيابان‌هاي بريتانيا را رقم زده‌اند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از گاردين، اين شبكه‌ها با توجه به مبارزه با قاچاق دريايي در اقيانوس اطلس به غرب افريقا متمركز شده‌اند و اين جريان باعث شده تا بريتانيا هم تعداد ايستگاه‌ها و نيروهاي خود در كشورهايي مانند غنا را براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزايش دهد.
بر اساس آمار سازمان ملل متحد بيش از يك چهارم كوكائين مصرفي در اروپا از طريق آفريقا به اين قاره قاچاق مي‌شود.
"راب وينرايت" مدير بين‌الملل آژانس جرايم مهم و سازمان يافته (سوسا) مي‌گويد: "انتقال مواد مخدر از طريق هواپيما به آفريقا زياد شده است و سپس از طريق مجراهاي زميني يا دريايي خطرناكي به اروپا منتقل مي‌شود كه پيگيري آن‌ها سخت است."
"وينرايت" معتقد است كه باندهاي كلمبيايي قاچاق مواد مخدر با شناسايي كشورهايي كه از هرج و مرج و درگيري رنج مي‌برند براي قاچاق مواد مخدر به اروپا استفاده مي‌كنند.
وي ادامه داد‌: كه مبارزه با كشتي‌هاي بزرگ در اقيانوس اطلس باندهاي قاچاق را مجبور به تغيير تاكتيك كرده است. توانايي اين باندهاي آمريكاي لاتين براي تغيير روش قاچاق نمادي از جهاني بودن اين مشكل است. اين آژانس بريتانيايي براي افزايش خطر تغيير تاكتيك براي قاچاقچي‌ها در حال ايجاد ارتباطاتي با كشورهاي آفريقاي غربي و ايجاد ايستگاه‌هايي در اين كشورها‌ست.
اين در حالي است كه در ماه‌هاي اخير 3 نوجوان بريتانيايي به اتهام وارد كردن كوكائين به بريتانيا دستگير و به حبس محكوم شده‌اند كه پليس احتمال مي‌دهد در هر 3 مورد عمليات توسط باندهاي قاچاق مشابهي طراحي شده بوده است.
يكي از مشكلات مهم "سوسا" شيوع رشوه‌خواري در ميان مقامات و نيروهاي پليس در غرب آفريقا است.
سازمان ملل تخمين زده كه سالانه 40 تن كوكائين آمريكاي لاتين به ارزش 907 ميليون پوند از طريق غرب آفريقا قاچاق مي‌شود كه مي‌تواند باعث تشديد خشونت و بي‌ثباتي در كشورهايي شود كه در حال حاضر هم يا درگير خشونت‌هاي داخلي هستند و يا به تازگي از آن رهايي يافته‌اند. كشورهايي مانند سيرالئون، ليبريا و ساحل عاج از جمله اين كشورها هستند.
در حالي كه بريتانيا يكي از سودآورترين بازارها براي فروش كوكائين است ميزان روي آوردن جوان‌ها به اين ماده كه زماني تنها مخصوص بزرگسالان قلمداد مي‌شد نيز افزايش يافته است.
ميانگين ارزش خياباني كوكائين در بريتانيا از 65 پوند براي هر گرم در سال 2000 به 30 تا 50 پوند براي هر گرم در سال 2007 رسيده است.
انتهاي پيام/‌
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن