تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819291635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از چک کردن لوله های آب تا خداحافظی با وسایل تابستانی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: از چک کردن لوله های آب تا خداحافظی با وسایل تابستانی تعمیرات فصلی خانه
[تصویر: 5b98d210435ce442c7860b080a8f74b8.jpg]

با فرا رسیدن فصل پاییز، کوتاه تر شدن روزها و سرد و خشک شدن هوا، زمان تعمیرات فصلی خانه هم فرا می رسد. بهتر است شما هم تعمیرات و اقدامات فصلی خانگی را فراموش نکنید تا در طول این فصل پرباران و تا حدودی سرد، خانه تان همچنان گرم و نرم و جایی برای آرامش باشد. برای آشنایی با تعمیرات خانگی پاییزی با ما همراه شوید...

بسیاری از این نکات مربوط به آماده کردن خانه برای ماه های سرد، کاهش انرژی مصرفی طی این ماه ها، مبارزه با حشرات موذی و پیشگیری از خرابی ها و آسیب هایی است که در اثر سرما در خانه ایجاد می شود و به توجه و رسیدگی نیاز دارد، و انجام آنها هزینه چندانی نیاز ندارد. فقط کافی است برای این کار وقت بگذارید و کمی دقت و حوصله به خرج دهید. با انجام این اقدامات فصلی از آسیب ها، خرابی و مشکلات احتمالی مانند نم دادن دیوارها و سقف خانه، یخ زدگی لوله ها و حوادث تلخی مانند گازگرفتگی پیشگیری خواهید کرد.

● لوله های آب را چک کنید

از سالم بودن لوله های آب و نداشتن ترک و نشتی مطمئن شوید و لوله های آب را عایق بندی کنید. با این کار دیگر مجبور نیستید برای استفاده از آب گرم مدت زیادی شیر آب را باز بگذارید تا آب گرم شود و آب سرد هم در لوله ها یخ نخواهد زد.

● خانه را گرم نگه دارید

درزها، ترک ها و سوراخ ها را بپوشانید. برای اینکه هوای سرد و خشک وارد خانه نشود و دمای داخل خانه گرم و مطلوب باشد لازم است قبل از سرد شدن هوا گوشه و کنار خانه را به دقت بررسی کنید و تمام ترک ها و درزها را بپوشانید. با این کار بدون صرف انرژی هوای خانه تان گرم می ماند و به علاوه از ورود حشرات به خانه پیشگیری می شود. توجه داشته باشید که مسدود کردن و بستن تمام سوراخ ها، درزها و ترک ها از ورود موش و حشرات موذی به خانه جلوگیری می کند. البته قبل از این کار باید از سلامت و ایمنی وسایل گازسوز و جریان هوای ساختمان خود اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید با مأموران آتش نشانی یا شرکت گاز مشورت کنید.

سیستم گرمایی را بررسی کنید. میزان و شدت سرما در فصل پاییز قابل پیش بینی نیست و بهتر است قبل از اینکه هوا خیلی سرد شود با کمک متخصص سیستم گرمایی خانه تان را بررسی کنید و تعمیرات لازم را انجام دهید. وسایل گرمازا مانند بخاری، شومینه، شوفاژ و همچنین دودکش ها را هم تمیز کنید و از باز بودن راه خروج گازهای احتراق مطمئن شوید. استفاده از وسایل گرمازا مانند شومینه و بخاری بدون تمیز کردن گرد و غبار و آلودگی آنها ممکن است در برخی افراد تحریکات و مشکلات تنفسی ایجاد کند.

● سری به پشت بام بزنید

برای پیشگیری از خرابی ها و آسیب های احتمالی ساختمان در اثر باران و باد و طوفان های فصلی باید سری به پشت بام بزنید و اقداماتی انجام دهید. مطمئن شوید که راه چاه و ناودان پشت بام باز است و با سنگ و برگ های خشک مسدود نشده است. از سالم بودن عایق بندی پشت بام و نبودن درز و شکاف به ویژه در گوشه ها و قسمت های کناری مطمئن شوید. اگر پشت بام خانه تان عایق کاری نشده است حتما این کار را انجام دهید.

● به فکر بیرون خانه هم باشید

بیرون خانه را تمیز کنید و یک پا دری جلوی در ورودی بگذارید. برای برداشتن برگ ها و شاخه های خشک درختان از حیاط و جلوی در خانه آنها را جارو کنید. یک جارو و سطل مخصوص برای این کار در نظر بگیرید. اگر در حیاط خانه تان باغچه دارید، به گیاهان و درختان آن رسیدگی کنید. شاخ و برگ ها را طوری هرس کنید که در برابر باد و باران آسیب نبینند و آنها برای خواب زمستانی آماده کنید.

● نور خانه را تنظیم کنید

لامپ ها و روشنایی های سقفی را باز کنید و آنها را تمیز کنید. با این کار بدون نیاز به نصب لامپ اضافه روشنایی بیشتری خواهید داشت. پنجره ها را تمیز کنید. پنجره ها را از داخل و بیرون تمیز کنید. تمیز بودن پنجره ها موجب می شود نور و گرمای بیشتری وارد خانه شود.

● تمیزی خانه یادتان نرود

وسایل چوبی را تمیز کنید. مبلمان، کابینت های چوبی و کف پوش های چوبی را تمیز کنید و پس از تمیز کردن آنها را با روغن مخصوص چرب کنید. تمیزی گوشه و کنار خانه را فراموش نکنید. در فصل سرد شستن و خشک کردن وسایل کار آسانی نیست بنابراین بهتر است پیش از سرد شدن هوا رختخواب ها و ملافه ها را با مواد ضدعفونی کننده بشویید و زیر نور آفتاب خشک کنید. همه فرش ها و موکت ها را با دقت جارو بزنید و تمیز کنید تا همه گرد و خاک آنها بیرون بیاید.

● وسایل تابستانی را جمع کنید

لباس ها و وسایل دکوری تابستانی را که تا چند ماه به آنها احتیاجی ندارید جمع کنیدو در انباری بگذارید. با این کار فضای بیشتری در خانه خواهید داشت.

[تصویر: break.gif]






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن