تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819348801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه (2):كاهش روابط با انگليس در دستور كار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: سخنگوي وزارت خارجه (2):كاهش روابط با انگليس در دستور كار نيست
تهران – حيات

قشقاوي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي هيات دولت اظهار داشت: ايشان در آن ديدار از دستگاه سياست خارجي ابراز رضايت كرده و وزارت خارجه را به برخورد غيرتمندانه توصيه كردند.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي حيات، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه در ادامه نشست خبري خود ضمن گراميداشت هفته دولت، اظهار داشت: وزارت خارجه با تاكيد بر بيانات مقام معظم رهبري، برخورد غيرتمندانه در عرصه سياست خارجي را يك پشتوانه ارزشمند براي اين وزارتخانه مي داند.
قشقاوي با بيان اينكه مهمترين توفيق دستگاه سياست خارجي همين اظهار رضايت رهبر انقلاب است گفت: مقام معظم رهبري در ديدار با هيات دولت در ابتدا و انتهاي جلسه وزارت خارجه را مورد توجه قرار دارند و از اين وزارتخانه ابراز رضايت كردند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از كاهش روابط با انگليس طبق جمع بندي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پرسيده بود، پاسخ داد: كميسيون امنيت ملي در ديدار با سفراي ايران در خارج از كشور كه به دعوت همين كميسيون انجام شد و حركتي بسيار مثبت بود توصيه هايي در همين مورد داشتند ولي وزارت خارجه كاهش روابط با انگليس را در دستور كار ندارد.
قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر سقوط هواپيماي قرقيزستاني كه 57 ايراني نيز در آن حضور داشتند اظهار داشت: اين موضوع بايد بررسي و علت يابي شود و انشاءالله پس از كسب اطلاعات كافي گزارش هايي را به اطلاع عموم خواهيم رساند.
وي همچنين به سفر كرينكو رييس روس اتم اشاره كرد و گفت: روند همكاري ايران و روسيه به خصوص در رابطه با راه اندازي نيروگاه بوشهر به خوبي پيش مي رود و اصل سفر آقاي كرينكو نيز به تهران در همين خصوص است.
وي ادامه داد: هنوز زمان قطعي سفر كرينكو به تهران مشخص نيست و زمان آن پس از تنظيم برنامه ها اعلام خواهد شد.
وي همچنين از سفر احمدي نژاد به اجلاس شانگهاي خبر داد و گفت: رييس جمهور در اين اجلاس علاوه بر برنامه ها و مباحث مربوط به اجلاس با روساي ساير كشورها نيز ديدارهايي خواهد داشت.
قشقاوي در پاسخ به سوالي مبني به احتمال حضور احمدي نژاد در اجلاس شوراي همكاري خليج فارس گفت: مهمترين هدف سفر امير قطر به تهران در رابطه با بيان درخواست هاي سران كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس مبني بر تعامل بيشتر با ايران به منظور ثبات و صلح و توسعه همكاري ها در زمينه هاي مختلف بود.
وي اضافه كرد: حضور موفق رييس جمهور در اجلاس قبلي اين شورا زمينه اي شد تا در بخش هاي مختلف اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ... همكاري هايي صورت گيرد و اين موضوعات در دست بررسي و تعامل قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه اين روند همكاري ها ادامه خواهد داشت، گفت: فرصت تعيين حضور يا عدم حضورايشان وجود دارد ولي مطمئنا اراده طرفين براي گسترش همكاري ها جدي است.
وي افزود: براي رفع سوء تفاهم ها و تعميق مناسبات سياسي، اقتصادي و فرهنگي درحال رايزني هستيم چرا كه فكر مي كنيم اين روند براي مردم منطقه مفيد خواهد بود.
پايان پيام
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن